Forum > Algemeen Forum

MP3 DJ's

(67 reacties. Pagina 6 van 7)
Moderator(s): Dré
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
30-3-2005 21:57

roberto schreef:

Hmm, misschien dammen dan?
Pas op! Dan kun je je vingers kneuzen! laugh :D

Ontopic:
Neem een externe hdd met USB 2.0 en firewire. Zo ben je lekker gemakkelijk klaar. Desktop inbouwen in 19" case, en hdd los meenemen bijv. voorin de auto/bus (of in een case met 3 meter dik schuim wink ;)).
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
30-3-2005 21:58
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 30-3-2005 22:07

RonnieB schreef:

ik ken serie's fujitsu schijven die met bosjes stuk zijn gegaan, een normale ata schijf is niet gemaakt om veel mee te slepen.
Dan heb je mijn vorige post (wat langer geleden)niet geheel gelezen of begrepen, huis tuin en keuken pc's zijn niet geschikt.
Voor normale hd's hebben ze vervoer oplossingen.
(ook bands gebruiken dergelijke oplossingen)
Maar als je ineens niet bij je muziek kunt, dat lijkt me een groter probleem!
Valt ook op te vangen door een extra pc mee te nemen wink ;)
En nogmaals, het is niet tegen jou bedoelt uiteraard, maar zodat iedereen een beetje op de hoogte is!
Nee, dat begrijp ik ook wel. Ik heb ook al eerder vermeld in dit topic dat een compleet pc DJ systeem minstens net zo duur of zelfs duurder is dan een cd speler.

Met scans, movingheads cd spelers etc. etc. gooi je niet en vervoer je zorgvuldig, geldt ook voor een pc.

Het zijn vaak dezelfde mensen die klagen dat hun pc er spontaan mee ophoud, kenmerken: goekoop, slechte geluidskaart, gekraakte software, gedownloade mp3's etc. etc.

Martin.
kvm entertainment
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
30-3-2005 22:03
Je houd je behoorlijk staande tussen dit geweld. Maar sta jij dan te springen achter je pc als iedereen je mix geweldig vind?(Niet dat ik daar zo trots op ben, maar toch laugh :D Mensen vinden het leuk laugh :D )
I'll take you to the KoffieShop...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
30-3-2005 22:28

Powerbeat schreef:

Je houd je behoorlijk staande tussen dit geweld.
laugh :D Ik ga ervoor sneaky :V
Maar sta jij dan te springen achter je pc als iedereen je mix geweldig vind?(Niet dat ik daar zo trots op ben, maar toch laugh :D Mensen vinden het leuk laugh :D )
Ik ben allround dj/entertainer dat houd in dat ik je o.a. live toezing. In een vorige post heb ik gemeld dat ik zeer weinig mix.
(de automix functie e.d is not done!!!) dat is een functie die ze van mij wel weg hadden mogen laten. Is alles behalve profi en gebruik ik ook zeer zeker niet.

Maar ik sta wel te springen achter de pc als iedereen het geweldig vindt en pas ook regelmatig het geluids niveau aan al naar gelang het meezing gehalte.

In het oosten van het land is mixen niet altijd gewild.(minder gewild)
Mensen horen hier liever "volledige' nummers en een praatje.

Een tijd geleden een show gehad met een vrouwelijke mix DJ (op uitnodiging van de organisator), ze zou plm 2uur draaien, ze werd echter gek van de verzoekjes en reeds na een half uur vroeg men mij of ik het weer over wilde nemen.
Probleem was dat ze alles in de mix wilde doen, op directe verzoekjes kon ze niet direct reageren, want dat paste niet in de mix. Ik wel razz :p Al dansend kon men mij de verzoekjes door sms'en.(razend populair) plm 600 650 mensen, scheelt toch een eindje lopen door die mensenmassa om een verzoekje aan te vragen.

Tevens doe ik alles alleen, licht en geluid. Als je met een dergelijk systeem werkt is dat een fluitje van een cent.

Verder ben ik niet zo afwachtend, is er wat nieuws op licht of geluids gebied en geeft dat een extra toevoeging dan ga ik er meestal voor.

