Forum > Algemeen Forum

Prijzen van drive-in shows

(111 reacties. Pagina 6 van 12)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
6-5-2003 18:29
Nou... Als je toch zo van openheid houdt: De reden dat je uiteindelijk geband was is vanwege de volgende posts:
Hoepelepoep zat op de stoep...

Ehm... Eff terug waar we waren:
Ik zoek eens goed op FAQ vragen of er meer PIKKERS zijn...

En nu weer verder...

Hoepelepoep zat op de stoep en zat te kleuren,
Toen kwam...
En
Veel limbo's!

Sorry dat ik een tijd niet ontopic was... Kinjerkroam was op!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dr. EdieAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 6-5-2003
Laatste: 9-5-2003
Berichten: 38
6-5-2003 20:39
Hahaha... klopt! helemaal vergeten... laugh :D wink ;) razz :p

Toen was ik in een MELIGE bui.!
Maar kan je als je eruit geknikkerd bent normaal niet meer terug komen ofzo? het koste best wat moeite en tijd voordat ik er weer in zat met een nieuwe naam enzo.
Dr. Wojciechowski is on the road...
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
6-5-2003 22:50
Dan is alleen je account geblokkeerd en niet je IP. Maar nu weer even ontopic?

Zoals Victor al zei, het hangt veel van je uitstraling af. Kratjes/flightcases.. tsja, ook wel belangrijk, maar het hangt veel van het geheel af. De manier waarop je met mensen omgaat. Als jij heel vriendelijk bent zijn mensen eerder tevreden. En zorg dat je een meubel hebt. als je bij iemand aankomt met de vraag: hebben jullie een grote tafel voor onze spullen? Dan is het al snel zoiets van: wat een rotzooitje zeg. Het ziet er zowiezo met een meubel een stuk gelikter uit dan een losse tafel.
En lichteffecten... hoe tegenstrijdig het ook mag zijn, als je begint moet je toch minstens 1 flitsend effect hebben. Zeker op van die ouders die een feesje voor hun kind organiseren maakt zoiets een goede indruk. Wij hebben al vaak positieve opmerkingen daarover gehad.

En de muziekkeuze is op een bepaald gebied ook heel belangrijk. Als de mensen het naar hun zin hebben is een feest geslaagd en zijn de organisatoren blij. Als mensen klagen over slechte muziek...
Volgende keer Peter!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
6-5-2003 23:37

Peter schreef:

Dan is alleen je account geblokkeerd en niet je IP.
Die discussie hebben we reeds gehad. Het IP adres is geblokkeerd. Uiteraard kun je zo achter een andere computer stappen, daar een account aanmaken en daarna vrolijk achter je eigen PC stappen om daar weer verder te kunnen forum'en. Wellicht moet ik dat ook nog dichttimmeren (maar eerlijk gezegd had ik de ijdele hoop dat we hier allemaal op een normale manier met elkaar om konden gaan).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dr. EdieAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 6-5-2003
Laatste: 9-5-2003
Berichten: 38
7-5-2003 10:49
Nouja, het zal niet meer voorkomen, belooft Dré!?!
En het is gewoon gelukt achter me eigen computer, wel niet op de manier hoe het normaal moet, met heel wat omwegen etc.

Even terug naar m'n vraag:

Flightcase / kratjes
Natuurlijk wil ik ook alles in flightcase's, maar dit kost ook snel al een berg geld! Ik ga uiteraard nu ik een best redelijke geluidsset bij elkaar heb sparen voor het licht en de flightcase's. Maar die van Conrad zijn wel erg duur of niet?

