Kanaalindeling ledparren..
(110 reacties. Pagina 6 van 12)Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 8-10-2008 17:47 |
Martijn schreef: Ik ben blijkbaar de enige die niet weet om welk merk/type ledparren het gaat op die afbeelding?En dat bedoelde ik nu met ouderwets.... Martin. | |
kvm entertainment | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 8-10-2008 18:12 |
Martijn schreef: Ik ben blijkbaar de enige die niet weet om welk merk/type ledparren het gaat op die afbeelding? | |
Light Image | |
MartijnVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 3-7-2024 Berichten: 2419 | 8-10-2008 19:21 |
KVM schreef: Martijn schreef: Ik ben blijkbaar de enige die niet weet om welk merk/type ledparren het gaat op die afbeelding?En dat bedoelde ik nu met ouderwets.... Martin. Mooi vind ik ze nog steeds niet, maar het feit dat ze zo plat zijn kan voor sommigen ZEER zwaar wegen. (En moet toegeven dat ik ook wel van compact houd) Toch heb ik een beetje mijn twijfels bij het setje, gezien de prijs. Na wat googlen kwam ik tussen de 350-400 euro uit, en da's niet veel voor 4 spots, een T-bar en een koffer. Ik zag dat er 108 10mm LEDs in die Eurolite spots zitten, en er vanuitgaande dat die vergelijkbaar zijn met de 10mm 1/4W LEDs uit de ADJ Pro ledparren zal de lichtopbrengst niet denderend zijn. (https://www.eurolite.de/eur_bpics.php?artnr=42109700f Opvallend dat ze bij veel kleuren een mengkleur maken; bij een andere foto waarop het licht groen lijkt te zijn, hebben ze groen met wat rood gemengd.) Overigens ook onmogelijk om voor dat geld een topproduct te verwachten, ik verwacht niet dat dit ineens "het" gaat zijn. (Tenzij je genoegen neemt met een redelijk lage lichtopbrengst waarbij de prestatie ondergeschikt is aan de prijs) Het eerste wat me wel opviel is dat het passieve units aan een T-bar met ingebouwde sturing zijn. Een aantal spots op losse vloerplaatjes om een muur aan te lichten wordt dus ook lastig. Maargoed, ik wil ook niet teveel op de zaken vooruit lopen. Mocht iemand zo'n setje in z'n bezit hebben; de koffie staat klaar. Ik wil die best eens naast een ADJ spot en JB-Systems par zetten. | |
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 8-10-2008 20:52 |
Dat hele idee dat zo'n platte LED-Par minder aantrekkelijk zou zijn dan een good old stuk blik is toch nergens op gebaseerd, behalve wat rare kronkels in het emotionele deel van onze grijze massa? Ik heb me altijd ziek geërgerd aan mijn T-4 met PAR-56 cans tijdens transport en opslag. Onpraktisch en neemt zinloos veel ruimte in. Het enige wat je voor een Long Par behuizing kunt inbrengen is dat je minder snel pal in de lamp kijkt. Bij traditionele korte parren is dat efect al een stuk minder. En tijdens de koffie vroegen we ons vandaag ook al af waarom de ledparren in traditionele cans de ledjes eigenlijk helemaal voorin hebben zitten in plaats van netjes een stuk naar achter in de behuizing. Echt, als er nu een betaalbare LED sturing + T4 + 4 bamischijven op de markt zou komen was ik verkocht. | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 8-10-2008 20:55 |
JeroenVDV schreef: Martijn schreef: Ik ben blijkbaar de enige die niet weet om welk merk/type ledparren het gaat op die afbeelding?Dingen gaan 199 euro per stuk kosten (inclusief aangebouwde sturing per spot). Nog maar een keer de link dan. Die Eurolite dingen word ik niet echt warm of koud van. Die Multiform dingen WEL (mooi stukje techniek)! Eerdere post maar aangepast (het lijkt erop dat sommigen dachten dat ik het in m'n eerdere post over die Eurolite dingen had). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
LJ DaAnStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-3-2003 Laatste: 16-9-2020 Berichten: 627 | 10-10-2008 00:29 |
Martijn schreef: Ik ben blijkbaar de enige die niet weet om welk merk/type ledparren het gaat op die afbeelding?Dat zijn Eurolite KLS-200 dingen iig. | |
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer. | |
MartijnVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 3-7-2024 Berichten: 2419 | 10-10-2008 01:09 |
Mijn vraag sloeg inderdaad op het setje dat jij postte. Was er inmiddels al achter dat het bij Eurolite vandaan komt. | |
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers | |
DeMennooosVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 10-10-2002 Laatste: 14-10-2020 Berichten: 314 | 10-10-2008 10:22 |
Die Eurolite dingen word ik niet echt warm of koud van. Die Multiform dingen WEL (mooi stukje techniek)! Van de Multiform dingen krijg ik het ook niet warm hoor. Blijft getrut met 5mm LEDs. | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 10-10-2008 10:28 |
DeMennooos schreef: Die Eurolite dingen word ik niet echt warm of koud van. Die Multiform dingen WEL (mooi stukje techniek)! Van de Multiform dingen krijg ik het ook niet warm hoor. Blijft getrut met 5mm LEDs.En zijn die vele bronnetjes niet makkelijker te mixen naar een homogeen iets dan bijvoorbeeld 9 verder van elkaar geplaatste bronnen? | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
DeMennooosVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 10-10-2002 Laatste: 14-10-2020 Berichten: 314 | 10-10-2008 12:31 |
Kort? Ja en nee :-) Iets langer. Als je een goede kwaliteit LED (bijvoorbeeld Lamina) neemt (=duur per LED / print) haal je met 7 LEDs een hogere output dan met 300 5mm LEDs. Daarnaast is je warmte huishouding beter onder controle te krijgen met een paar LEDs dan met veul LEDs. Homogeen mengen krijg je niet door ontzettend veel rode, groene en blauwe LEDs te nemen. Dat krijg je alleen als je met reflectoren en lenzen gaat werken. Anders hou je nog steeds het smarties effect. Probeer daarnaast met een Multiform configuratie eens fatsoenlijk wit, geel of lavendel te mengen. Hoeveel tijd je er ook in zal steken, het is zo goed als onmogelijk. Met custom RGB Lamina LEDs achter een lens kan ik perfect wit, geel en lavendel mengen. Geel kost helemaal geen tijd, simpel weg geel selecteren in de colorpicker. Wit iets tweaken en lavendel is ook een beetje puzzelen. | |