Forum > Geluid

Twijfel

(94 reacties. Pagina 6 van 10)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
7-7-2003 23:04

THeFLyZoNe schreef:

De looks zegt ook niet alles.

Reind je gaat een zinloze discussie aan.
Looks zeggen inderdaad niet alles maar ik vind het ook wel een leuk aspect aangezien die krengen wel bij mij in de huiskamer staan :)

En lees dit hele draadje nou eens goed door. Ik heb nooit gezegd dat technics slecht is. Maar wel dat het in princiepe onmogelijk is om 20 jaar met de SL te doen. En dat is geen lul verhaal maar dat is een feit net zo goed als dat de technics hufterproof is maar wel degelijk kapot kan. D'r zijn nameloijk nog altijd mensen die denken dat je dat ding bij wijze van spreken van een flatgebouw af kan tyfen en vervolgens rustig dat ding aan kunt sluiten en er weer op kunt draaien.

Uitzonderingen zijn er altijd maar daar ging het hier niet om. Het ging er om dat een technics in de regel ook na 10 jaar wel een beetje aan vervanging toe is. Zeker als er van die hufters achter hebben gestaan die er niet normaal mee om kunnen gaan.

En ja een SL is meer hufterproof als een Gemini en ja de am is mischien wel beter maar durf nou ook is in te zien dat de andere merken ook zo hun goede punten hebben waarop ze de SL verslaan. Zo heeft de TTX dan wel een kutarm maar de TTX heeft ook een motormanagement waar de SL een puntje aan kan zuigen. De demping van de draaitafel zelf is ook beter. De PDT6000 barst van de gimmicks en das ook geen verkeerde draaitafel. Goed gedempt (nog niet zo goed als een SL) en heeft een goede arm (jammer maar helaas toch nog iets restspeling op de armbasis).
Iedere draaitafel heeft zijn voor en nadelen en ik vind dat je nu eigenlijk niet meer kunt spreken van een "beste" draaitafel. Het ligt er namelijk maar net aan wat voor eisen je stelt aan een draaitafel. Neem bijvoorbeeld de PDX2000 -> Prima draaitafel voor het scratch werk maar hij heeft een mindere geluidskwaliteit vanwege zijn rechte arm -> Daardoor is de draaitafel nog niet slecht maar wel minder geschikt voor normaal mixwerk. En dus kun je tegenwoordig met alle techniek niet echt meer zeggen dat is de beste draaitafel.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
7-7-2003 23:16
Maaruh.. Reind, wat ik net al vroeg. Hoelang/wat/waar draai je?
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
7-7-2003 23:23

DJ Tim schreef:


Laten we het dan verder gezellig houden en er niet meer over praten. Ben het overigens erg met je voorbeelden eens, en dat Technics na 24 (?) jaar nog steeds in iedere respectabele club staat zegt toch meer dan alleen een beetje marketing en nostalgie.
Verder vind ik de TTX1 een mooi apparaat, ziet er mooi uit en ik vind het echt heel jammer van die arm. Verder is hij namelijk rulend.
Dat de technics nog steeds in iedere club staat heeft met een aantal dingen te maken.

Voor 5 jaar terug begon net een klein beetje concurentie te komen voor de SL. Maar de draaitafels waren duurder als de SL (jajajaja mijn TT1 was toendertijd duurder als de SL. Toen koste een SL nog 900 gulden ongeveer) en dan ga je na al die jaren niet zo maar 1-2-3 voor een ander merk wat zijn eerste echte draaitafel uit brengt.

Daar komt nog is bij dat een technics een levensduur heeft van een aanzienelijk aantal jaren -> laten we het op 10 houden als ie in een discotheek staat en dus zullen de SL's echt niet zo heel snel verdwijnen. Maar ik denk dat je binnen nu en 5 jaar toch wel een stuk gevarieerder aanbod zal staan in de diverse clubs. Nu doenm merken namelijk ook aan product placement en sponseren ze grote namen om met hun merk te koop te lopen. Neem Carl Cox in de tijd dat de TT1 uit kwam -> Hij zweerde er bij en dat terwijl hij er waarschijnlijk nooit 1 heeft aangeraakt. Nog een voorbeeld -> Een hele grote dj school in londen -> Alleen maar Vestax wat er staat en wat er vekocht word. Als je daar je lessen hebt gehad kun je waarschijnlijk niets anders meer uit je bek krijgen als Vestax -> Tis wel heel indukwekkend om daar gewoon 100 opstellingen te zien van 2 PDX2000 draaitafels en een PMC mixertje.
Nog een voorbeeld -> Pro DJ User met zijn koptelefoon -> Die hebben Tiesto een paar knaken gegeven om die koptelefoon op te zetten en het verkoopt. Nog een voorbeeld is de DMC championships -> Daar staan SL's met een Technics mixertje -> Nou is er op de SL weinig aan te merken maar die mixer is net zo bout als de pest en als er een uur lang zo'n fader ragger achter heeft gestaan beginnen de faders te bleeden aan alle kanten. Maar technics sponserd die zooi dik dus er zal nooit iets anders komen te staan.

