Forum > Licht

ADJ 132 lichtstatieven

(54 reacties. Pagina 6 van 6)
Moderator(s): Dré
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
11-1-2009 12:19

joepurlings schreef:

Er bestaat ook nog iets als gezond boerenverstand toch? Wat mij betreft een heel stuk belangrijker dan welke regels of richtlijnen ook.
Hij vraagt alleen of jij daar op een "tragische" manier achter bent gekomen, dat is toch een normale vraag?
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 2059
11-1-2009 12:44
Om even antwoord te geven op die vraag dan... nee hoor.

Ik bedoel gewoon dat ik wel zo verstandig ben dat ik het niet zover laat komen, dat ik zulke zaken pas na tragische ongevallen besef.

Ik kan me verder ook niet voorstellen dat er mensen zo dom zijn om dat wel te doen. Het zal er wel aan liggen dat ik meestal alleen werk...

DJ JB schreef:

Dat argument hoor je vrijwel overal, maar bij sommige boeren vraag me af hoe gezond dat verstand is. Het is het makkelijkste argument op aarde, maar het moeilijkste te bewijzen/toetsen.

Misschien dat die saaie regeltjes toch niet zo'n slecht idee zijn.
Dat is waar, maar zo lang als ik voor mezelf, als particulier bezig ben, hoef ik dat niet te bewijzen. Voor mezelf let ik wel op dat ik geen idiote dingen doe (idioot ben ik dan soms misschien, maar in ieder geval niet gevaarlijk).
Niet goed, wel hard!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-1-2009 12:57
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 17-1-2009 11:40

joepurlings schreef:

Ik kan me verder ook niet voorstellen dat er mensen zo dom zijn om dat wel te doen.
Toch zijn ze er wel, ik kan mij nog goed een geplaatste foto van een forumlid herinneren.
Truss stond rechtop op de stoep. Daar had ik een soortgelijke opmerking geplaatst.
En ook het forumlid vroeg ....waarom?

Martin.

[EDIT] Een naam veranderd in "een forumlid". Het desbetreffende forumlid wil blijkbaar niets met zijn verleden te maken hebben. Jammer want ik zou juist melden dat het plaatsen van foto's en vragen zeer leerzaam kunnen zijn.
kvm entertainment
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-6-2024
Berichten: 1139
11-1-2009 15:02

joepurlings schreef:

Om even antwoord te geven op die vraag dan... nee hoor.

Ik kan me verder ook niet voorstellen dat er mensen zo dom zijn om dat wel te doen. Het zal er wel aan liggen dat ik meestal alleen werk...
Hoe vaker je met meerdere mensen gaat of moet werken, hoe sneller je er achterkomt, dat er best een aantal niet zo slimme mensen op de werkvloer rond kan lopen. Vaak ben jij ook niet diegene die je gewond maakt. Het is 9 van 10 keer de lompigheid van iemand anders.
Je kunt je niet beschermen tegen domheid, wel kun je proberen jezelf en anderen te beschermen, door veilg en logisch te werken.
Helaas doet niet iedereen dit, dus moet je altijd je ogen openhouden op de werkvloer en stop roepen als je iets mis ziet gaan.

Het voordeel van alleen werken is dat je niemand de schuld kunt geven. Het nadeel is dat je niemand de schuld kan geven. laugh :D
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
DJ JBStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 24-10-2005
Laatste: 17-5-2010
Berichten: 191
11-1-2009 15:40

joepurlings schreef:

DJ JB schreef:

Dat argument hoor je vrijwel overal, maar bij sommige boeren vraag me af hoe gezond dat verstand is. Het is het makkelijkste argument op aarde, maar het moeilijkste te bewijzen/toetsen.

Misschien dat die saaie regeltjes toch niet zo'n slecht idee zijn.
Dat is waar, maar zo lang als ik voor mezelf, als particulier bezig ben, hoef ik dat niet te bewijzen. Voor mezelf let ik wel op dat ik geen idiote dingen doe (idioot ben ik dan soms misschien, maar in ieder geval niet gevaarlijk).
Ook als je professioneel bezig bent, wordt er niet constant gevraagd om alles te bewijzen. Maar als het wordt gevraagd, moet je het wel kunnen. Ook als je particulier bezig bent en er gaat toevallig eens iets mis met je boerenverstand, dan zal niemand zeggen: "Ow, hij was particulier bezig en hij heeft boerenverstand, dus dan maakt het allemaal niet uit."

Van stunten wordt niemand gelukkig, of je nou vertrouwen in je eigen creabea-technieken hebt of niet.
Lichtje erbij?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)