Forum > PC related Forum

nieuw dingetje van hercules (foto's + lange lap text)

(118 reacties. Pagina 6 van 12)
Moderator(s): Dré
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
10-10-2004 21:39
Hoe zit het met de responce tijd van dit apparaatje? En het apparaat is er inmiddels een klein jaartje. Nog mensen met reviews van langere termijn? Die dus iets over de kwaliteit kunnen zeggen. Ik vind het er wel leuk uitzien als pielding voor bij mijn pc laugh :D. Pioneerachtige features op pc voor prijs van skytec... Gaan ze nou echt zo snel kapot? Anders vind ik het best interesant om er 1 aan te schaffen (klein beetje schaam)ashamed :$ Ik heb namelijk niet het idee dat de negatieve reviews echt op ervaring berusten. Is dat wel ,corrigeer me dan even en hou me van die koop af wink ;)
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
11-10-2004 18:39
Ik heb het apparaatje toch al een klein jaar,... en ik kan er kort over zijn: voom mijn eisen : perfect! Ik gebruik het samen met VDJ en ik kan realtime scratchen enz... Alles is wel veeeeel te dicht opeen geplakt! Maar aangezien ik de crossfader toch nooit gebruik (gebruik mijn "echte" mengpaneel) valt dit nog goed mee. Je hebt 3 kanaals toonregeling die echt je echt kan killen! Je hebt een hele resem effecten + samples. Je kan 6 cues opslagen enz... Het apparaatje is bij mij nog in topconditie! Alleen slepen de jogs wat over het opp. . Maar als ik je iets zou mogen adviseren,... kijk alsjeblieft ook eens naar de XP-10 (of de VDJ variant!). Dat zijn ECHTE prof. apparaten!!! Dit was puur en alleen een testje of ik wel geschikt was als dj en het dus leuk vond! Maar nu gebruik ik het op elk feestje i.s.m mijn laptop en die 2 hebben mij nog nooit in de steek gelaten wink ;) . Dus als je relatief lage eisen hebt en niet genoeg geld: kopen! Als je hoge eisen hebt en 3 dubbel zoveel budget: XP-10 of variant!

GRTS TOM V
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
11-10-2004 22:24
Het is ook voor erbij bij mij. Gewoon om wat te pielen aan pc (draai graag met virtual dj vanwege ruime opties van loopen enzo ,heb namelijk nogal basic dubbele cdspeler en zie het ook niet zo zitten om nieuwe te kopen.) Ik draai toch puur nog thuis. Wel buitenshuis gedraait maar het is zo rustig tegenwoordig dat dat te verwaarlozen is, niet dat ik dit on the road zou gaan gebruiken. Toch een leuk pielding voor thuis? Zit er niet veel vertraging in het aantikken en dat de software reageerd? Dat zou ik namelijk wel storend vinden
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
12-10-2004 18:24
Vertraging is er nauwwelijk! Wel is de aanslag van vooral de playknop bijna rampzalig. Maar als je de techniek beheerd dan lukt het wel. Dus in jou geval zou ik het kopen! Maar zie wel dat je VDJ op de site van VDJ koopt! Want bij je console krijg je een versie waar je niet realtime kan scratchen en waar je NIET met een extern mengpaneel de boel kunt bedienen! Kost je nog eens 112€ extra!
Maar als je zonder al die sampels, effecten, en realtime scratchen kan leven dan hoef je VDJ niet aan te kopen!

GRTS TOM V
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
13-10-2004 12:31

Tom. V schreef:

Wel is de aanslag van vooral de playknop bijna rampzalig.
Zegmaar zo'n beetje de belangrijkste knop voor een dj sad :( . Met de juiste techniek kan ik zelfs met doodgewone hifi-cd-spelers een mix in elkaar draaien, maar dat kan niet de bedoeling zijn van dit dingetje lijkt me.
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
13-10-2004 17:00
Je hebt gelijk sylvia...
Mijn oom heeft deze week het aparaatje aangekocht. Denk dat ik daar maar eens ga kijken binnenkort ,want ik weet echt niet wat ik me er bij voor moet stellen.. Opzich kan de play wel wat speling hebben als je beatlock aan hebt ,maar dat is dan eigenlijk ook weer niet mijn bedoeling ,want dan krijg je zon zwiepgeluid bij instarten angry (beatlock trekt hem als het goed is toch goed naar beat van ander liedje ,of er moet zo veel vertraging in zitten dat hij beat mist en de volgende pakt) en wat is er eigenlijk nog leuk aan mixen met die beatlock shut up :X . Heeft de djconsole er ook last van als de beatlock uitgezet wordt? (dit zal volgens mij nogal geheugen trekken dus vandaar).

Heeft overigens bijv de dac controller ook last van dit probleem? Die is dan wel een stuk duurder ,maargoed daar krijg ik dan ook weer displays voor terug. Die andere controller ,xp10 geloof ik dat hij heet ,zie ik niet zo zitten omdat deze enkel is. Touch sensitive jog is dan weer wel een voordeel. De xp 10 en dac hebben ook geen geluidkaart. Deze dingen kan ik wel tegen elkaar afwegen ,maar hoe praktisch de dingen zijn natuurlijk niet. Ervaringen zijn dus van alle drie welkom. (ga nu beetje offtopic door de andere 2 er bij te betrekken ,maar ik denk toch echt dat ik die ook in mijn keuze mee moet nemen ook al scheeld de prijs wel erg veel).

Edit: Nu schiet me nog wat te binnen. Als de console met andere software word gebruikt. Heeft hij er dan nog last van? Ik kan me namelijk voorstellen dat het niet aan de dj console hoeft te liggen. Misschien gooit virtualdj wel roet in het eten?
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
13-10-2004 18:39
Nope, het ligt aan de dj console,... VDJ werkt PERFECT! Alleen doet soms de play-knop wat raar,... maar het lukt hoor!
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
13-10-2004 20:01
Hm ,ben niet helemaal meer overtuigd dan. Ga hem binnenkort wel uitproberen maar vrees toch dat ik het daar bij laat. Starttijd is toch wel iets heel belangrijks ,en als het niet constant start vind ik het nogal een hoop geld. Ik denk dat ik beter even door kan sparen en toch mijn geld beter kan investeren in een nieuwe ,betere dubbele cdspeler (geloof dat ik beetje cdn35 gek aan het worden ben sinds ik die features heb gezien wink ;)).
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
14-10-2004 10:06
1 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 14-10-2004 10:17
Bijzondere combi toch altijd: perfect, maar heel soms ook niet. Dat maakt het in mijn ogen een niet helemaal betrouwbaar apparaat, los van het feit of de eigenaar er tevreden mee is.

Prima als je ermee kunt werken, maar zelf word ik altijd erg narrig wanneer een apparaat mij op de meest onverwachte momenten in de steek laat. (Zoals mijn CDJ-800 die eens in de zoveel feesten weigert om een cd uit te spugen. Het gaat al weer tijden goed eigenlijk, maar je zult zien dat het een keer gebeurt op een moment dat ik nog maar 15 seconden heb om een nieuwe op te zetten.)
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
14-10-2004 10:13
Dat zal je gebeuren bij hoog gespannen mixverwachtingen van het publiek,nou......
Daar ben je niet blij mee angry
Komt er ineens toch een voordeeltje van vinyl om de hoek kijken(welliswaar ander topic)
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)