Forum > Geluid

Beste instapmodel voor een beginnende DJ

(52 reacties. Pagina 6 van 6)
Moderator(s): Dré
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
2-10-2004 21:04
Maar hoe kun je aantonen dat dit legaal is? als je het op een cd heb gebrand
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
2-10-2004 21:19
Je krijgt op het moment van downloaden een factuur per e-mail toegezonden, daarnaast krijg je bij beatport een library met je gedownloade nummers te zien en daarnaast heb je natuurlijk altijd het afschrift van je creditcard wink ;)

De rechten bij Buste zijn wat onduidelijk over het draaien van cd-r's in het openbaar, maar zo'n beetje iedere bekende dj doet dit, dus zou ik me als niet bekende jongen die zelfs nog niet toe is aan de eerste serieuze feesten, me maar niet teveel zorgen maken. Bovendien mag je voorzover ik weet een kopie op cd maken voor eigen gebruik en je hebt de rechten betaalt voor het nummer dus voorzover ik weet is het volkomen legaal. Als iemand van de Buste mij daarvoor wil aanklagen lach ik hem midden in zijn gezicht uit.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
4-10-2004 19:42
Vinyl is cool en te gek, maar met cd's draaien is zo veel prettiger geworden de laatste jaren, dat je eigenlijk wel een soort van verstokte malloot bent als je met je kromme ruggetje met 6 volle platentassen komt aangesjouwd in plaats van 1 zo'n mapje waar 100 cd's inpassen.
DJ's van naam die met cd's draaien groeien met de dag. Het beste voorbeeld vind ik dat DJ Rockid (5 voudig Nedelands DMC 'scratch' kampioen) nu niet meer met platen maar met Numark spelers draait.

Dan is de discussie over het vinyl gevoel toch bijna niet meer rationeel te voeren.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)