Forum > Licht

led tubes bevestigen

(100 reacties. Pagina 6 van 11)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
29-11-2006 17:37
1 x bewerkt. Laatst door JeroenVDV op 29-11-2006 17:38

Jurrie schreef:

Gezond verstand speelt een grote rol, maar veel 'jongens' met redelijk mooie spulletjes in hun showtje hebben dit veelal niet of interesseert het niet. Voor deze mensen zou het natuurlijk mooi zijn als één en ander wordt vastgelegd.
Die mannetjes moeten ofwel ZELF bewust worden dat ze in 't verkeerde wereldje met de verkeerde dingen bezig zijn ofwel bewust GEMAAKT worden door anderen, dat ze grondig verkeerd bezig zijn en beter kunnen gaan vakkenvullen danwel postzegels verzamelen.

Moet niet ten koste gaan van degenen met WEL gezond verstand, en een goede aanpak van zaken.
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
29-11-2006 17:37

Jurrie schreef:

Niet speciaal voor een trusshaak Martin, maar eerder om aan een muur te schroeven...
Dan heb je een ander model in gedachten.
In duistland zijn ze naar mijn idee een stapje verder vanwege de TUV. Ik bedoel dus wel degelijk een model wat ervoor is gemaakt om in je truss te hangen. (een soort T4 model in kleinere uitvoering) Tevens zijn er natuurlijk dit soort modellen.

Ben benieuwd naar het antwoord van rinus.
Maar vraag mij nog steeds wel af of een LEDtube uberhaupt gemaakt is om in je truss te hangen.

Martin.
kvm entertainment
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 11-9-2024
Berichten: 390
29-11-2006 17:49
Klunz zit dit topic met stijgende verbazing te lezen. Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik nog nooit zo'n led tube in mijn handen heb gehad of van dicht bij gezien. wel op afstand, maar daar hebben we nu even niks aan.

Los gezien van het feit dat er inderdaad ty-raps in diverse soorten en degradaties bestaan en je in je riee (die je toch per show maakt) zou kunnen vermelden wat het het risico van eventueel gebruik van 2 plastic vastbind bandjes die per stuk 22 kg mogen hebben (wacht even, is dat in de lengte richting, geldend voor het plastic, of aangetrokken, geldend voor de sluiting? kortom wat is het zwakste punt sneaky :V En hoe strak trekken we die dingen aan, want dat is nou net een van de grote missers bij spanbanden, we hebben geen invloed op de kracht die we er met de ratel opzetten, dit hebben we bij hijsbanden en harpsluitingen dus wel, en hebben we ook nog met een vermindering of juist vermeerdering van die 22 kg te maken door de manier van aanslaan? Net zoals bij bv. een roundsling? shut up :X )is op een plastic buisje van 1kg wat dan ook nog gesafed en aan een snoer zit. Vind ik het heel raar dat de heren fabrikanten kennelijk geen deugdelijk bevestigingspunt op hun inmens populaire speelgoed weten te fabrieken.

De stelling dat er ty-raps gebruikt worden omdat het makkelijker/sneller werkt, kan natuurlijk nooit van invloed zijn op de veiligheid, die gaat altijd voor. En ik zou geloof ik best wel onder zo'n door cyber opgehangen buis door willen lopen en er zelfs wel onder willen staan. Maar, dat iets wat 1 kg weegt geen ernstig permanente schade aanbrengt als het van een aantal meters recht op je hoofd, schouders of van mijn part tenen valt, wil ik bij deze ontkrachten. Ik heb hier thuis nog wel wat van die oude 1 kg gewichten voor weegschalen. Als ik iemand uitnodig om onder het raam te gaan staan, wil ik wel zo'n gewichtje van de eerste verdieping naar beneden laten vallen sneaky :V Zeker weten dat niemand er gaat staan, iedereen mij voor gek verklaard en mij door de officiële instanties op zijn minst poging tot doodslag wordt verweten. En kom nou niet aan met een kussen van 1 kg, want het gaat om de compactheid en ik mag er toch wel van uitgaan dat zo'n led tube een stootje kan hebben.

Het feit dat ze op grote producties ook van alles met ty-raps en zelfs nietjes shocked 8O ophangen geeft jou natuurlijk niet het recht dat ook maar te doen. Zo als al eerder door Dré aangehaald, "Hoevaak heeft je moeder je vroeger niet gevraagd wat jij zou doen als iedereen in de sloot sprong".

