Forum > Algemeen Forum

Buma stemra betalen voor muziek op je site

(62 reacties. Pagina 6 van 7)
Moderator(s): Dré
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
1-12-2008 16:48

Dré schreef:

dimi_v schreef:

Voor de kleine man zijn rechtzaken alleen meestal niet lucratief.
In dit geval zal de Struma een rechtzaak tegen Jop moeten beginnen (en niet andersom). Je (Jop) zou kunnen kijken hoe vaak de Struma dit al gedaan heeft...
Pff ik moet er niet aan denken. Ik heb nu een uitgebreide brief gestuurd met daarin wat zij gedaan hebben, wie ik ben, wat ik doe, wat ik goed doe en dat ik niet wist dat ik iets fout deed. En most inportant dat ik het nooit meer zal doen.... (en het is ook nog eens allemaal echt waar ook....)

Ben benieuwd......
MB Audio systems
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
1-12-2008 17:53

jop schreef:

Ik heb nu een uitgebreide brief gestuurd met daarin wat zij gedaan hebben, wie ik ben, wat ik doe, wat ik goed doe en dat ik niet wist dat ik iets fout deed.
Wie jij bent, wat je allemaal goed doet en dat je niet wist dat je iets fout deed doet er niet toe. Als je muziek van anderen verspreidt moet je daarvoor betalen.
En most inportant dat ik het nooit meer zal doen.... (en het is ook nog eens allemaal echt waar ook....)
Ook dat is niet relevant. Je hebt muziek verspreid en daarvoor zal je moeten betalen. Niet dat ik het daar persé mee eens ben in dit geval, maar dat is wel de wet.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
1-12-2008 17:53

jop schreef:

Dré schreef:

dimi_v schreef:

Voor de kleine man zijn rechtzaken alleen meestal niet lucratief.
In dit geval zal de Struma een rechtzaak tegen Jop moeten beginnen (en niet andersom). Je (Jop) zou kunnen kijken hoe vaak de Struma dit al gedaan heeft...
Pff ik moet er niet aan denken. Ik heb nu een uitgebreide brief gestuurd met daarin wat zij gedaan hebben, wie ik ben, wat ik doe, wat ik goed doe en dat ik niet wist dat ik iets fout deed. En most inportant dat ik het nooit meer zal doen.... (en het is ook nog eens allemaal echt waar ook....)

Ben benieuwd......
Job, heb jij geen rechtbijstand verzekering? Anders zou je eens aan hun je probleem kunnen voorleggen en vragen wat je het beste kunt doen.
grote kans dat ze met een vrij duidelijke brief komen die je slechts hoeft te ondertekenen en dat je er verder niet meer van zult horen.

Voor iedereen die kleine zelfstandige is.. misschien een beetje offtopic maar ook weer niet, want de voordelen zijn enorm.

www.cnvzelfstandigen.nl

wordt lid en je hebt meteen een grote hoeveelheid mensen tot je beschikking met allerlei kennisgebieden.

Juridisch- boekhouders en accountants- algemene kennis- belasting vragen- incasso enz

Je hebt tevens recht op rechtsbijstand, zowel prive als ook zakelijk.

Kosten vallen erg mee per jaar.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
1-12-2008 18:34
als je het alleen doet voor de rechtsbijstand zijn er betere en completere oplossingen. Vooral als je wat groter wordt. 100 uur is niet zoveel. Maar wellicht is dit meer iets voor een ander topic.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
1-12-2008 19:48

Watt-Xtra schreef:

Je hebt tevens recht op rechtsbijstand, zowel prive als ook zakelijk.
Niet voor iets wat al loopt, en bij Jop is dat het geval. (Brandende huizen worden niet verzekerd.)
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
1-12-2008 19:57
Hij heeft geen rechtzaak nog ..?
Light Image
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
1-12-2008 20:04

Sylvia schreef:

Watt-Xtra schreef:

Je hebt tevens recht op rechtsbijstand, zowel prive als ook zakelijk.
Niet voor iets wat al loopt, en bij Jop is dat het geval. (Brandende huizen worden niet verzekerd.)
Ik geloof dat je ook al een tijd lid moet wezen om uberhaupt aanspraak te maken op de hulp. Was ook meer de vraag aan jop of hij al rechtsbijstand heeft..

-En meer een algemene tip voor iedereen die te maken heeft met het ondernemerschap.
Vooral als je beginnend bent en nog al wat vragen hebt, kun je hier goed terecht.
In dit geval, mocht jop lid wezen zou hij prima om raad kunnen vragen. Zonder er gelijk een zaak van te maken. Want dat is er helemaal niet. Mocht het een zaak worden dan zou Buma die zaak moeten beginnen, niet jop.

Raad vragen kost niets, heb het zelf eenmaal nodig gehad en heb hier een prima passend antwoordt op gekregen. Ook de afhandeling en nazorg was perfect.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
2-12-2008 22:30

Dré schreef:

In dit geval zal de Struma een rechtzaak tegen Jop moeten beginnen (en niet andersom). Je (Jop) zou kunnen kijken hoe vaak de Struma dit al gedaan heeft...
Is het in Nederland dan zo simpel?
Ik denk dat hier rap de deurwaarder aan de deur zou staan zonder rechtszaak.
SoundExperienceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2005
Laatste: 7-4-2015
Berichten: 334
2-12-2008 22:54
Kan wel aan de deur staan maar mag toch niks zonder jou medewerking wink ;).
"Kwaliteit is zoals de klant het ziet."
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
3-12-2008 02:03
Deurwaarder kan in beginne ook alleen maar aandringen op betalen. Pas bij een gerechtelijk bevel (dus uitspraak van de rechter) kan die echt beslag leggen op goederen en liquide middelen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)