Met bovenstaande invloeden zal het echt niet zo lang meer duren voordat er een gevarieerder aanbod zal komen.

En nog 1 reden waarom de SL nog zo geliefd is -> Daqt ding heeft6 een cult status en die heeft ie ook best verdiend maar sommigen weten het te overdrijven. Zo ken ik dj's die in hun contract laten zetten dat ze alleen maar op een SL willen draaien. Dat noem ik nou overdrijven en ik vind het een beetje mieterig om dat in je contract te zetten want zodra je afhankelijk bent van een SL omdat je anders niet kunt draaien dan ben je wel een verdomd slechte dj :)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
7-7-2003 23:27

DJ Tim schreef:

Maaruh.. Reind, wat ik net al vroeg. Hoelang/wat/waar draai je?
Net ff mijn eerste soundlab bonnetje opgezocht (dat was namelijk mijn eerste draaitafel) en die dateerd uit 1994. Vanaf dat moment draai ik en das serieus gaan worden een jaar later toen ik mijn eerste SL's kreeg en op feestjes ging draaien.

Wel een leuk iets is dat de des betreffende soundlab hier aan de muur hangt en nog steeds werkt. En dat terwijl een een dikke vette keilbout dwars door de onderkant heen is gejast happy :) Jammer maar helaas is het de grootste baggertafel die ik ooit gehad heb.

En nu draai ik voor een agency en zo heel af en toe als ik zin heb hier in harderwijk in een klein discotheekje. Moet wel zeggen dat het draaien nu eigenlijk zo langzamerhand wat op de achtergrond raakt en ik liever aan het organiseren ben -> Draaien doe ik nu vooral thuis veel om te relaxen. Maar deze zomer kan ik er wel weer tegen aan -> De laatste beachpop waarschijnlijk en een aantal feestjes die ik zelf geef + een x aantal boekingen die mijn agency nog voor me heeft liggen.

Ben nu ook bezig om een beetje uit het underground sfeertje te komen en wat groter werk te gaan doen maar dat hangt allemaal af van mensen die daar meer verstand van hebben als ik en die zulke dingen voor me regelen. Als ik dat er ook nog is bij moet gaan doen word ik helemaal gek voor zover ik dat nog niet ben.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
7-7-2003 23:35

Reind schreef:

Dat de technics nog steeds in iedere club staat heeft met een aantal dingen te maken.

Voor 5 jaar terug begon net een klein beetje concurentie te komen voor de SL. Maar de draaitafels waren duurder als de SL (jajajaja mijn TT1 was toendertijd duurder als de SL. Toen koste een SL nog 900 gulden ongeveer) en dan ga je na al die jaren niet zo maar 1-2-3 voor een ander merk wat zijn eerste echte draaitafel uit brengt.
Pfoeh, wil dan wel weten waar je ze hebt gekocht.. Bij de groothandel? En een btw bon? Want ik betaalde voor 2 sl's 5 jaar geleden een dikke 2500 gulden.
Daar komt nog is bij dat een technics een levensduur heeft van een aanzienelijk aantal jaren -> laten we het op 10 houden als ie in een discotheek staat en dus zullen de SL's echt niet zo heel snel verdwijnen. Maar ik denk dat je binnen nu en 5 jaar toch wel een stuk gevarieerder aanbod zal staan in de diverse clubs. Nu doenm merken namelijk ook aan product placement en sponseren ze grote namen om met hun merk te koop te lopen. Neem Carl Cox in de tijd dat de TT1 uit kwam -> Hij zweerde er bij en dat terwijl hij er waarschijnlijk nooit 1 heeft aangeraakt. Nog een voorbeeld -> Een hele grote dj school in londen -> Alleen maar Vestax wat er staat en wat er vekocht word. Als je daar je lessen hebt gehad kun je waarschijnlijk niets anders meer uit je bek krijgen als Vestax -> Tis wel heel indukwekkend om daar gewoon 100 opstellingen te zien van 2 PDX2000 draaitafels en een PMC mixertje.
Nog een voorbeeld -> Pro DJ User met zijn koptelefoon -> Die hebben Tiesto een paar knaken gegeven om die koptelefoon op te zetten en het verkoopt. Nog een voorbeeld is de DMC championships -> Daar staan SL's met een Technics mixertje -> Nou is er op de SL weinig aan te merken maar die mixer is net zo bout als de pest en als er een uur lang zo'n fader ragger achter heeft gestaan beginnen de faders te bleeden aan alle kanten. Maar technics sponserd die zooi dik dus er zal nooit iets anders komen te staan.