Spectaculaire lichteffecten
Helaas intresseerd mij persoonlijk geluid meer, dus heb ik ook eerst gespaard voor een goede geluidsset. Nu is het licht aan de beurt. Ik heb wel 4 Par 56 en een Mushrome effect (600 W X 2) een grote 50 Watt flitser en een miniflower en rookmachine. Ik wil graag zo'n movinghead lamp halen, ongeveer die wat je bij de conrad krijgt voor € 560.00 per stuk met functies als strobescoop etc. Het liefst twee stuks aan alle bij de kanten van de truss. De opstelling heb ik bij elkaar in de zomer van dit jaar (rond augustus) en dan wil ik de volgende spullen bij elkaar hebben:

Komende apparatuur
Twee moving heads, flightcase's 4 HE voor versterkers en een grote 16 HE voor effect apparatuur en cd-spelers. Nog 4 par 56 short / 300 Watt en een wind-up statief (Dré's choice) en een grote 1500 Watt flitser met DMX besturing.
De set komt als volgt eruit te zien: het truss met daarop 8 Par 56 lampen (300 Watt p/s) en in het midden onder de moonflower, er boven de grote flitser en aan de hoeken de moving heads. Nu krijg ik deze maand (voor maar € 100.00) een triple derby (2 laags) die komt er ook nog aan te hangen. Tussen de wind-up statieven komt het meubel (ps: deze heb ik helaas nog niet) en de boxen. Achter in het zaaltje of buiten komen dan nog de twee 15" sub's te staan.

Het meubel
Ik wil dus graag zo'n meubel gaan bouwen, hebben jullie hiervoor tips ofzo? ik zat te denken aan 3 of 4 losse kasten (flightcase model) die naastelkaar en daarop een grote platte flightcase met de mixer, en de cd-spelers erin. En dan wil ik dus datik in die flightcase's alle spullen doe (de par's, flitser etc) en als ik die leeg heb en opgebouwd heb dan die tussen het truss zetten en daarop het dj-meubel (plat met cd-spelers etc).
Snap je het nog een beetje?

________________________________________________________
/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
--------------------------------------------------------
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| _________________________________________________ |
| | DJ EDIE ||
| |_________________Platte flightc.________________||
| | | | ||
| | | | ||
| | | | ||
| | Flightc. 1 | Flightc. 2 | Flightc. 3 ||
| | | | ||
/|\ | | | ||\
/ | \|______________|_________________|_______________|| \
o o o o o o

Opmerkingen
Natuurlijk komt in de wind-up truss de lampen te hangen etc. Iemand hierover nog tips of wat ik beter weg kan laten? graag reacties! En vooral voor die 3 flightcase's.

happy :) ...:::DJ EDIE:::... happy :)
Dr. Wojciechowski is on the road...
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
7-5-2003 11:04
je heb nogal wat plannen...

- fc`s van conrad zijn redelijk aan prijs maar wat heet duur, die van dap zijn goedkoper, mar de echte merk/kwaliteits cases zijn nog veel duurder.
- het idee van ``ik wil graag zon movinghead lamp halen`` is totaal nutteloos, tuurlijk zijn ze vet die gekke rondraaiende wapper dingen, maar niet logisch kost veel duurder dan scans, en opzich boeit het publiek echt niet of jij daar nou 2 movingheads hebt hangen of 2 scans... alleen als jij scans koopt ben jij goedkoper uit.
- het idee van effec apperatuur en cd speler is 16he case is niet slim, cd speler komt gewoon bij je mixer, wat effect apperatuur (ach wat heet) de eq, Xover en al dat spul doe je in een case maar dat haal je ook met 4 of 6 he geen 16!
en hou please is op met dat ``flitser`` ja het is eigenlijk een flitser ja... stroboscoop, oke? en die opmerking van ik krijg eentriple derby (2laags) waar staat triple voor? goedzo 3 dus als jij een 2 laags derby krijgt krijg je een double derby, tenminste dat bedoel je toch?
het idee van die subs achter in of buiten is ook niet echt slim, LAAT DIE SUBS ik vind het altijd wel lekker als je achterin ff kan staan zodat je nog een beetje kan praten niet dat je achterin ook weer die irri bassen krijgt waardoor je niet kan praten, maar voor zaal vulling neem je geen subs achter in maar dan koop je nog 2 fullrange kasten er bij.
- is mooi meubel, maar ben je zomaar ff 1000 euro aan kwijt hoor verkijk je daar niet op, is heel mooi meubel hoe wil je dat doen met vervoer?

