Forum > Newbie Forum

verschil tussen tulp kabels

(97 reacties. Pagina 6 van 10)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
13-5-2004 09:46
Sinds ik in een high-end blad een dure viltstift heb zien staan waarmee je de zijkant van je cd's lichtdicht kon maken (zodat er geen laserlicht uit de zijkant ontsnapt) kijk ik nergens meer van op...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
13-5-2004 12:22
Whuhahahahahaha.........

Ik heb hier toevallig een What Hifi voor me neus liggen en daar zijn ze op zich nog wel enigssinds helder maar als je de ads leest in dat blad dan lag je je kapot.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
MayodaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-12-2003
Laatste: 30-9-2004
Berichten: 75
13-5-2004 15:09
Ik heb een paar zeer goede tulp kabels met stenen plugjes met daarin goud enzo(geluid klinkt ook echt beter door die kabels, met name in het hoog.)
Nou staat er op die kabel een pijltje, en de fabrikant zegt dat het pijltje, wanneer aangesloten op bijvoorbeeld een cd speler, va de cd speler af moet wijzen naar de versterker.
Om even terug te komen op dat voor/eind versterker verhaal................is zo`n pijltje op zo`n kabel nou onzin, of heeft het een reden??
Het leek mij ook een beetje onzin, of heeft het misschien met de richting van partikels te maken!!????
MayodaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-12-2003
Laatste: 30-9-2004
Berichten: 75
13-5-2004 15:25
Ik moet niet zeggen beter, maar zeker wel schoner, en het is echt WEL hoorbaar.
Het geluidsbeeld komt wat rustiger over!
Mijn setje is een rotel RA1062 +Setje kef coda 9.2 speakers +sony ES cdspeler(type ben ik even kwijt)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
13-5-2004 16:10

Mayoda schreef:

Ik moet niet zeggen beter, maar zeker wel schoner, en het is echt WEL hoorbaar.
Het geluidsbeeld komt wat rustiger over!
Je hebt een goeie snoertjesverkoper gehad.
Lees dit topic nou eens helemaal door wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
13-5-2004 16:20

Tom schreef:

Mayoda schreef:

Ik moet niet zeggen beter, maar zeker wel schoner, en het is echt WEL hoorbaar.
Het geluidsbeeld komt wat rustiger over!
Je hebt een goeie snoertjesverkoper gehad.
Lees dit topic nou eens helemaal door wink ;)
nee hoor, niet lezen!! je hebt helemaal gelijk!! En nu snel mijn setje interlinks met een nieuwaarde van 120 euro overkopen voor het zachte prijsje van 50 euro! razz :p

ps. Met andere woorden, je bent er (net als ik, en vele anderen) ook lekker ingetrapt..
tijd om ook de grote test te doen, met een blinddoek, je mooie dure interlinks (natuurlijk met goud, kristal, zilver en rechtsdraaiend koperzuur) vergelijken met c*nr*ad 1 euro 50 prul wink ;)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
13-5-2004 16:52

Mayoda schreef:

Ik heb een paar zeer goede tulp kabels met stenen plugjes met daarin goud enzo(geluid klinkt ook echt beter door die kabels, met name in het hoog.)
Nou staat er op die kabel een pijltje, en de fabrikant zegt dat het pijltje, wanneer aangesloten op bijvoorbeeld een cd speler, va de cd speler af moet wijzen naar de versterker.
Om even terug te komen op dat voor/eind versterker verhaal................is zo`n pijltje op zo`n kabel nou onzin, of heeft het een reden??
Het leek mij ook een beetje onzin, of heeft het misschien met de richting van partikels te maken!!????
Het KAN een reden hebben (soort van quasi totem pole manier van aansluiten) omdat er op deze manier geen stroom door de mantel van de kabel kan lopen (is aan 1 kant open, vandaar de pijl op de kabel). Alleen is het wel zo dat het ene kamp zegt dat de mantel aan de kant van de bron vast moet zitten terwijl het andere kamp zegt dat de mantel aan de kant van de ontvanger vast moet zitten (ikzelf zit in het bronkamp met de kanttekening dat ik op z'n minst aan de "verre" kant een 220pF condensator tussen screen en cold wil zien om ervoor te zorgen dat dat kreng van een kabel geen antenne wordt voor HF signalen)).

Is het allemaal boeiend? Nee, eigenlijk niet. Dit soort dingen spelen vooral wanneer de apparaten in kwestie niet helemaal happy ontworpen zijn (ahum, High End komt weer om de hoek met amps die een fasemarge hebben van minder dan 130 graden en zulk soort kolder).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
13-5-2004 16:57
Wisselstroom blijft trouwens toch een raar verschijnsel.

Zo had ik ooit een vriendin met een afwasmachine die steeds de aardlek eruit liet springen. Op advies van iemand heb ik toen de stekker omgedraaid. Zou natuurlijk niks uit mogen maken, want het is wisselspanning en wisselstroom. Maar inderdaad: nooit meer een probleem gehad (tenminste niet met die afwasmachine).

De moraal: het zou me niet eens helemaal verbazen als het omdraaien van een kabel een electrisch effect heeft. Of het hoorbaar is, is dan weer een tweede.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
MayodaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-12-2003
Laatste: 30-9-2004
Berichten: 75
13-5-2004 17:01
2 massive, maar hoe komt dan dat ik het hoor, dat kan toch haast niet puur psychologisch zijn??, al wil ik alles zeker wel aannemen van iedereen.
Maar dat zou ik wel heel bizar vinden.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
13-5-2004 17:06

Mayoda schreef:

2 massive, maar hoe komt dan dat ik het hoor, dat kan toch haast niet puur psychologisch zijn??, al wil ik alles zeker wel aannemen van iedereen.
Maar dat zou ik wel heel bizar vinden.
Je wilt niet weten hoe je hersenen je oren voor de gek kunnen houden. Je hoort letterlijk wat je WILT horen. Ook ik had daar last van. En nadat ik 10 x tegen Joke gezegd had "hoor je het verschil tussen die oude kabel en deze mooie Kimber kabel" zei ook zij "ja, inderdaad" (al was het maar om de vrede in huis te bewaren).

Modificeren van je apparaten is al helemaal een ramp. Je hebt geen vergelijking mee (je oude apparaat is immers net gemodificeerd) en soms maak je het alleen maar erger (m'ja... Voordat je DAT aan jezelf toe kunt geven ben je al een flink stuk genezen van deze materie).

Grootste nadeel dat ik ondervond aan m'n High End ziekte: Ik kon voor geen meter meer naar muziek luisteren. Ik zat continu te luisteren naar hoe de installatie iets weergaf, daarbij vaak CD's draaiend op m'n Arcam Delta 70.2 (ook zo'n High End afwijking dat je alle types uit je hoofd weet) die ik eigenlijk niet te pruimen vond (maar ja, anderen roemden de geluidskwaliteit van de registratie dus... Luisteren naar die shit).

Nee, ik kan nu weer lekker een CD van Abba (Eagle bijvoorbeeld blijft een wereldnummer) in m'n CD-speler stoppen, genieten van de muziek zonder me te ergeren aan de waardeloze manier waarop deze muziek toendertijd is geregistreerd.

Lekker luisteren naar muziek in plaats van naar de installatie...
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Afgesloten topic