Martin.
kvm entertainment
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
30-3-2005 22:59
Je hebt mij stil. Indrukwekkend!Keep up the good work. (even voor de goede orde, verzoekjes draai ik altijd, hooguit 1 nummer later als geplant. dan maar iets minder net gemixt)
I'll take you to the KoffieShop...
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
30-3-2005 23:55
tja, ik blijf het moeilijk vinden, verzoekjes binnen 5 minuten draaien... vooral bij een breed publiek, dan kun je imo niet zomaar van gerard joling naar 50cent schakelen...
Music is what feelings sound like...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
31-3-2005 00:25

RonnieB schreef:

tja, ik blijf het moeilijk vinden, verzoekjes binnen 5 minuten draaien... vooral bij een breed publiek, dan kun je imo niet zomaar van gerard joling naar 50cent schakelen...
Dat heb je mij ook niet horen zeggen wink ;) Zoiets komt in de wachtlijst. Voordeel van breed publiek is wel dat er zowiezo altijd mensen op de dansvloer staan. Bij sommige nummers wat meer bij andere wat minder.

Neemt niet weg dat het wel mogelijk is, de tussenpose dat je praat tussen de nummers eventueel iets langer maken en overschakelen op andere muziek. Muziek bevat vaak diverse "blokken" van x nummers. En X is de hoeveelheid die jij bepaald, slaat het genre aan, dan draai je er wat meer van.

martin.
kvm entertainment
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
31-3-2005 07:18
Martin, jij geeft zelf aan dat je niet mixt met PC.
Zoals velen wel zullen weten ben ik BPM gebruiker.
Ik heb hier welliswaar geen controller bij (zit nog ergens in de planning), maar ik wil toch even duidelijk maken dat mixen gewoon mogelijk is.
Het is zelfs zo dat als je een controller, software en een PC neemt, je in principe geen scherm nodig hebt.
Je kunt via de schermpjes op de controller scrolllen, zoeken op genre, enz.
Dit is natuurlijk niet zo fijn als met een scherm erbij, maar op die manier is er vrijwel geen verschil met ''normaal'' draaien op een dubbele speler.
Darth Crossfader
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
31-3-2005 09:38
en nu 2 tabletops gesimuleert?
I'll take you to the KoffieShop...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
31-3-2005 14:57

DJ.T schreef:

Martin, jij geeft zelf aan dat je niet mixt met PC.
Zoals velen wel zullen weten ben ik BPM gebruiker.
Ik heb hier welliswaar geen controller bij (zit nog ergens in de planning), maar ik wil toch even duidelijk maken dat mixen gewoon mogelijk is.
Ik gebruik geen controller omdat ik vrijwel niet mix. Naar mijn idee is dan een controller geen extra toevoeging voor mij. Maar mixen is inderdaad mogelijk a la 19" cd spelers. Voor die enkele mix die ik doe is een start stop functie genoeg.
Het is zelfs zo dat als je een controller, software en een PC neemt, je in principe geen scherm nodig hebt.
Je kunt via de schermpjes op de controller scrolllen, zoeken op genre, enz.
Klopt maar pcdj schempje geeft niet de naam van de artiest weer. (geen idee hoe dat met BPM is.)
Dit is natuurlijk niet zo fijn als met een scherm erbij, maar op die manier is er vrijwel geen verschil met ''normaal'' draaien op een dubbele speler.
Klopt ook wink ;) Voor de mensen die momenteel met een dubbele 19"unit werken is het niets anders, je hebt echter meer mogelijkheden en je hoeft geen cdtjes meer mee te nemen. happy :)

Toen ik de overstap van cd naar pc heb gemaakt, was BPM freeware en PCDJ moest je kopen. Mijn keuze is toen gevallen op PCDJ vanwege de zeer duidelijke interface, BPM vondt ik toen kwa uiterlijk een soort kopie van Winamp.
Het is echter wel zo dat op dit moment vrij veel BPM te vinden is in de Horeca.Dat heeft te maken met de groothandel die het levert(marketing) (naast andere betaalde "huur" versies). Diegene die niet konden mixen hadden Traktor (automix) Pcdj gebruikers zijn altijd trots geweest dat deze functie er niet inzat. (helaas om een breder publiek te pakken hebben ze dat in RED FX toegevoegd)

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)