Forum > Licht

scans in kamer

(85 reacties. Pagina 6 van 9)
Moderator(s): Dré
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
23-2-2004 21:43

speakerfreak schreef:

Mwah dan moet je maar bij me school wezen he, heb het vast nog wel ergens letterlijk staan
Dus bij jullie op school maken ze onderscheid tussen mensen op een podium en mensen in een zaal?
Lekkere school zeg...
Maar zoek het een keer op, ik ben zeer benieuwd.
-- Let's do it my way and get it right the first time --
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
23-2-2004 21:50
hmhm zo was het, zal is zoeke of ik die dingen nog ergens heb liggen
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
24-2-2004 13:43
maar eehh je fabrikant test niet voor jou... hoe je de truss bevestigd en daar ging het toch een beetje om...
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
24-2-2004 14:07
De fabrikant van de truss test deze en geeft mij een belastingstabel
De fabrikant van de bouten test deze en de belastingen daarvan staan in een tabel
De fabrikant van de moeren test deze en de belastingen daarvan staan in een tabel
De fabrikant van staalkabels test deze en de belastingen staan erop
Moet ik nog even doorgaan?
Hoe wil je trouwens gaan testen? Testen op breeksterke is destructief hoor wink ;)
Je zou eventueel kunnen testen met een belasting van 5 of 10 (afhankelijk van de toepassing), en controleren of er geen zichtbare beschadiging/permanente vervorming optreedt. Maar welk gewicht neem je dan als uitgangspunt?
Wat er nu aanhangt, wat er later misschien aanhangt, of test je steeds opnieuw als je er ook iets nieuws aanhangt?
-- Let's do it my way and get it right the first time --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
25-2-2004 12:26
Voorbeeldje: Het eerder genoemde Showtec wind-upje (en z'n chinese broertje van een andere leverancier) zijn vorige week vrijdag eens zo goed mogelijk op z'n "jan boeren fluitjes" getest. Als belasting fungeerden: 2 personen (statief vrijwel volledig uitgeschoven). Het statief doorstond deze test zonder dat er sporen van verbuiging of scheurvorming waren. De belasting was zo'n 140kg (en we bewogen ook nog een beetje ;-). In zo'n statief durf ik dan wel een kilo of 30 te hangen. Wat mij betreft dus een voorbeeld van een product dat door de "fabrikant" te laag wordt ingeschaald.

Nee, ik mag niet keuren, NEE, ik ben niet van de TUV. MAAR ik vind het een test die, hoewel niet correct, toch wat verder gaat dan de opmerkingen die ik hier in het topic voorbij heb zien komen (zoals de opmerking "het 70103 statiefje kan toch echt 30kg hebben, ik heb het zelf getest").

Ik heb ook het 70103 statiefje ook getest en als ik er zelf in ging hangen dan viel hij niet in elkaar MAAR hij begon wel in elkaar te schuiven. Vandaar de opmerking "hou het bij een kilo of 15" in de webshop.

Het ASD ALT 270 statiefje staat opgegeven als zijnde een goedgekeurd tot 60kg statiefje. Die mag dus pas bij zo'n 300kg in elkaar donderen. Voor die test heb ik nog 2 extra vrijwilligers nodig (4 man in het statiefje hangen... dat wordt druk en krap ;-)

Ik ben echter bang dat het statiefje als een kaartenhuis in elkaar zal donderen bij zo'n belasting...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjblackdevilStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-8-2002
Laatste: 7-2-2021
Berichten: 259
27-2-2004 21:00

Dré schreef:

dat wordt druk en krap ;-)
wel gezellig razz :p

Moet je iets anders nemen, maar wat? Beton? Piano aan safetys ;-)
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
9-3-2005 12:55

PatrickK schreef:

speakerfreak schreef:

tjah en dan is het ook weer zo in bijv. theater het boven het podium inderdaad factor 10 is, en boven het publiek factor 20
Sorry dat ik het zeg, maar je l*lt toch wel een beetje uit je nek.
Boven mensen: Vf=10, of dat nou acteurs op een podium zijn, of mensen uit het publiek, mensen blijven mensen.

Vf=20 gebruik je als je die mensen zelf gaat hijsen, zoals volgspotters en zo
wil ook niet heel lullig zijn maar: in theater boven mensen Factor 10. en met mensen boven mensen factor 30.
Om dit even te ondersteunen: dit komt uit de wettelijke voorschriften van Theater De Schalm Veldhoven. En die hebben dit niet even verzonnen omdat ze het leuke getallen vonden. Deze hebben ze ook gewoon door gekregen jullie moeten je hier aan houden anders gesloten.Het komt hen soms ook slecht uit zo'n factor 30 maar ze houden zich erwel aan!
Wil hiermee aangeven. Hou je aan de max OPGEGEVEN belasting en niet aan de veiligheids factor.

Groetuh Ronny B
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
9-3-2005 13:10
Ik wil ook niet heel lullig zijn, maar je kickt een topic van meer dan een jaar oud. wink ;)
Darth Crossfader
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
9-3-2005 13:34
Geeft in dit geval niets natuurlijk. Als het goede info is is het goede info. Nog even wachten op Patrick z'n reactie (want zelf heb ik van alles boven de Vf=5 geen kaas gegeten).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
9-3-2005 13:54
had niet gezien dat dit topic al zo oud was. ashamed :$
ben gewoon bezig zo veel mogelijk topic te lezen.
zodat ik andere kan helpe door info te geven dat ik uit een ander topic heb gehaald.
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)