Met bovenstaande invloeden zal het echt niet zo lang meer duren voordat er een gevarieerder aanbod zal komen.
Sponsoring kan idd een hoop goedmaken maar ik heb ook al vaak meegemaakt dat er een tijdje wat anders stond zoals bijv Vestax of een TTX1 en dat door snobbisme mensen toch weer overschakelen op de oude vertrouwde SL. En ja, dat gevarieerde aanbod is er al. Tis hetzelfde als cd-spelers. Dj's die zich echt focussen op house zullen minder snel van hun oude tools wisselen. Het gaat echt mondjesmaat. Ik zou het leuk vinden als er is wat meer mensen open zouden staan voor nieuwe dingen, maar dan denk ik dat eerst de hele grote jongens hier serieus mee bezig moeten zijn.
En nog 1 reden waarom de SL nog zo geliefd is -> Daqt ding heeft6 een cult status en die heeft ie ook best verdiend maar sommigen weten het te overdrijven. Zo ken ik dj's die in hun contract laten zetten dat ze alleen maar op een SL willen draaien. Dat noem ik nou overdrijven en ik vind het een beetje mieterig om dat in je contract te zetten want zodra je afhankelijk bent van een SL omdat je anders niet kunt draaien dan ben je wel een verdomd slechte dj :)
En inderdaad, als je in je contract laat opnemen dat je alleen op een SL wil draaien vind ik je een regelrechte pannekoek. Maar ik denk wel dat je mag zeuren als je op rotzooi moet draaien want dit beinvloed toch de kwaliteit van je mixen.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
7-7-2003 23:41

Reind schreef:

DJ Tim schreef:

Maaruh.. Reind, wat ik net al vroeg. Hoelang/wat/waar draai je?
Net ff mijn eerste soundlab bonnetje opgezocht (dat was namelijk mijn eerste draaitafel) en die dateerd uit 1994. Vanaf dat moment draai ik en das serieus gaan worden een jaar later toen ik mijn eerste SL's kreeg en op feestjes ging draaien.

Wel een leuk iets is dat de des betreffende soundlab hier aan de muur hangt en nog steeds werkt. En dat terwijl een een dikke vette keilbout dwars door de onderkant heen is gejast happy :) Jammer maar helaas is het de grootste baggertafel die ik ooit gehad heb.

En nu draai ik voor een agency en zo heel af en toe als ik zin heb hier in harderwijk in een klein discotheekje. Moet wel zeggen dat het draaien nu eigenlijk zo langzamerhand wat op de achtergrond raakt en ik liever aan het organiseren ben -> Draaien doe ik nu vooral thuis veel om te relaxen. Maar deze zomer kan ik er wel weer tegen aan -> De laatste beachpop waarschijnlijk en een aantal feestjes die ik zelf geef + een x aantal boekingen die mijn agency nog voor me heeft liggen.

Ben nu ook bezig om een beetje uit het underground sfeertje te komen en wat groter werk te gaan doen maar dat hangt allemaal af van mensen die daar meer verstand van hebben als ik en die zulke dingen voor me regelen. Als ik dat er ook nog is bij moet gaan doen word ik helemaal gek voor zover ik dat nog niet ben.
Mooi, weten we dat ook weer. Je draait iets langer dan ik ca 1 of 2 jaar. Heb zelf wel 1 en ander lopen op het moment maar ben er ook weer gedeeltelijk uit. Zo'n bookingsagecy zou voor mij erg goed zijn. Maar wat zijn de stijlen die je draait? Ik draai zelf bijna alleen nog maar trance maar heb wel bijna alles gedraaid.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
7-7-2003 23:48
Ik draai UK/US garage en 2Step.