dat was het wel weer
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
7-5-2003 11:07
2 x bewerkt. Laatst door Max op 7-5-2003 11:11
Goed uitgedacht hoor edie laugh :D

Leuke tekening, alleen ben ik helaas bang dat die truss het niet gaat houde omdat er maar +/- 45 kg. aan kan. Waarom overigens allemaal Conrad ? bijna iedereen weet dat het meeste van hun Rotzooi is, en ik vind thet niet juist dat jij voor hun allemaal reclame maakt door te zeggen 'ik koop dit bij conrad, en dan bij conrad' ... Ook zeg dat dat geluid je meer interesseerd, Maar om een goede show te maken heb je toch echt wel flink wat licht nodig ! Ook kun jij voor 100€ aan een double derby komen ... dat is redelijk aan de prijs als je ziet dat hier ene triple derby maar 80 euro incl. lampen kost shocked 8O
Verder, Flightcases en kratten en kabels zijn inderdaad erg duur maar toch heb je ze nodig om proffesioneel over te komen ... want alles op een tafel zetten en een doek ervoor is ook niet alles (ik zelf heb ook nog geen meubel/flightcases ... maar daar komt binnenkort verandering in !)

Hoe zit dat met dat meubel ?? worden dat drie van die 16HE flightcases en daar een platte flightcase op of ... ?

Mooie tekening wink ;)
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
7-5-2003 11:08
Wel een mooi stukje ascii-art...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Dr. EdieAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 6-5-2003
Laatste: 9-5-2003
Berichten: 38
7-5-2003 11:23
I KNOW I KNOW...

Nou: die 3 flightcase's zijn eigenlijk gewoon 3 bakken met bovenop een deksel die je kan afsluiten en daarin de kabels enzo kan doen. Dan wil ik (als ze leeg zijn) daarop een platte flightcase doen met daarop/in alle cd-spelers, equalizer etc.

En ik HOEF helemaal niets bij de Conrad te halen, ik heb zelfs nog haast niks bij de Conrad gehaald! Alleen een paar ledjes en dat spul. De apparatuur bij de Regenboog in Heerlen.

Dat statief haalt maximaal +/- 45 kilo, 8 par 56 lampen wegen totaal denk ik 10 kilo (1 kilo per stuk) en die 'movingheads' aan de uiteinden wegen (weet ik niet) en dan die STROBESCOOP laugh :D en die Double derby en mushrome effect.

Deze wil ik anders gaan halen:
2 van deze: www.new-line.nl/v/11243 (ps: deze lijken me wel heel stoer!)
of 2 van zoon: www.new-line.nl/v/10934 (is ook nog eens goedkoper, en ik denk makkelijker op te hangen...)

Raden jullie me deze aan?

Over die subs... nu ik zo nadenk heb je gelijk (Speakerfreak): achterin is meer voor even wat rust! Dus ik kan ook die jbl's op de subs zetten zodat de hogetonen van die jbl's wat verder komen (die jbl's zijn ook maar 1 metertje hoog!).

Ps: die laatste scan lijkt me ook heel erg ruig, niet? maar houd het wind-up statief dit wel, denk je?!
Snappen jullie nou alles?

PS: Bedankt voor het leuke en goede commentaar!

happy :) ...:::DJ EDIE:::... happy :)
Dr. Wojciechowski is on the road...
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
7-5-2003 11:31
- ik denk dat 8 parren iets van 20 kilo weegt
- moving head 11 kilo? per stuk, scan iets van 4 ofso, cyclone is mischien niet meer leverbaar maar de fire storm lijkt er denk ik erg veel op.

van die truss vind ik het raar, die statieven kunnen per stuk 18.5 kilo houden keer 2 = 35 kilo dan daar 75% van, dan zou je er 26 kilo aan mogen hangen volgens de regels, tog??? dan nog is 4.5 meter truss erbij hoeveel zou dat wegen 10/15 kilo ben ik danscheel of wat dan zou je 2 effecten aan die brug kunnen hangen... of denk ik weer verkeerd?

Terug naar forum Afgesloten topic