Natuurlijk blijft er ook nog het feit dat je het risico hebt dat mensen hier lezen of op productie zien ty-raps kan. En als je dan een mooie riee hebt waar die 22 kg dingen in beschreven staan, hoeft er misschien niks aan de hand te zijn. Maar die mensen hebben en lezen jou riee niet. Gaan naar de € 5,00 bak van de gammel en kopen juis ja ty-raps. Ik weet het, hun risico, maar niet totaal ondenkbaar.

Zo lang er dus nog geen nuttig ophang middel voor deze dingen is lijkt het mij dat je er drie dingen mee kunt doen.

1 gewoon niet ophangen shut up :X
2 in je truss leggen.
3 een soort van swiffel coupler gebruiken? Maar nogmaals, ik heb die tubes nog nooit van dicht bij gezien.

Phoe hee, wat een verhaal weer.

klunz.
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
TimcooijmansStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 10-1-2008
Berichten: 94
29-11-2006 18:02
1 x bewerkt. Laatst door Timcooijmans op 29-11-2006 18:08

KVM schreef:

Jurrie schreef:

Niet speciaal voor een trusshaak Martin, maar eerder om aan een muur te schroeven...
Dan heb je een ander model in gedachten.
In duistland zijn ze naar mijn idee een stapje verder vanwege de TUV. Ik bedoel dus wel degelijk een model wat ervoor is gemaakt om in je truss te hangen. (een soort T4 model in kleinere uitvoering) Tevens zijn er natuurlijk dit soort modellen.

Ben benieuwd naar het antwoord van rinus.
Maar vraag mij nog steeds wel af of een LEDtube uberhaupt gemaakt is om in je truss te hangen.

Martin.
LED-tubes zijn wel zeker gemaakt om in de truss te hangen. Dat kan met deze; Klik dingen. Hier kan je gewoon elke willekeurige haak aanvastmaken
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
29-11-2006 18:07
Aha, maar dan kost het dus gewoon teveel moeite om ze per klus los te maken en te verschuiven (om aan de truss tussen de spijltjes te krijgen). Of ze zijn na 2x gebruik al lam omdat het kunststof (of niet?) is en die eppo's maar blijven draaien aan die inbus?...

Optie zou dan zijn om die inbus te vervangen door vleugelboutje.
TimcooijmansStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 10-1-2008
Berichten: 94
29-11-2006 18:09

Jurrie schreef:

Aha, maar dan kost het dus gewoon teveel moeite om ze per klus los te maken en te verschuiven (om aan de truss tussen de spijltjes te krijgen). Of ze zijn na 2x gebruik al lam omdat het kunststof (of niet?) is en die eppo's maar blijven draaien aan die inbus?...

Optie zou dan zijn om die inbus te vervangen door vleugelboutje.
Vleugelmoer kan niet omdat je dan niet meer rond kan draaien als de buis er aan zit. Overigens zijn ze (volgens mij) van metaal.
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
29-11-2006 18:10

KVM schreef:

... Tevens zijn er natuurlijk dit soort modellen.
Ik doelde meer op de 4-voudige 'bouw' blokken met klepjes. Vaak wit met blauwe klepjes maar ook gewoon zwart leverbaar.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
29-11-2006 18:13

timcooijmans schreef:

LED-tubes zijn wel zeker gemaakt om in de truss te hangen. Dat kan met deze; Klik dingen
Men heeft het over een mounting plate, voorbeeld geeft een plaat weer die op een muur gemonteerd is. Men "verzint" wel vaker dingen die gebruikt worden waar ze niet voor gemaakt zijn.
Vandaar ook mijn vraag.

Martin.
kvm entertainment
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
29-11-2006 18:13
er bestaan dus wel degelijk frames waarmee je ledtubes veilig kunt hangen, bevestigen aan de truss of waar dan ook aan.

verdere info heb ik er helaas ook niet over.

https://www.eurolite.de/eur_artdetail.php?lang=E&artnr=51930699
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
29-11-2006 18:13
Dan hadden ze daar toch beter over na moeten denken... constructie had dan precies andersom gemoeten. happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)