DAP RW-15 van binnen
(56 reacties. Pagina 6 van 6)Moderator(s): Dré
Mr. EdieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-6-2003 Laatste: 6-5-2015 Berichten: 1532 | 24-1-2004 11:09 |
Imbi12 schreef: Jammer dat je ze beschadigd hebt nu.....Ze zien er volgens mij nu niet meer zo strak uit op een van de foto waarna je de frontplaat weer terug hebt gezet..Of zie ik dit nu verkeerd...?Alles is nu PRECIES weer zoals ze waren, maar ik geef toe: zoiets moet je dus eigenlijk niet doen, niet bij deze luidsprekers... Ik maak eventjes een foto van hoe ze nu zijn, moment Edit: hier zijn 4 foto's: groups.msn.com/Drive-inFiesta/shoebox.msnw?Page=6 Dus je moet wel echt het stof mee duwen samen met het rooster zo de gleufen in, anders krijg je inderdaad zo'n gerafelde rand. Ik heb ongeveer een uurtje erop gezeten (in & uit elkaar halen) en alles zit weer zo strak en vast als toen ik ze kreeg, dus geen zorgen Sjoerd ;-) AL was ik zelf ook wel ff nerveus toen ik het zag, maarja, toen ik toch eenmaal bezig was... dus dit is het enigste minpuntje van de DAP RW15's : HET repareren / verwijderen van de rooster / speakers... | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 9-11-2024 Berichten: 13473 | 24-1-2004 14:30 |
speakerfreak schreef: best geinige fotos, tweeter is zelfde als van visaton, dingen komt amper hoog uit, en 1 inch tjah.... | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
Mr. EdieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-6-2003 Laatste: 6-5-2015 Berichten: 1532 | 24-1-2004 14:45 |
Dré schreef: speakerfreak schreef: best geinige fotos, tweeter is zelfde als van visaton, dingen komt amper hoog uit, en 1 inch tjah....Heb absoluut geen problemen met het hoog, STUKKEN beter geluid als de MC15 en ziet er veel beter uit. Verder zat er op de HT driver een soort spul, leek beetje op uhm... soort houtveesel ofzo? heb ik eraf geblazen, kon toch hé? En laatste: maakt de DAP RW18b gebruik van dezelfde magneet etc etc als de woofers van de RW15 ? echter met een groter conus oppervlak? En heb je enig idee hoe deze klinken? Mvg, Edie | |
DJ SietseStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 31-1-2003 Laatste: 9-9-2008 Berichten: 1218 | 24-1-2004 14:52 |
Denk toch wel dat er een grotere magneet inzit. 180 versus 300 watt... | |
Door internet beperkt | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 9-11-2024 Berichten: 13473 | 24-1-2004 14:52 |
Mr. Edie schreef: Maar Dré: voor 't geld doen ze het toch heel goed, niet?Heb absoluut geen problemen met het hoog, STUKKEN beter geluid als de MC15 en ziet er veel beter uit. Daar noem je ook wat natuurlijk.Verder zat er op de HT driver een soort spul, leek beetje op uhm... soort houtveesel ofzo? heb ik eraf geblazen, kon toch hé? Geen idee.En laatste: maakt de DAP RW18b gebruik van dezelfde magneet etc etc als de woofers van de RW15 ? echter met een groter conus oppervlak? En heb je enig idee hoe deze klinken? Ze staan beneden op een pallet, naast een pallet Behringer en een pallet FBT. Helaas nog niet toegekomen aan het uitproberen. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
Mr. EdieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-6-2003 Laatste: 6-5-2015 Berichten: 1532 | 24-1-2004 15:00 |
Dré schreef: Ze staan beneden op een pallet, naast een pallet Behringer en een pallet FBT. Helaas nog niet toegekomen aan het uitproberen. | |
Dj-razeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-5-2005 Laatste: 17-4-2023 Berichten: 181 | 29-5-2006 20:19 |
Ik weet niet of dit het goede topic is om in verder te gaan aar dat hoor ik dan wel. Ik heb wat rond gezocht maar niks kunnen vinden Ik heb ndaag mijn rw15 kast een los gehaald omdat er een irritant bijeluid uit de ht driver komt, Is een heel schel krakent bij geluid. (ht-driver is trouwens 1") Ik ben gaan zoekken en zag dat op het filter de + en de - van de ht driver waren omgedraait. Dit is ook in de andere speaker zo. Waar het gekraak vandaan komt heb ik niet kunnen ontdekken. Ook kwam ik erachter dat de kast ipv van MDf van spaanplaat is(op het frontpanel waar de woofer inzit na). Mijn vragen: - Waar kan dat irritante bijgeluid vandaan komen (spoel is 7.9 ohm, wel ooit vervangen), - Wat is het nut van de omgedraaide + en -, - Sinds wanneer zijn de kasten uit spaanplaat gemaakt. Al vast bedankt voor de moeite, gr. jeroen | |
-JB vibe--ecler--Denon--Technics- |