Forum > Licht

Welk lichtstatief moet ik nemen?????

(75 reacties. Pagina 6 van 8)
Moderator(s): Dré
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
22-6-2003 14:17
Dat is wel vrij sterk geloof ik. Maar als je truss vertikaal gebruikt dan zul je toch op zun minst ergens op de grond een grondplaat moeten vastzetten of een voet. Want als je de trus zo maar op de grond zet dan heeft het op de grond maar een heel klein oppervlak waar het op staat en dan valt het meteen om. Ik denk dat je dan beter met van die windups kunt werken.

Die effecten van mij die zijn niet zo zwaar. Ik heb er trouwens maar 1 (een small mushroom). Ik denk dat het het beste is om het statief in evenwicht te houden dus dan moet ik eingelijk nog een effect hebben..... Heeft iemand ideeën. Er zijn altijd veel mensen met flowers, maar ik persoonlijk vind daar echt helemaal nix aan! Het moet dus gewoon een effect zijn zonder dmx en het effect mag ook niet te duur zijn (tot 70 euro). Het gewicht moet ergens in de buurt van de small mushroom liggen.

Iemand suggesties?????
Dance the night away!
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
22-6-2003 14:34
double derby (is wel iets duurder)of wildmoon (kan net kost uit mn hoofd 69 euro...)
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
22-6-2003 15:00
De double derby is stukken zwaarder dan een mushroom!!
Waar zit de cut op dit apparaat?
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
22-6-2003 16:08
Ik was zelf aan het denken aan een tripple derby www.new-line.nl/v/124 Maar is deze qua effect niet ongeveer gelijk als een small mushroom. Ik wil wel dat het goed opvalt dat als ik de mushroom uitzet en de derby aan.
Dance the night away!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
22-6-2003 16:26
hij is wel iets boven je budget maar hij is de moeite waard. tis een leuk ding die aks een moonflower werkt. alleen wisselt ie ook de gobo's. de gobo's hebben een vaste kleur dus als ie wisselt, krijg je ook een andere kleur waardoor je je het colorchanger effect krijgt.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
22-6-2003 16:48
geen triple, doe dan double derby vind ik een stuk mooier
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
22-6-2003 17:31

martijn schreef:

hij is wel iets boven je budget maar hij is de moeite waard.
Ik ben best bereid om wat langer door te sparen als het de moeite waard is. Beter een eurotje meer voor een goed en een mooi effect dan een tweede mushroom in een andere kast maar met het zelfde effect.
tis een leuk ding die aks een moonflower werkt. alleen wisselt ie ook de gobo's. de gobo's hebben een vaste kleur dus als ie wisselt, krijg je ook een andere kleur waardoor je je het colorchanger effect krijgt.
Gaat dit nu echt over de tripple? die heeft toch geen gobo's? Die heeft toch gewoon van die u-vormige stralen?
Dance the night away!
TkimaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2001
Laatste: 22-6-2017
Berichten: 126
22-6-2003 17:37

Tkima schreef:

ff nog een vraagje naar dit onderwerp...Je ziet weleens dat men ipv statieven gewoon truss verticaal gebruiken om de horizontale truss naar boven te houden. Hoeveel zou dit houden als je op 2,5/3 meter hoogte 4,5 meter truss wilt houden?
Kan er iemand ff een rekensommetje hiervan maken? happy :)
Advanced Drive-in Shows
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
22-6-2003 18:02

Imcowelter schreef:

martijn schreef:

hij is wel iets boven je budget maar hij is de moeite waard.
Ik ben best bereid om wat langer door te sparen als het de moeite waard is. Beter een eurotje meer voor een goed en een mooi effect dan een tweede mushroom in een andere kast maar met het zelfde effect.
tis een leuk ding die aks een moonflower werkt. alleen wisselt ie ook de gobo's. de gobo's hebben een vaste kleur dus als ie wisselt, krijg je ook een andere kleur waardoor je je het colorchanger effect krijgt.
Gaat dit nu echt over de tripple? die heeft toch geen gobo's? Die heeft toch gewoon van die u-vormige stralen?
ik -DENK- Dat martijn het over de Orion heeft
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
22-6-2003 18:08
Ja, maar hoe hij dan bij de orion komt? dat staat toch nergens in deze topic? of zie ik dan iets over het hoofd?

Ik heb de tripple trouwens 1 keer heel snel gezien en van wat ik me er nog van kan herinneren was dat ongeveer het zelfde effect als een small mushroom . en dat wil ik nu juist NIET! Het moet duidelijk iets anders zijn. en of de mushroom nou vierkantjes projecteerd en de tripple u-tjes dat vind ik geen verschil! de beweging moet duidelijk anders zijn, of misschien wel kleurwisseling.....
Dance the night away!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)