Forum > Muziek

labels afplakken?

(70 reacties. Pagina 6 van 8)
Moderator(s): Dré
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
10-2-2004 15:00
En die is dus niet aangemeld bij de bumra stemra en die heeft dus geen auteursrechten betaalt. Maar hoe kun je een bootleg en een whitelabel onderschijden
we mailen buma again sad :( happy :)
[edit] de mail:
Beste Margriet Kouwenberg,

Dank u voor uw antwoord. Nu heb ik een aanvullende vraag.
Hoe kan ik als DJ het onderscheid maken tussen whitelabels die officieel zijn geperst en welke dat niet zijn.
Voor de duidelijkheid. Ik heb het hier over vinyl(plaat).
Is er een andere benaming voor een illegale white label of zijn ze door elkaar te halen als je niet precies weet wat wel en wat niet officieel is?

Met vriendelijke groeten,
Stan Skotarczak

Ik denk ik laat ze praten en geef ze niet een voorzetjehappy :)
[\edit]
MayodaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-12-2003
Laatste: 30-9-2004
Berichten: 75
10-2-2004 15:13
Bij een whitelabel(legaal) staat toch altijd in de buurt van de labelrand de naam van het recordlabel en het persingsnummer/catalogusnummergerkrast.
volgens mij staat in en bootleg helemaal niets gekerft(misschien alleen de titel.
Colin232Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-9-2003
Laatste: 18-5-2006
Berichten: 47
10-2-2004 16:39

Mayoda schreef:

Bij een whitelabel(legaal) staat toch altijd in de buurt van de labelrand de naam van het recordlabel en het persingsnummer/catalogusnummergerkrast.
volgens mij staat in en bootleg helemaal niets gekerft(misschien alleen de titel.
Dat klopt idd. Bij whitelabels staan altijd persingsnummers ingekrast.

En de kwaliteit is ook veel beter dan die van een bootleg.
Geluidskwaliteit e.d.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
11-2-2004 13:04
Jongens hoevaak moet ik het nou nog zeggen -> whitelabels zijn bootlegs en bootlegs zijn whitelabels.

Wat betreft die nummers -> Dat is voor degene die ze geperst heeft. Dat nummer is namelijk van de Master disk zodat mocht het nodig zijn er platen bijgeperst kunnen worden zonder dat er een nieuwe mastering gedaan hoeft te worden.

Heeft niets met legaal of illegaal te maken.

Moet ik dan ook echt alles uitleggen hier? Voor degene die het niet geloven -> Bel Astral maar. 1 van de grotere importeurs in NL van platen. Die zullen namelijk precies hetzelfde zeggen als ik dus bespaar jezelf bij deze de moeite.

Wat zijn die newbies vandaag de dag stronteigenwijs zeg laugh :D
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
11-2-2004 14:17

Reind schreef:

Wat zijn die newbies vandaag de dag stronteigenwijs zeg laugh :D
En de Buma kennelijk ook?
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
11-2-2004 14:58

Reind schreef:

Jongens hoevaak moet ik het nou nog zeggen -> whitelabels zijn bootlegs en bootlegs zijn whitelabels.

Wat betreft die nummers -> Dat is voor degene die ze geperst heeft. Dat nummer is namelijk van de Master disk zodat mocht het nodig zijn er platen bijgeperst kunnen worden zonder dat er een nieuwe mastering gedaan hoeft te worden.

Heeft niets met legaal of illegaal te maken.

Moet ik dan ook echt alles uitleggen hier? Voor degene die het niet geloven -> Bel Astral maar. 1 van de grotere importeurs in NL van platen. Die zullen namelijk precies hetzelfde zeggen als ik dus bespaar jezelf bij deze de moeite.

Wat zijn die newbies vandaag de dag stronteigenwijs zeg laugh :D
Astralmusic.com Ik kende ze al.
Het zal best dat het het zelfde is. MAAR
En nou komt een grote maar REIND
ALS BUMA ZEGT DAT ER LEGALE EN ILLEGALE ZIJN IS HET TOCH LOGISCH DAT IK ZE WEDEROM MAIL EN VRAAG WELKE ILLEGAAL EN WELKE LEGAAL ZIJN? EN HOE IK DAT KAN ONDERSCHEIDEN?????????? Bedankt voor je aandacht,
Als je namelijk mijn post goed gelezen hebt dan zag je dat ik VROEG aan de buma hoe ik dit onderscheid kan maken en OF ZE EEN ANDERE NAAM HEBBEN!

Ja ik ben gefokt. Komt vooral door een leraar op school vandaag!
En dat Astralmusic het zelfde zegt als jij zal me niet verbazen. MAAR Astralmusic kan mij volgens mij ook niet vertellen hoe ik onderscheid tussen legaal en illegaal kan maken.
ZO
lucht op happy :) .
Het wachten is wederom op Buma!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 8-9-2024
Berichten: 13468
11-2-2004 18:31

Reind schreef:

Wat zijn die newbies vandaag de dag stronteigenwijs zeg laugh :D
Nou Nou Nou...

Voor hetzelfde hebben de mensen van Astral Records ongelijk. Dan kun jij een groot stuk humble pie naar binnen gaan schuiven. Waarom belt niet iemand een platenmaatschappij? Da's toch ongeveer de bron die het zou moeten weten?

Bij mijn weten is een white label niet meer dan een plaat zonder marketing!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
11-2-2004 22:18
Ik heb buma weer gemailed. Ik vond het nog al grappig. Een whitelabel is legaal en een white label is niet legaal. Als ze nou meteen zeggen hoe ik het onderscheid kan maken sad :( wink ;)

@ Dré Op mijn white label staat wel een maatschappij(staat wel white label maar ook iets van 3 beat records. ik hoor het wel van Buma.
@Dré 2. Het is niet astral records. Maar astral music!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
12-2-2004 12:44
Tsja das de Buma. Euhm dat weten we niet meneer volgende vraag alstublieft...........

Ow bij digidance vermelden ze ook hetzelfde op hun lijsten. Heb toevallig net iemand van digi aan de foon gehad over een verkeerd promo pakket wat bij mij aan was gekomen en heb ze dezelfde vraag gesteld als de mensen van Astral en ik kreeg wederom hetzelfde antwoord. :)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
12-2-2004 12:46

Dré schreef:

Voor hetzelfde hebben de mensen van Astral Records ongelijk. Dan kun jij een groot stuk humble pie naar binnen gaan schuiven.
Als ik zulke dingen niet zeker weet dan ga ik het in ieder geval niet op zo'n manier zeggen. Nu weet ik zeker dat het zo is namelijk. Als men bij Digi - Astral en in 3 platenzaken (Dance Attack - Dada - Massive) me hetzelfde weet te vertellen dan weet ik genoeg :)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)