Forum > Geluid

geluidset

(53 reacties. Pagina 6 van 6)
Moderator(s): Dré
Sound by GhostStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2006
Laatste: 12-4-2014
Berichten: 90
26-2-2010 14:05
Na idd een middag uitvoerig getest te hebben samen met yogo78 hebben we besloten de DCX 2496 waarschijnlijk te gaan verkopen. Deze kregen wij gewoon niet goed aan de praat in vergelijking met de DBX PA. De processor functioneert verder prima maar de DBX klonk toch strakker. Daarnaast laat ik de V5001 even nakijken. Waarschijnlijk is er iets mis met een kanaal aagezien de linker kanaal steeds in de clip springt en het rechter kanaal niet, terwijl het ingangsignaal exact het zelfde is!

Dus even afwachten met de versterker, en binnenkort een DBX aanschaffen deze klonk heel strak op onze geluidsset. Ik wil yogo78‏ nog bedanken voor het helpen, was erg leerzaam en het geluid klonk eindelijk eens goed. wink ;)
Shake It!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
3-3-2010 10:22

harmenheerspink schreef:

de versterk sprong op 1 kanaal volledig in de klip ook al werd wij het zelfde uitgestuurd.
Als ik mij niet vergis gaat het hier over een V-5001 versterker.

Die versterker heeft 2 speakon bussen op de achterkant (niet 3 zoals bij veel andere versterkers). Dit betekent dat voor brug gebruik, men pin 1+ en 2+ moet gebruiken van bus-1 (kanaal-1).

Als je dan 4-polige speakon kabel gebruikt (en volgens mij doen jullie dat) en wellicht niet op de hoogte bent van het feit dat op bus-1 ook signaal op 2+ en 2- gezet wordt kom je in de problemen. Het kan namelijk zo maar zijn dat de baskast 1+/1- en 2+/2- glashard aan elkaar knoopt (gebeurt wel vaker).

Even goed controleren dus of dit inderdaad het geval is (en 2-polige speakon kabels gebruiken op de uitgang van dit soort versterkers). DAARNA ga je, via de juiste verlopen, verder met 4-polige kabel (nadat je goed gecontroleerd hebt dat alle kasten hun eigen nummer aftakken EN de rest met RUST laten).

Zie ook handleiding van de V-5001 voor meer informatie (en techtalk kabels over de indeling van multi-signal speakon)...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Yogo78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2006
Laatste: 23-8-2016
Berichten: 127
16-3-2010 16:43
Nog even gecontroleerd, maar de X15HL heeft geen aansluitingen op de +2 en -2, ook clipt links sneller zonder belasting, dus er is echt iets mis met de amp.
Als mijn post enigszins humoristisch overkomt, dan mijn excuus!
HarmenheerspinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2010
Laatste: 7-7-2010
Berichten: 26
19-3-2010 10:17
De samen werking met yogo78 (Jorgen) is echt geweldig wink ;)

fijn dat er zulke mensen zijn.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)