Forum > Licht

WAAROM par's als basisverlichting?!?

(54 reacties. Pagina 6 van 6)
Moderator(s): Dré
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
10-10-2004 20:09
Parren bijna altijd, alleen in het geval dat de hele rig enkel uit mhs bestaat zoals bij Eric Clapton bijvoorbeeld, en vaak zijn er dan nog profielspots/acl sletjes/fresnels.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
HarmenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 5-10-2010
Berichten: 121
10-10-2004 20:22

dj fleur schreef:

en heeft een forum lid toevallig al zo'n wireless dmx systeem? zoja hoe bevalt dat, want ik hoorde dat het alleen goed werkte op grote afstanden.
nog niet mee gewerkt nee maar hoe denk je dat dat komt?
omdat je voor 50 meter makkelijker even een kabeltje trekt om nog maar niet over de prijs te beginnen. wink ;)
het word pas intressant op moeilijk bereikbaare plaatsen en bij grote afstanden..
maar dan word er meestal gewoon een repeatertje tussen gegooid om budget-technische redenen..
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-10-2004 20:27

CyberDance schreef:

Yeps, alleen bestonden die dingen van martin en avolites een jaar geleden nog niet (kijk eens naar de datum van niek zn post ;) wink ;)
Die misschien niet, maar de ELC DMX tools volgens mij wel.
Toen gezien bij een schouwburg, werd dus uitsluitend gebruikt om lampen uit te lichten vanaf het toneel.
www.elclighting.com/mainframe.html
Ook via lan en pda met wireless access point mogelijk. Prijs wireless systeem is plm. vanaf 1500euro.

Martin.
kvm entertainment
StijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-12-2002
Laatste: 27-8-2024
Berichten: 123
11-10-2004 00:08

dj fleur schreef:

om even terug te komen bij de topic titiel.
cyberdance en andere met een groot bedrijf,
eem groot deel van de producties die jullie doen is niet in de standaard drive-in opstelling (2 tiefjes met trussje boven meubel) denk ik. gebruiken jullie dan ook nog parren als basis verlichting of ga je puur alleen met intilligent op pad?
Er gaat altijd basislicht mee, er worden gewoon parren gebruikt als er het budget niet is om alles met intilligent licht te doen en als er het budget voor is zal dat veel intilligent zijn maar bv frontlicht wordt toch maar weinig met intilli gedaan hoor
en heeft een forum lid toevallig al zo'n wireless dmx systeem? zoja hoe bevalt dat, want ik hoorde dat het alleen goed werkte op grote afstanden.
prijs/technisch zijn dit nog geen systemen om te gebruiken in grote opstellingen, verhuur, ... waar het wel intresant is om te gebruiken zijn vaste installaties, theaters, ...
afstandsbediening voor de dmx kan dan wel weer intresant zijn in alle opstellingen, denk maar aan het focussen waar de persoon boven in de genie/truss alles zelf aan en op kan zetten en er niemand meer aan de tafel moet zijn om dat voor hem te doen
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
12-10-2004 11:04
ik ben en blijf een grote fan van de parren, zeker als ze orgineel worden toegepast. bijvoorbeeld als decoor. rijen met par 64 achter een band in grote 4kanten o.i.d. ( rolingstones hadden het als een schuin dak, wel bekend of de q-dance op mystery land happy :) ) voor de uitlichting zijn parren wat overbodig geworden en zijn mh's vl's stukken makkelijker..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)