Forum > Geluid

Welke boxen?

(159 reacties. Pagina 6 van 16)
Moderator(s): Dré
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
8-4-2003 22:18
nope jij denkt gelijk weer dat je voor relatief weinig geld mega goeie boxen heb, mischien dat als jij voordie jbls gaat staan dat je de bas zeker wel voelt ja, maar dus echt niet dat heel de zaal staat te shake
EdieEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 4-5-2003
Berichten: 130
8-4-2003 22:20
Oke, maakt ook niet veel uit (als het wel zo was was het mooi meegenomen... happy :) ) Maar de bas hoor je duidelijk midden in een groep van zo'n 70 mensen? laugh :D
Ik ben dj en ga nu zelf on-the-road, yeah baby,.,,
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1855
8-4-2003 22:20

edie schreef:

Yes happy :) !!! Ik ben zo blij dat je positief bent over deze boxen... Ik ga ze dus ZEKER MORGEN halen!!! Maar, voor hoeveel personen zijn de ze dan geschikt? En is het veel beter dan DAP? En mijn laatste vraag: bezorgen ze ook echt alle 100 man de bas (dat ze die in hun maag voelen?) dat ZOU PERFECT ZIJN!!!! Thanx!! happy :)
1] Jdenk toch wel een kleine 100 personen.
2] ja, véél beter als dap !
3] Ja, ze bezorgen de mensen wel bassen, maar idd. zoals speakerfreak eht zegt, niet zodat ze gaan shaken razz :p
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
8-4-2003 22:23
Renée van Show rental heeft 2 sf 25's, en hij doet er feesten mee met genoeg mensen. Ik stel voor dat je even contact met hem opneemt hij vertelt je dan wel wat je wilt weten over die speakers hij heeft ze nu al weer even dus..kan er over meepraten

www.show-rental.nl

grtz
EdieEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 4-5-2003
Berichten: 130
8-4-2003 22:24
Super, gelukkig eens positieve dingen over boxen die ik SUPER GRAAG wil halen. ThankX ik ben er dus uit: twee JBL Sound Factor boxen... En later wil ik er nog 1 (of 2) baskasten bijhalen, maar hoeveel kosten die? (ook voor zo'n 100 mensen en het liefst 2 18" speakers en 500 Watt RMS vermogen...) En eff over die speakers:

Halen ze echt 500 Watt de hele avond door?
En kan er ook 8 Ohm impedantie in?

Zo nie, wat halen ze wel??? laugh :D
Ik ben dj en ga nu zelf on-the-road, yeah baby,.,,
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
8-4-2003 22:26
Halen ze echt 500 Watt de hele avond door?
En kan er ook 8 Ohm impedantie in?
please praat niet zo eng, je stopt er geen ohm in...
zoek maar is in de zoekmachine naar ohm, vermogen, watt
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
8-4-2003 22:29

edie schreef:

Yes happy :) !!! Ik ben zo blij dat je positief bent over deze boxen... Ik ga ze dus ZEKER MORGEN halen!!!
Wow! Bedenk wel even dat er voor ieder product (hoe slecht ook) altijd wel iemand te vinden is die enthousiast is.

Niet dat dit een slecht product is, maar het is de budgetserie van JBL en dat is te horen. Het is een redelijke speaker, die een stevige amp nodig heeft (en een goed afgestelde equalizer). Probleem is (al vaker gezegd) het vrij agressieve hoog. Iets waarvan onze JBL MR-905 monitors ook last hebben. Maar goed, die gebruiken we alleen als dj-monitor.

Ondanks z'n beperkingen doe je er voor drive-in gebruik geen slechte koop mee.

edie schreef:

Maar, voor hoeveel personen zijn de ze dan geschikt?
Het is maar wat voor eisen je stelt. Ergens tussen de 50 en 100 moet goed te doen zijn (ik schat de aantallen vaak wat lager in dan andere mensen).

edie schreef:

bezorgen ze ook echt alle 100 man de bas (dat ze die in hun maag voelen?)
Nee
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
EdieEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 4-5-2003
Berichten: 130
9-4-2003 16:21
Weet ik, boeie! Ik ga ze gewoon halen, ik heb geen zin meer om verder te kijken en wil niet weer een box van DAP kopen die later uit elkaar valt of niet het gewenste hoge vermogen haalt die ik wil. En JBL laat je echt niet in de steek! In het cafe hebbe we ook JBL en die draaien al zo'n 10 jaar op hoge (bijna het maximale) volumes en geen ene is ooit vervangen of kapot gegaan! Oke, misschien mazzel, maar dure boxen gaan gewoon veel minder snel kapot als die DAP, SkyTec, Raveland en Marquant shit laugh :D
Ik ben dj en ga nu zelf on-the-road, yeah baby,.,,
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
9-4-2003 17:07
het word steeds vermoeiender om een goed topic leesbaar te houden.
ik krijg kromme tenen als ik menige post lees.
niet dat ik niemands mening niet respecteer, of iemands fouten graag recht zet zover ik kan, maar het oeverloos onzin-gelul is echt te vaak in te veel topics aan de orde.
eddie weet de nadelen van de jbl's. wrieky hoog. klaar.
hij accepteerd dit nadeel, omdat hij er op zn vorige zet op vooruit gaat.
hoeveel hij vooruit gaat, en of dat met zn budget ook het maximale is, kan hem blijkbaar niks meer schelen, aangezien hij geen zin heeft om verder te zoeken.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
9-4-2003 17:09

edie schreef:

JBL laat je echt niet in de steek!
Dat was toch AEG??

edie schreef:

In het cafe hebbe we ook JBL en die draaien al zo'n 10 jaar op hoge (bijna het maximale) volumes en geen ene is ooit vervangen of kapot gegaan! Oke, misschien mazzel,
Ten eerste: de ene JBL is de andere niet.
Ten tweede: het is zeker niet alleen mazzel, maar vooral een kwestie van goede amps en goede processing (crossover, limiter, eq). Wat dat betreft loop jij met de te lichte Skytec amp zonder limiters een behoorlijk risico je JBL's te beschadigen.

bartsegers schreef:

hoeveel hij vooruit gaat, en of dat met zn budget ook het maximale is, kan hem blijkbaar niks meer schelen, aangezien hij geen zin heeft om verder te zoeken
Dat is natuurlijk zijn goed recht. Bovendien denk ik dat je binnen dit budget overall (dus kijkend naar het compromis van betrouwbaarheid, geluidsdruk, kwaliteit en restwaarde) voor zijn toepassing niet veel beters kan krijgen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)