Forum > Licht

freestyler hulp

(210 reacties. Pagina 6 van 22)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
25-9-2009 18:32
Je leest dus én de handleiding niet, én de bijdragen van mensen die hier tijd besteden aan jou helpen niet, wat resulteerde in nog meer suggesties van mensen die zich die tijd hadden kunnen besparen, als jij de moeite had genomen om je eerst te verdiepen in de basis.

Zulke luiheid a.u.b. niet meer ten toon spreiden hier.
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
6-10-2009 19:55
hallo,

Ik een keer met een vraag over freestyler, ik heb het programma al langer in gebruik maar nooit veel gebruik gemaakt van de easy view (visualizer) of hoe je het ook wilt noemen.

nu zit ik in enschede veel te ver weg van mijn movingheads en bedacht dus visueel een te gaan proberen te programeren, lichtstanden maken etc. Ik heb door hoe ik een podium kan bouwen, movingheads kan plaatsen en noem maar op.

het lukt mij echter niet om de movinghead van kleur/gobo of pan/tilt te laten draaien. de movinghead blijft gewoon full open, 1 kant op. meer kan ik er niet mee. Ik neem echter aan dat dit wel kan.

hoe doe ik dit? welk knopje zie ik over het hoofd?

mvg martin
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
Mathijs_promixStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2006
Laatste: 30-5-2017
Berichten: 201
6-10-2009 22:48
Volgensmij moeten de heads aangesloten zijn. Ik heb dit ook wel eens geprobeerd. Wanneer de lichten aangesloten zijn zie je de bewegingen etc. wel.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 2076
6-10-2009 23:11
Mathijs, ik raad je toch echt aan het advies van Sylvia tot je te nemen.

Alweer blijkt dat je de klok hebt horen luiden, maar geen idee hebt wat een klepel überhaupt is.

Sinds wanneer dacht je dat DMX bidirectioneel was? Weet freestyler welke lampen eraan hangen? Ik dacht het niet...

//offtopic... mits goed uitgevoerd zou het wel mooi zijn bidirectioneel laugh :D
Detecteer lampen! klik, klaar met patchen!
Niet goed, wel hard!
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
6-10-2009 23:20
er hangt niet eens een dmx console aan, echter je zou dit offline moeten kunnen doen.
maar nu de grote vraag

hoe?
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
6-10-2009 23:30
Als je dit op je pc wilt doen heb je als het goed is de visualizer geinstalleerd van Sunlite die wordt meegeleverd via de website van Freestyler.

Start deze op vanuit Freestyler. Bij de visualizer staat er dan als het goed is in een taakbalk onderin het scherm "Controlled by Freestyler". Zo niet dan even opnieuw installeren, zou geen probleem moeten zijn.

Mocht dat werken moet je via Freestyler de lampen instellen. Omdat er geen "directe" koppeling is tussen Freestyler en de Visualizer moet je de lampen ook toevoegen in de Visualizer op hetzelfde adres, dit is te vinden op internet.

Dan zou het allemaal moeten werken.

Mocht alleen de gobo ed het probleem zijn, die visualizer heeft maar van en beperkt aantal fixtures de gobo's erin staan, en draaien werkt vaker niet. Dit probleem is naar mijn weten niet op te lossen. Probeer het is met Martin MAC's oid, die fixtures staan er wel compleet en goed in.
Mathijs_promixStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2006
Laatste: 30-5-2017
Berichten: 201
7-10-2009 22:38
@ Joep

O o o. Ik deel hier hoe ik het ervaren heb. Mijn ervaring is er mee dat wanneer ik niks heb aangelsloten 3d Sunlite bij mij niet goed werkt. Wanneer ik dit WEL doe werkt het programma wel goed.
Dat is MIJN ervaring en gooi alsjeblieft niet van die wijze woorden daar door heen.
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
7-10-2009 22:45
hallo
programma gedeinstaleerd, en opnieuw geinstaleerd. en ja hoor perfect
zat daar ergens de fout, dat de programma's niet met elkaar overlegden oid ;)

nu werkt het. de oplossing is er, het probleem onbekend:p
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
8-10-2009 15:44
Hmm wil ik verder gaan op me laptop, kan ik freestyler niet werkend krijgen.
Aldus freestyler website is het wel werkend voor vista, ik heb hier nu vraagtekens bij.

telekens bij het instaleren geeft hij een fout, win32 wil hij iets instaleren geloof ik.

mensen met hetzelfde probleem? en voor mij een oplossing? :)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
8-10-2009 17:54

watje schreef:

win32 wil hij iets instaleren geloof ik.
Dat schiet lekker op.
Volledige foutmelding noteren en hier op het forum neerzetten zou wellicht nog kunnen helpen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)