Forum > Algemeen Forum

betere dj dmv betere gear

(97 reacties. Pagina 6 van 10)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
21-4-2004 08:57
Beetje laat, maar topic alsnog verhuisd van geluids- naar algemeen forum.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
21-4-2004 11:49
Ook even een wellicht nutteloze bijdrage van mij,
....................
....................
Heb nu helaas geen tijd om alles te beargumenteren maar als je het er niet mee eens bent zal ik het wel uitwerken.
Edit Mod: Als jij geen tijd hebt om het te beargumenteren, hoeven wij jouw bewering niet te lezen........, Tom
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
21-4-2004 23:43
t allerbelangrijkste is-welke locatie moet ik draaien,wat voor publiek,wat wil de opdrachtgever,thema etc etc daar pas je je platen/cd keus op aan.
mocht je geboekt worden omwille van je naam dan kan/moet je je eigen stijl draaien,maar daar word je dan ook voor gevraagd.
natuurlijk ben je een betere dj met goede gear,zoals velen hier al hebben verteld-tom/sylvia/didier etc etc
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
BoellieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 174
14-6-2004 19:13
toch zijn er gevallen bij waarbij het anders is,

toch ken ik een paar echt grote dj's die thuis op een numark mixer waar de bovenplaat al vanaf gesleten is en 2 SL die (zolijkt het) van een flat zijn afgevallen draaien. bijv. vinyl junk (vanaf thunderdome 7 op elke cd een release) kan op dit set echt heeel erg goed draaien.. (p.s. een van de weinige dj's die ook echt KAN schratchen wink ;))
hij ziet gewoon geen nut in dure spullen voor thuis..
aldus hem gaat het om gehoor en om gevoel voor muziek.. niet om de apparatuur want daar kan je mee leren omgaan, maar muzikaliteit kan je niet leren...
gear: A&H Xone:32, 2*Akiyama Acura, Redsound Soundbite, Stanton Finalscratch 2.0, Ableton Live 5.2, Sennheiser HD-25, Syrincs M3
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
14-6-2004 19:27
Op zich is er wel wat voor te zeggen, maar ik heb toch liever (ook) lekkere apparatuur voor thuis, zo heb ik laatst mijn Numarkje vervangen (die echt jarenlang trouw dienst heeft gedaan) voor een Dateq XTC, ben nu wel ff blut, maarja, ik mix er heel lekker op :-))
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
15-6-2004 00:00

Boellie schreef:

toch zijn er gevallen bij waarbij het anders is,

toch ken ik een paar echt grote dj's die thuis op een numark mixer waar de bovenplaat al vanaf gesleten is en 2 SL die (zolijkt het) van een flat zijn afgevallen draaien. bijv. vinyl junk (vanaf thunderdome 7 op elke cd een release) kan op dit set echt heeel erg goed draaien.. (p.s. een van de weinige dj's die ook echt KAN schratchen wink ;))
hij ziet gewoon geen nut in dure spullen voor thuis..
aldus hem gaat het om gehoor en om gevoel voor muziek.. niet om de apparatuur want daar kan je mee leren omgaan, maar muzikaliteit kan je niet leren...
als iets versleten is of oud wil dat niet zeggen dat t geen goede gear is!!!twee sl van 10 jaar oud zonder lak maar goed onderhouden van binnen is nog steeds zeer hoogwaardig gear.
t is een feit dat je met beter materiaal ook beter kan werken,hoe iemand dat invult is aan de persoon,dat heeft niets met gear te maken.
t verschil tussen belt en directdrive is afgrijselijk groot-daar heb je de stelling dat je met beter gear beter kan werken.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
BoellieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 174
16-6-2004 18:22

fredje schreef:

als iets versleten is of oud wil dat niet zeggen dat t geen goede gear is!!!twee sl van 10 jaar oud zonder lak maar goed onderhouden van binnen is nog steeds zeer hoogwaardig gear.
t is een feit dat je met beter materiaal ook beter kan werken,hoe iemand dat invult is aan de persoon,dat heeft niets met gear te maken.
t verschil tussen belt en directdrive is afgrijselijk groot-daar heb je de stelling dat je met beter gear beter kan werken.
groet
Oke zeker waar, maar ik ga er stiekum van uit dat de meeste "dj's" wel directdrive spelers hebben..

Maar wat denk je van.. beter geluid betere prestatie's
Ik denk dat je beter een standaard set TT's en mixer kan hebben met een hele goede headphone en monitor dan omgekeerd.
gear: A&H Xone:32, 2*Akiyama Acura, Redsound Soundbite, Stanton Finalscratch 2.0, Ableton Live 5.2, Sennheiser HD-25, Syrincs M3
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
16-6-2004 18:36
Alles een beetje in "balans" is het handigst. Dus niet een wereldset met een setje spreeuwenkistjes maar ook niet een pisbak setje draaitafels met peperdure monitoren erachter.

MAAR als ik dan toch zou moeten kiezen dan heb ik liever die spreeuwenkistjes met een goede DJ set dan andersom (want op een instabiele draaibak is gewoon NIET strak te mixen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
16-6-2004 20:37

Dré schreef:

Alles een beetje in "balans" is het handigst. Dus niet een wereldset met een setje spreeuwenkistjes maar ook niet een pisbak setje draaitafels met peperdure monitoren erachter.

MAAR als ik dan toch zou moeten kiezen dan heb ik liever die spreeuwenkistjes met een goede DJ set dan andersom (want op een instabiele draaibak is gewoon NIET strak te mixen).
Es so es.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
OverkillStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-5-2004
Laatste: 11-11-2013
Berichten: 62
16-6-2004 20:49

Tom schreef:

Spreekwoord:
Goed gereedschap is het halve werk.
Kan je aan elke Dj vragen.
als je bedoelt met goed gereedschap: DBX, Electro voice, crown, Qsc en qrest of de andere belachelijk dure (maar goede) merken, dan ben ik het niet 100% met je eens. want zolang een setje een avond zonder problemen werkt is het prima. maar je moet wel een simpele mix kunnen maken natuurlijk!
Nu Drive-in Discotheek Ligando.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)