Forum > Off-Zone

Quote/Onderschrift

(77 reacties. Pagina 6 van 8)
Moderator(s): Dré
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 2076
20-4-2009 23:16
the f*ckshop shut up :X
Niet goed, wel hard!
DJ JBStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 24-10-2005
Laatste: 17-5-2010
Berichten: 191
22-4-2009 01:30

Daniel-sound schreef:

DJ JB schreef:

Kofschepen en fokschapen?
Vergis ik me als ik zeg dat de n ook een medeklinker is en het fokschaap of kofschip moet zijn?
Klopt, mijn meervouden zijn dan ook een verwijzing naar het aantal keren dat die regels op de diverse scholen zijn aangehaald (wat de ironie betekent van dat het nog onder de aanbracht gebracht moet worden).

En ik heb nog extra moeite gedaan om die zin zo taalkundig juist mogelijk op te stellen. laugh :D
Lichtje erbij?
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 1139
22-4-2009 04:41
Het grote nadeel van onze mooie taal, is de complexiteit.
Het is niet voor niets, dat het Nederlands één van de moeilijkere talen in de wereld is. Als je de letters kent, is het Russisch veel makkelijker.
Tel voor de grap eens, op hoeveel manieren je de letter 'e' uit kunt spreken. Probeer dat maar eens uit te leggen aan een buitenlander. laugh :D

Verder ben ik het absoluut eens met een correcte spelling. Mijn eigen spelling is puur op zicht, ziet die zin/dat woord er goed uit, dan zal het wel goed zijn.
In een diep verleden hebben ze ooit eens geprobeerd, om al die (in mijn ogen nutteloze) regeltjes, in m'n hoofdje te stampen. Dat is ze nooit gelukt, ik ga geen regeltjes leren, wanneer er zoveel uitzonderingen zijn.

Het Nederlands is een duidelijke, mooie maar zeer moeilijke taal. Nu vraag ik me wel af, is de huidige slechte spelling op het internet, een gevolg van luiheid of een gebrek in het huidig onderwijs?
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
StimpEx Lid
Uit: België
Sinds: 2-2-2005
Laatste: 29-4-2009
Berichten: 71
22-4-2009 08:08
Ik denk vooral luiheid omdat bij veel mensen de mentaliteit "je begrijpt toch wat ik bedoel" heerst.
Als je geen goede indruk wilt maken is dat inderdaad de aangewezen mentaliteit. Zelfs op het internet.
Want geloof me, zo moeilijk is het echt niet.

Hoe ga je bijvoorbeeld het woord "gebeurd" op het zicht gebruiken? Dit bestaat zowel als "gebeurt" (tegenwoordige tijd) als "gebeurd" (voltooid deelwoord). Daar sta je dan.
Zo moeilijk zijn de dt regels toch niet?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
22-4-2009 10:14
Ach... Als het zo doorgaat dan krijgt de film "Idiocracy" een profetische betekenis.

Kans daarop lijkt met de dag haast groter te worden (maar kans dat een tijdmachine uitgevonden wordt groeit minder snel...).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
StimpEx Lid
Uit: België
Sinds: 2-2-2005
Laatste: 29-4-2009
Berichten: 71
22-4-2009 11:14
Douwe, welke uitzonderingen bedoel je eigenlijk? Want ik kan eigenlijk geen uitzondering bedenken waar de dt regel niet van toepassing is.

Of gaan we nu te ver offtopic wink ;)
Zo moeilijk zijn de dt regels toch niet?
TwinscanStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-12-2006
Laatste: 13-5-2013
Berichten: 144
22-4-2009 18:41
Toch raar dat de mensen waar we het over hebben zich hier niet laten zien sneaky :V .

Gemakzucht is het en ik erger me er DOOD aan.
Electronics run on smoke, if you let it out they stop working.
WarfaceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 13-7-2014
Berichten: 179
22-4-2009 18:58
Ik moet morgen op voor mn taaltoets voor de lerarenopleiding (Natuur- scheikunde,, dus GEEN PABO shut up :X )
Dus hopelijk maak ik na morgen geen dt fouten meer laugh :D
Meh me lêpke!!!
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
22-4-2009 22:27
dan hier iemand die het uit een andere oogpunt ziet dan jullie.
Ik ben dus dyslectisch (verdomd moeilijk woord als je het hebt).
Hierdoor zie ik dan vaak ook niet of iemand wel of niet de juiste spelling typt.
Mij stoort het dan ook totaal niet. (omdat ik het gewoon niet zie)
Ik kan mij voorstellen dat het voor iemand die het wel opvalt ergennis kan opwekken, maar om nu te zeggen ik erger me dood.... is dat echt zo? misschien toch eens een keer over je eigen levensverwachting/levens plezier gaan na denken.
Naar mijn verwachting is je leven wel wat boeiender dan dit.

Moet wel zeggen dat ik het niet prettig vind lezen als de msn taal de boventoon gaat voeren.

Twinscan schreef:

Toch raar dat de mensen waar we het over hebben zich hier niet laten zien sneaky :V .
vind ik een uitspraak die niet door de beugel kan, het gaat hierboven om de juiste spelling, net dat geen waar deze mensen het moeilijk mee hebben. In mijn ogen dan ook zeer logisch dat die zich niet in de discussie gaan mengen, omdat ze geen bijdrage kunnen leveren, en het dus verstandig op de leesmode houden zodat ze er nog iets van kunnen leren.

Of heb ik hier nu een waas voor mijn ogen en zie ik alles fout?

Ron
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
TwinscanStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-12-2006
Laatste: 13-5-2013
Berichten: 144
22-4-2009 22:43

Ronny B schreef:

dan hier iemand die het uit een andere oogpunt ziet dan jullie.
Ik ben dus dyslectisch (verdomd moeilijk woord als je het hebt).
Hierdoor zie ik dan vaak ook niet of iemand wel of niet de juiste spelling typt.
Mij stoort het dan ook totaal niet. (omdat ik het gewoon niet zie)
Ik kan mij voorstellen dat het voor iemand die het wel opvalt ergennis kan opwekken, maar om nu te zeggen ik erger me dood.... is dat echt zo? misschien toch eens een keer over je eigen levensverwachting/levens plezier gaan na denken.
Naar mijn verwachting is je leven wel wat boeiender dan dit.

Moet wel zeggen dat ik het niet prettig vind lezen als de msn taal de boventoon gaat voeren.

Twinscan schreef:

Toch raar dat de mensen waar we het over hebben zich hier niet laten zien sneaky :V .
vind ik een uitspraak die niet door de beugel kan, het gaat hierboven om de juiste spelling, net dat geen waar deze mensen het moeilijk mee hebben. In mijn ogen dan ook zeer logisch dat die zich niet in de discussie gaan mengen, omdat ze geen bijdrage kunnen leveren, en het dus verstandig op de leesmode houden zodat ze er nog iets van kunnen leren.

Of heb ik hier nu een waas voor mijn ogen en zie ik alles fout?

Ron
Ik wijs ook helemaal niemand met de vinger aan hoor. Excuses als het zo overkwam.
Ik heb begrip voor mensen met Dyslexie, maar niet voor mensen die onder het "je begrijpt wel wat ik bedoel, waarom zou ik dan moeite doen om op mijn spelling en leestekens te letten?" dat hierboven al aangehaald werd.
Electronics run on smoke, if you let it out they stop working.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)