Forum > Geluid

Stanton 303 & 304 pitchfout??

(78 reacties. Pagina 6 van 8)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
9-10-2006 20:59
Contact opnemen met de winkel waar je hem aangeschaft hebt (en overwegen een opname te maken van de fout).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ/LJ NostraStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-9-2006
Laatste: 30-3-2008
Berichten: 37
9-10-2006 21:03

Dré schreef:

Contact opnemen met de winkel waar je hem aangeschaft hebt (en overwegen een opname te maken van de fout).
daar ligt hem het probleem, heb hem 2dehands gekocht :s

nuja als het probleem zich nog heel veel voordoet doe ik hem binnen bij mijn plaatselijke stanton dealer
sl 1200 mk II/DJM 500/C.304/sl 1210 mk II
DustStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 10-11-2006
Berichten: 7
27-10-2006 16:48
hier even de topic starter.

conclusie: De betreffende speler is naar de leverancier gestuurd en die konden zelf niks vinden, doorgestuurd naar fabrikant waar ze er een nieuw loopwerk in hebben gezet (wat tevens wel de gevoeligheid van mijn pitch bend heeft beinvloed) Maar over het algemeen is mijn probleem helemaal verdwenen. Echter, wanneer ik de key lock aan zet en dan ga pitchen krijg ik weer dezelfde hikjes en hakkeltjes als tevoren ook in de normale stand (zonder key lock)

dit bewijst dus dat het probleem wel bij de hardware lag, de leverancier zegt dit probleem niet eerder te hebben gezien.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
28-10-2006 11:24

Dust schreef:

hier even de topic starter.

conclusie: De betreffende speler is naar de leverancier gestuurd en die konden zelf niks vinden, doorgestuurd naar fabrikant waar ze er een nieuw loopwerk in hebben gezet (wat tevens wel de gevoeligheid van mijn pitch bend heeft beinvloed)
Da's best vreemd. Een beetje vergelijkbaar met een veranderd weggedrag bij een auto, na het vervangen van de ruitenwissers...

TENZIJ... Bij sommige spelers van deze fabriek (dus niet het merk maar de fabriek) kun je via setup (onbereikbaar voor gebruiker in principe) settings wijzigen. Mogelijk is dit bij jou ook gebeurd (kun je natuurlijk altijd even naar informeren).

Een ieder die claimt hick-ups mee te maken bij deze speler heb ik meermalig gevraagd daar eens een opname van te maken. Tot nog toe nog letterlijk geen één opname mogen ontvangen. Best vreemd (en jammer)...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Clone-oneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2005
Laatste: 21-6-2007
Berichten: 18
30-10-2006 21:36

Dré schreef:

TENZIJ... Bij sommige spelers van deze fabriek (dus niet het merk maar de fabriek) kun je via setup (onbereikbaar voor gebruiker in principe) settings wijzigen. Mogelijk is dit bij jou ook gebeurd (kun je natuurlijk altijd even naar informeren).
Bedoel je daar de gevoeligheid van de pitchbend mee?
Want volgens mij moet het jogweel nou wel 1/8 worden gedraaid voor 1-2 frames, erg verveld vind ik persoonlijk, als zoiets nog aan te passen valt zou dat erg fijn zijn.

Dré schreef:

Een ieder die claimt hick-ups mee te maken bij deze speler heb ik meermalig gevraagd daar eens een opname van te maken. Tot nog toe nog letterlijk geen één opname mogen ontvangen. Best vreemd (en jammer)...
Ik denk! dat dat wel valt te regelen, eens kijken of we er een kunnen opnemen met en zonder de keylock.

Ik bied nog wel even mij excusses aan voor de slechte/onduidelijke opening van dit topic, hopelijk kunnen we het nog wel tot een fatsoenlijk einde breeien.

Groet, Matthijs
bOOm
DustStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 10-11-2006
Berichten: 7
31-10-2006 00:50
hier even een opname van het probleem. (nu alleen tijdens het gebruik van de keylock maar komt op het zelfde neer)

de 1e 30 seconden van de track staat de pitch op 0 en keylock uit, daarna zet ik de keylock aan en pitch ik hem 0.7 %
na die 30 seconden is te horen dat de beat niet meer lekker ligt (vooral met koptelefoon goed te horen) een TIK is bijv. een
TRIK geworden, niet continu maar om de maat ongeveer hikt er een kick half weg.

het lijkt me bij deze duidelijk dat hier niet mee te mixen valt omdat het ook het tempo aantast, daarbij klinkt het ook nergens naar.

hier onder de link naar de track:

https://rapidshare.com/files/1358651/weergavefoutvanaf30sec.mp3.html
DustStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 10-11-2006
Berichten: 7
31-10-2006 00:52
Idd dom dat ik niet eerder aan een opname heb gedacht om je te overtuigen, Excuses.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
31-10-2006 01:27

Dust schreef:

hier even een opname van het probleem. (nu alleen tijdens het gebruik van de keylock maar komt op het zelfde neer)

de 1e 30 seconden van de track staat de pitch op 0 en keylock uit, daarna zet ik de keylock aan en pitch ik hem 0.7 %
na die 30 seconden is te horen dat de beat niet meer lekker ligt (vooral met koptelefoon goed te horen) een TIK is bijv. een
TRIK geworden, niet continu maar om de maat ongeveer hikt er een kick half weg.
Je hebt je al eens verdiept in de beperkingen van (real time) time stretching/master tempo? Zo niet dan is het wellicht nu tijd dat te doen (want hierover staat het forum echt al behoorlijk vol geschreven).
het lijkt me bij deze duidelijk dat hier niet mee te mixen valt omdat het ook het tempo aantast, daarbij klinkt het ook nergens naar.
Het tast het tempo niet aan, het zorgt alleen voor een "smear" in het geluid (vandaar ook dat de puristen onder ons master tempo uitzetten, zelfs op de beste time stretcher van allemaal (Pioneer spelers)).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DustStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 10-11-2006
Berichten: 7
31-10-2006 10:09
dannog doet mn andere speler het niet, en is het probleem nu verholpen.
als je dit probleem nou zelf zou hebben zou je het dan pikken?
DustStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 10-11-2006
Berichten: 7
31-10-2006 10:17
ik zal zometeen trouwens even een track opnemen van ongeveer 4 minuten met 0.7 procent pitch met de key lock aan.
daarna zal ik dezelfde track opnemen met 0.7 procent pitch zonder de keylock aan

als ik van het 1e signaal tot het laatste signaal reken duurt de track met keylock aan minder lang.
ik snap ook niet waarom dit niet geaccepteerd wordt, aangezien ik toch duidelijk ben geweest dat zodra ik het probleem bij de speler constateer in een mix dat ik de pitch bend steeds in de plus moet bij sturen om hem toch gelijk te laten lopen. Wat dus bewijst dat de track langzamer loopt, of dus die ene of 2 frames per maat dubbel leest.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)