Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 6 van 250)
Moderator(s): Dré
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
15-3-2004 14:14
zou je nummer 1&2 es uit willen leggen?
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
15-3-2004 14:51

massive schreef:

zou je nummer 1&2 es uit willen leggen?
Drummen met friet is k*t met peren wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
TwtiaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-5-2003
Laatste: 6-9-2010
Berichten: 10
15-3-2004 16:11

massive schreef:

zou je nummer 1&2 es uit willen leggen?
veel dummers moeten zonodig op hun drumstel gaan raggen als je een monitorcheck doet. Plus dat ze vaak alvast gaan spelen (lees op hun ketels hakken) als je nog mic's aan het plaatsen bent. Plus veel drumstellen klinken ellendig.

En friet is geen voedsel...

Groeten,

GB.
sound, surf and summer. The 3 most important things in life!
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
15-3-2004 18:38
Wij houden het liever op een pizza'tje...

Fossalta
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
15-3-2004 18:42
shoarma hier...

En waarik me aan erger:

- stroom groepen tekort
- mensen van hoog middelbare leeftijd ( rond de 80 dus) die klagen over het geluid als ze voor de speakers staan
- kleine koters die overal aan zitten
- gaffa die op is...
- breezah sl*tjes
- patsers... die zichzelf dj noemen omdat ze 1x een vinyl op en neer bewogen hebben...
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
15-3-2004 18:43

QuincMan schreef:

- mensen van hoog middelbare leeftijd ( rond de 80 dus) die klagen over het geluid als ze voor de speakers staan
Dat is ook een hele herkenbare. De mensen die het minste horen, en het oudst zijn, gaan altijd voor de speakers staan, en maar klagen dat de "jeugd van tegenwoordig" de muziek altijd zo hard heeft aanstaan. laugh :D
Dance the night away!
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
15-3-2004 20:08
Geef mij maar catering... heb er een klant tussen zitten waar we dus gewoon 3 gangen krijgen... kijk, das pas eten wink ;)
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
15-3-2004 20:15
Laatst nog: we moesten het geluid van een kinderplayback show doen. (was overigens best groot opgezet want in diezelfde tent met dezelfde installatie was de dag daarna een optreden van de gebr. ko, mariane weber e.d.) Maar de organisatie (en het afgeven van de cd's e.d.) was dus niet in onze handen.

Krijgen we een kwartiertje voordat de eerste "jonge artiest" het podium opmoet een stapel cd's zonder ook maar enige sticker of lijst met namen in onze schoot geflikkerd.Zo van zoek het maar uit! angry Wij kunnen natuurlijk niet raden wie welk nr op moet hebben en de man wist ook van niets (hij was ook maar een "hulpje"), en diegene die er over ging was er even niet (je kent het vast wel). Na ik iedereen af en een lijst gemaakt.

Alles goed en wel, en 3min voor het begin wisten wij wie wat op moest hebben. Maar de eerste artiest werd niet met een naam afgekondigt, dus ik boos over de monitor dat ze hem even af moesten kondigen. Bij de eerste was het dus een probleem maar daarna ging het wel goed.

Na de voorstelling zit ik van mijn broodje hamburger te genieten en de complimentjes over het geluid te innen wink ;), komt er opeens zo'n mafketel naar boven (de foh en lichttafels stonden op een soort van verhoging): "Hier, dit had ik jullie nog willen geven!" Blijkt dat dus een lijst te zijn met volgorde van opkomen en muziek e.d. angry

Na, ik was behoorlijk boos maar na een aantal cosumptie bonnen voor mij en de andere geluidstechnicus kwam alles toch weer goed!
Maar dat is MIJN mening...
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
15-3-2004 20:30
Hmmmmmmmm grootste ergernis is wat hier gebeurt:
Zeikende mensen, onflexibel. Wanneer er stroom te weinig is doe je toch gewoon wat minder licht… Ook geluidsmensen hebben er vaak wat van weg. Denken alleen maar aan hun eigen schema, en gaan bijvoorbeeld uren drumstel uitversterken terwijl er repetities zijn of lekker monitor uitfluiten. Kom op zeg beetje rekening houden met andere.
Tweede ergernis: BROM in je systeem. Ik weet niet waar hij vandaan komt maar soms angry
En als Laatste: Slecht geluid, laaste schoolfeest was er zo'n ontzettend slecht geluid. Gewoon vermoeiend om naar te luisteren.
correct me if I'm wrong...
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
15-3-2004 20:42
80 db week is bij mij op schol weer begonnen (een groot concert van drie dagen) (fotos komen). Had ik net 2 overheadjes, een snare, een bass, 4 tom microfoontjes en een eigen drum monitor neergezet vonden de heren het te weinig. ER MOET EEN OVERHEAD BIJ, IK HOOR NIKS DOOR DEZE MONITOR (eaw monitor). GRRRRR
IK WIL GENE MICROFOONTJE OP MN VIOOL> het gebeurd toch... HET IS MIJN VIOOL!> inderdaad, maar dan sluit ik je toch gewoon niet aan? IK WIL EEN DRAADLOZE<die zijn er alleen voor de presentatie, en daarbij is een sm 58 prima> ZAL WEL, MAAR IK WIL DRAADLOOS. GGRRRRRRRRRRRRRR! IK WIL TWEE MONITORS<wat denk je zelf.. een is prima voor de piano> IK HOOR DE BAND NIET< o ja? heb je ze al gehoord dan? NEE MAAR IK DENK DAT IK ZE NIET HOOR.
Dat is zo vermoeiend jonge....
Ieder jaar komt het geluidsbedrijf precies in onze grote pauze. Zie maar eens 200 kinderen van een aula weg te houden.
Wil jij met je fikken van die mixer af blijven? HIJ IS TOCH DIGITAAL?> dus? DAN KAN IE HET TOCH OPSLAAN?
Oooooooooooooggggggraaaaaaa! Het is vermoeiend hoor, maar wel heel leuk. Ik maak morgen uitgebreidt foto's.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)