Forum > Geluid

DAP Palladium P-xxxx

(52 reacties. Pagina 6 van 6)
Moderator(s): Dré
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
26-9-2003 20:41

Dré schreef:

Ik moet zeggen dat vooral de getalletjes van de wat zwaardere uitvoeringen (Class-H topologie) me bepaald niet tegen vallen.

Overigens kan ik me amper voorstellen dat er met een continue sinus gemeten is. Ten eerste heeft zo'n signaal helemaal NIETS te maken met de werkelijkheid (want laten we hopen dat NIEMAND van ons het publiek voorzien van een 3dB crest signaal!!!),
De crestfactor van een muziek signaal ligt een stuk hoger, en helemaal als de versterker nogal ruim in de voedingselko's zit. De pieken komen dan zelfs boven de toppen van een continu sinussignaal uit. Feit is wel dat ik met de sinus een objectief meetgegeven hebt en dat ik ook meteen de warmteontwikkeling kan bepalen. Die is met een sinus wat hoger dan met een (dynamisch) muzieksignaal. Ook urenlang met een sinus voeden heb ik geen moeite mee, mits de temperatuur van het koelblok niet boven de 85° C uitkomt.

Soms misbruik ik een versterker zelfs op 2 Ohm ondanks dat dit niet in de specificaties of gebruiksaanwijzing staat vermeld. En als er een rookpluim verschijnt of ik hoor een knal, dan lach ik alleen maar happy :) Uiteraard doe ik dit niet on the field.

Overigens zijn er tussen versterkers onderling wel enorme muzikale verschillen te ontdekken die niet of nauwelijks in relatie met het sinusvermogen staan. Dit is te bepalen als je over zeer goede tot uitstekende Hi-Fi boxen beschikt, evenals een goede bron en een bekend muziekstukje die je uit ten treure uit het hoofd kent. (Meestal Jazz, unplugged of akoustiche popmuziek). Ik schuw dus niet om een zeer zware PA bak aan Hi-Fi luidsprekers aan te sluiten (met ingebouwde lamplimiters) en te luisteren.

TCMC
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
26-9-2003 20:44

TCMC schreef:

Soms misbruik ik een versterker zelfs op 2 Ohm ondanks dat dit niet in de specificaties of gebruiksaanwijzing staat vermeld. En als er een rookpluim verschijnt of ik hoor een knal, dan lach ik alleen maar happy :) Uiteraard doe ik dit niet on the field.
haha, hoeveel versterkers heb je op voorraad? tering.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
27-9-2003 09:38

nijhuisr schreef:

TCMC schreef:

Soms misbruik ik een versterker zelfs op 2 Ohm ondanks dat dit niet in de specificaties of gebruiksaanwijzing staat vermeld. En als er een rookpluim verschijnt of ik hoor een knal, dan lach ik alleen maar happy :) Uiteraard doe ik dit niet on the field.
haha, hoeveel versterkers heb je op voorraad? tering.
Vrij weinig, wel genoeg reserves :)
Vaak schuif ik ze door :)
Meestal zijn het dan getweakte bakken die niet in verhouding staan met de merknaam :)

TCMC

Terug naar forum Reageer (zonder quote)