Milos truss
(55 reacties. Pagina 6 van 6)Moderator(s): Dré
MaxStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2002 Laatste: 20-11-2024 Berichten: 1855 | 15-7-2003 16:03 |
Dré schreef: Max schreef: We wilde dus alles ophoog gaan krijgen, maar ik zag al dat dit geen succes was, dus ging we even hulp vragen, toen kwamen er dus drie leraren en een super gespierde gast bij. Wij wilde alles in de lucht gaan zetten, maar het was een beetje heel erg zwaar, de statieven raakte telkens hun evenwicht kwijt en er kwam telkens 1 poot los van de grond.Maar toch viel het toch erg tegen, de statieven zakte namelijk door ... we moesten de vleugelmoeren vastdraaien met een dikke moersleutel, maar dit hoort normaal niet. Statieven kunnen, als ze nieuw zijn, nog wel eens een laagje olie over de pijpen hebben zitten (om ze mooi te houden tijdens opslag e.d.). Ik zou dat er even afhalen met een doekje of zo. Verder kan ik gewoon de Ref-40 met m'n handen vastdraaien en er dan met een gerust hart aan gaan hangen (dus vreemd dat ze bij jou naar beneden zakten). Je hebt je toch wel aan de maximale belastbaarheid gehouden EN beide borgingen gebruikt???Bij mij zakte ze echt een beetje naarbeneden ! Heb ze laatst ook ingevet, maar die laag is er weer bijna af. Dus ga ik deze week ff de punten aanslijpen van de aandraaischroeven. Vooral doen. Zien ze er over een tijdje niet meer uit en zijn ze gelijk ook geen drol meer waard! | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 15-7-2003 16:20 |
Max schreef: Ja, ik wist dat er 60Kg aankon en dat hebben we in de gaten gehouden.Bij mij zakte ze echt een beetje naarbeneden ! Heb ze laatst ook ingevet, maar die laag is er weer bijna af. Dus niet ? Inderdaad. NIET doen. Gewoon goed schoonmaken en niet meer met vet klooien. Je hebt overigens nog mazzel dat de schroefdraad van de borgpunten de mishandeling met de moersleutel hebben overleefd (kun je nagaan dat ze sterk in elkaar zitten). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 9490 | 15-7-2003 17:26 |
De buizen zelf zo goed mogelijk ontvetten! Dan schuiven ze veel beter, en heeft de borgschroef er beter grip op. Goed middeltje: ga naar de autoshop en koop een bus motor/remschijf-ontvetter. Inspuiten, nawrijven met een schone doek, en ze zijn weer helemaal vetvrij. Wat je wel een beetje lagervet (niet anders) kan geven is de schroefdraad van je vleugelmoeren. Dan draaien zer lekker soepel, en dan kan je ze ook vaster zetten. Doe dat wél zo dat er alleen vet op de schroefdraad zit, en niet aan het uiteinde van je schroefdraad. Die moet zo schoon mogelijk zijn voor de grip aan je buis. Een puntige borgschroef werkt niet, hij maakt alleen maar deuken in je buis, en dan gaat de buis door de vervorming alleen maar nog vaster zitten en slechter lopen/schuiven. De sleutel tot succesvol vastzetten, is zo veel mogelijk grip te hebben. Dus je kan beter het uiteinde van je schroefdraad zo plat mogelijk houden/maken. Bij de betere statieven zit er ook een soort zwart hard kunststof uiteinde op de schroefdraad om de grip te verbeteren. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
TkimaStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-11-2001 Laatste: 22-6-2017 Berichten: 126 | 15-7-2003 17:56 |
Vooral doen. Zien ze er over een tijdje niet meer uit en zijn ze gelijk ook geen drol meer waard! Hij heeft ze toch al voor geen drol gekocht (25 euro ) | |
Advanced Drive-in Shows | |
KlunzVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2003 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 390 | 15-7-2003 19:47 |
En heeft max toen bleek dat het niet zo makkelijk ging, en daarna met wat geknoei toch maar neer gezette spul, nu ook nog veilig staan draaien? of had je iets van "zometeen heb ik dat spul in mijn nek". Want dat was dus gebeurd als er 1 van de 2 statieven iets meer was gaan zakken dan de ander. Oke, er zal dan maximaal 60 kg aan mogen (max weeg die sooi nou ff en vertel precies wat het woog incl. kabels truss enz.) Maar als je al zo veel moeite moet doen om die paaltjes omhoog te zetten, zou er toch eigenlijk een rood zwaailicht in je hoofd moeten gaan branden met gelijk daarbij zo'n stemmetje dat heel hard roept: "dit gaat wel erg onveilig worden", dus maar geen scans of zet ze op de speakers o.i.d. Het lijkt mij dat jij en je bezoekers en hulpkrachten weer eens een gigantisch lief engeltje in die tent hadden, want dit is natuurlijk gewoon dom of stom! I.v.m. het zwaar omhoog gaan. Had je de statieven eigenlijk wel waterpas staan?. want anders werken ze elkaar natuurlijk tegen. En ehh, alle gewicht aan 1 kant van de truss, en deze heel strak op het statief gedraaid(want dat is sterk!) zodat de statiefbuizen(jes) eigenlijk al door het gewicht wilden torderen? En ik blijf er bij dit soort sratieven zijn heel goed voor een enkele 4 of sixbar, of een theaterspot. maar totaal ongeschikt voor truss constructies. Maar ik vind het wel heel top dat je je fouten durft te melden. En nog topper dat je dus zo geschrokken bent dat je nu wind up's gaat huren/kopen. En hou dan ook hier de gewichten, de manier van aanhangen en de evt waterpas in de gaten. klunzen zullen we (ik ook) | |
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread! | |
MaxStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2002 Laatste: 20-11-2024 Berichten: 1855 | 15-7-2003 19:55 |
Bedankt Klunz ! - Toen alles eenmaal stond was het gewoon een zeer stevige constructie, maar het probleem is gewoon het omhoog zetten van de statieven ... Of ze waterpas stonden weet ik niet, dt komt omdat we namelijk buiten moesten draaien in een circus tent Overigens stond de truss niet boven het publiek ofzo maar tegen de achterwant. Maar ik had voor de zeker heid ook gewoon de Powerdrive T-barren meegenomen voor de scans, maar wilde de Truss toch even proberen, maar weet wel dat ik voortaan € 50 meervraag en even twee Wind-ups huur als het mogelijk is. We hadden wel geluk dat Rambo aanwezig was, want anders was het nooit gelukt ! Statieven voldoen inderdaad beter voor een simpele 4bar Tom, Bedankt voor de Tip ! zal komende week weleens aan de slag gaan ! | |