Forum > Geluid

Microfoon voor ''klets-avond''

(52 reacties. Pagina 6 van 6)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
17-9-2008 10:39

2party4 schreef:

Het zou misschien wel kunnen met een PG58 (is danwel geen supernier), maar over het algemeen ben ik er toch niet zo tevreden over.

Dus een lekkere mic, die ik daarna ook goed kan gebruiken is gewenst. SM58 heb ik na het lezen van menig review al achterwege gelaten (no offense).
Vreemd dat je denkt dat het misschien zou kunnen met een PG58 terwijl je de SM58 al achterwege laat. Alsof de PG beter zou zijn als een 58.

Een SM58 was 20 jaar geleden al "ingehaald" door een AKG 330bt of een EV PL76, vandaar ook in die periode de keuze van Shure voor de beta serie. (met daaronder de green line,...ook niet slecht..)

In vergelijk met vele series mist de SM58 helderheid, de vraag is echter of je dat mist. Een SM58 is en blijft populair.

Een zanger of zangeres "kletst" ook tussen de nummers door.
Of het "de beste" oplossing zal zijn is natuurlijk een andere vraag, het zal een allround oplossing zijn. (mede vanwege de inzetbaarheid voor zangers/DJ's etc. tevens ligt een SM58 nog steeds "lekker" in de tweedehands markt).

Waarmee denk je overigens de 6 Beyers mee te schuiven?

Martin.
kvm entertainment
2party4Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2005
Laatste: 30-3-2010
Berichten: 178
17-9-2008 11:46

KVM schreef:

2party4 schreef:

Het zou misschien wel kunnen met een PG58 (is danwel geen supernier), maar over het algemeen ben ik er toch niet zo tevreden over.

Dus een lekkere mic, die ik daarna ook goed kan gebruiken is gewenst. SM58 heb ik na het lezen van menig review al achterwege gelaten (no offense).
Vreemd dat je denkt dat het misschien zou kunnen met een PG58 terwijl je de SM58 al achterwege laat. Alsof de PG beter zou zijn als een 58.

Een SM58 was 20 jaar geleden al "ingehaald" door een AKG 330bt of een EV PL76, vandaar ook in die periode de keuze van Shure voor de beta serie. (met daaronder de green line,...ook niet slecht..)

In vergelijk met vele series mist de SM58 helderheid, de vraag is echter of je dat mist. Een SM58 is en blijft populair.

Een zanger of zangeres "kletst" ook tussen de nummers door.
Of het "de beste" oplossing zal zijn is natuurlijk een andere vraag, het zal een allround oplossing zijn. (mede vanwege de inzetbaarheid voor zangers/DJ's etc. tevens ligt een SM58 nog steeds "lekker" in de tweedehands markt).

Waarmee denk je overigens de 6 Beyers mee te schuiven?

Martin.
Martin, ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen. In dit topic is gezegd dat het met de mic's die ik heb het ook zou kunnen. Ik was aan het afwegen wat de opties waren.
Ik beweer niet dat de SM slechter is, integendeel. Maar de e845 is denk ik nog iets beter. Om nu voor een dikke 600,- nieuwe mic's te gaan kopen..........

Nu er zoveel mic's nodig zijn, ben ik geneigd om ze te lenen van de CV. Kwestie van afwegen.

Daarnaast hebben zij ook een mixer welke we gaan gebruiken voor de mic's.
Ik sluit die mixer aan op mijn mengtafel en dat is -zeg maar- de master van de mixer voor de mic's.

Begrijp je wat ik bedoel?
Thats fun.....
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
18-9-2008 00:27
Uiteindelijk is je verhaal nu totaal veranderd.

Ik begrijp je zeer zeker wel, vond alleen het verhaal een beetje "krom".

Een sm58 is zeer zeker geen wereld microfoon. (mogelijk dat de Dap imitatie sm58 zelfs `lekkerder` klinkt) Leuk is ook het topic met de fake shures. (per slot van rekening had niemand in de gaten dat hij een fake had, top op het moment van de post.....)

Maar toch zou de microfoon een verstandige keuze kunnen zijn.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)