En ik zal is ff de bon van mijn SL's opzoeken (als ik ze destijds tenminste niet mee heb gegeven aan degene die ze gekocht heeft).

Heb hier mischien nog wel een folder liggen van attalos uit die tijd (daar kocht ik namelijk mijn eerste dj gear)

Edit -> In de inmiddels 10 jaar oude attalos folder staat de SL voor 949,- gulden.
Zal is kijken of ik die van de week is kan scannen. (als ik die kut scanner aan de praat krijg tenminste)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
7-7-2003 23:51

Reind schreef:

Ik draai UK/US garage en 2Step.

En ik zal is ff de bon van mijn SL's opzoeken (als ik ze destijds tenminste niet mee heb gegeven aan degene die ze gekocht heeft).

Heb hier mischien nog wel een folder liggen van attalos uit die tijd (daar kocht ik namelijk mijn eerste dj gear)
Attalos records, dat zegt me wel wat. Heb zelf ook garage gedraaid maar ik vind het altijd wel lekker om ook een stampplaatje te doen en een beetje te zweven.
Hoor wel hoe duur je sl's nou echt waren (net nog ff van je kunnen vernemen, die krengen worden wel degelijk duurder!). En als je die Synq binnen krijgt ben ik ook erg benieuwd.

Ik ga nu maar es pitten. 7:00 morgen de wekker !!@#$*
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
7-7-2003 23:55
De reden dat sommige Dj's het in hun kontrakt hebben staan (mixer+tt's) is dat ze daarmee willen voorkomen dat ze niet kunnen optreden vanwege een totaal ongeschikte gear-set.
Ze zullen gerust wel willen optreden als er een paar ander goede draaitafels staan, maar er zijn nog steeds disco's die met een paar simpele Dual's of oude Lenco's draaien. En zulke spelers zijn nou eenmaal niet geschikt voor mixen enzo.

Om die reden hebben wij in ons kontrakt bijvoorbeeld staan dat we een bepaalde hoeveelheid stroom moeten hebben. Of dat de plaats waar we op moeten treden vij van obstakels moet zijn.

De laagste prijs waarvoor een Technics 1200 vroeger orgineel werd aangeboden was volgens mij f 899,- De hoogste prijs tot nu toe f 1499,- (Het gaat hier om een eign waarneming wink ;) )
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-7-2003 00:48
Edit Mod: Reind, en anderen.....als jullie antwoord geven op een post erboven, hoef je niet telkens intregraal de hele vorige post te quoten hoor. We snappen wel dat het daarom gaat.


Ik ken ze die alleen op een SL willen draaien en niets anders. Kijk zelf wil ik ook geen soundlab belt drive zien op de plek waar ik moet draaien maar dat is omdat ik geen zin heb om op gare spullen te draaien. Mezelf een beetje blijvebn focussen op de dingen die ik moet doen is voor mij soms al te veel (lees als er ontiegelijk lekkere vrouwen voorbij komen :P )
Maar als er een setje PDX8000 TT1's PT2400's of wat dan ook staat dan ga ik echt niet zitten zeuren. Leuk zelfs. :)

En wat de stroom betreft -> Dat kan ik best begrijpen. Moest laatst ook een keer voor een drive inn draaien en daar waren zulk soort dingen dus niet geregeld. Dat was een ramp. Verrotte naalden en tot 3 keer een groep die zonder stroom kwam te staan en om op de plek te komen waar ik moest zijn moest ik door de menigte onder het podium door en vanachter een trap op. Dat was meteen de eerste en laatste keer dat ik iemand gematst heb :)

En 899,- voor een SL vind ik nou een nette prijs en dan zul je mij ook niet meer horen zeggen dat ie te duur is maar die dingen kosten tegenwoordig dik 500€ terwijl er in de loop der jaren geen fuck veranderd is aan de SL. En toch is hij een flink stuk duurder geworden -> Wel een beetje krom toch?
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)