Forum > Licht

Laser

(116 reacties. Pagina 6 van 12)
Moderator(s): Dré
KennyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2002
Laatste: 22-3-2003
Berichten: 30
4-12-2002 19:22
onzin, onzin, onzin!
kheb zelf zon lasertje van 70 euro en het bevalt me heel goed!
het is allemaal onzin die mensen die zeggen da je da ding na 6 meter nie meer meej rook kan zien!
...:::drive-in-amazing:::...
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
4-12-2002 20:47
ik hepper ook zo een, alleen dan voor 7 euro razz :p en de stralen komen idd niet verder dan een metertje of anderhalf. En dan ook alleen maar van onderaf en van voor. Tis leuk om figuurtjes mee te maken en misschien een heleboel van die dingen naast elkaar geeft een leuk effect, maar een zo'n lasertje is eigenlijk zinloos.

Greet,Peter
Volgende keer Peter!
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
4-12-2002 20:53
ik had er ook zo één, overgekocht van DJ Fosslata voor 10 euro, dat ding werkte amper ... de stralen zag je gewoon binna niet ... heb het lekker verkocht voor 15 euro happy :)
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
5-12-2002 09:49

LJkenny schreef:

kheb zelf zon lasertje van 70 euro en het bevalt me heel goed!
Als jij er maar blij mee bent!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
9-12-2002 11:58
Andre, ik las dat je voor een hele tijd geleden zo'n 20mW versie van de Spooky Blue had besteld. Heb je hem nu al? Zo ja: hoe zijn je gebruikerservaringen (+ foto's) ?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
9-12-2002 12:49
Het Spooky Blue drama...

Ik had in eerste instantie 1 20mW Spooky besteld (en gekregen). Deze heeft het echter NOOIT goed gedaan. Als ik hem aansloot deed hij het 9 van de 10 x niet. Volgens de vertegenwoordiger moest ik dan maar even wat "pielen" met de dip switches (en zowaar, hij deed het dan af en toe).

De output van de Spooky was leuk MAAR eigenlijk wilde ik toch wat stevigers. Dus heb ik een 500mW clublaser besteld met Pangolin software en de hele mikmak. Deze zou binnen 3 weken (voor de visserijdagen) uitgeleverd worden. HELAAS... Hij kwam niet. Aangezien ik hem voor de visserijdagen al verhuurd had (3 dagen lang!) was ik behoorlijk pissig en heb ze medegedeeld dat ik de 500mW laser NIET meer hoefde (afspraak is afspraak en die kwamen ze dus niet na).

Ondertussen had ik te horen gekregen dat er ook een 30mW versie bestond. Ik heb toen met de importeur afgesproken dat ik binnen 2 weken 2 stuks 30mW kreeg en dat ze de (defecte) 20mW versie terug zouden nemen. Toen de dag aankwam waarop de 30mW versies verhuurd waren was er echter NIETS binnen gekomen. Ondertussen had ik de defecte 20mW al netjes teruggestuurd naar de importeur. De week erna werd er (bijna niet te geloven) EEN 30mW Spooky afgeleverd. Onnodig te zeggen dat ik die GEWEIGERD heb. Ze waren dus wederom hun afspraak niet nagekomen.

Weer 1 week later stond er een transporteur voor m'n neus met een doosje. Rembours: 110 euro. Wij hadden geen idee wat dat voor moest stellen en hebben, voor we het pakket accepteerden, de pakbon geopend. Niet te geloven... Een reparatiebon van 88 euro ex, met daaroverheen nog eens de verzendkosten. Onze broek zakte letterlijk af. Toen ik belde met de importeur kreeg ik te horen dat het ONZE schuld was dat de Spooky Blue defect was (iets met de voedingsconnector). En dan te bedenken dat we KEURIG hadden aangegeven dat de laser het vanaf dag 1 NIET goed deed EN dat de importeur zelf had gezegd "piel maar wat met de dip switches". Ik was RAZEND!!!

Einde van het verhaal is dat we momenteel GEEN Spooky Blue hebben EN dat de importeur 1100 euro van ons in zijn pocket heeft. Ik heb GEEN idee hoe we dit gaan oplossen MAAR ik moet wel zeggen dat we onze buik vol hebben van de Medialas/Hot Items combinatie.

Ben ik onredelijk geweest? Volgens mij niet. Ik vind een levertijd van 3 weken voor een 500mW laser zo gek nog niet (DTL kon hem binnen 2 weken leveren). Ook 2 weken voor de 30mW Spooky Blue's vind ik zo gek nog niet (het is per slot van rekening een "lopende band" product). Daarnaast vind ik het helemaal van de pot gepleurd dat ik moet opdraaien voor de reparatiekosten van een apparaat dat al bij aankomst defect was EN geleverd was in een of andere schoenendoos, zonder handleiding!

Ik zal Joop vandaag maar weer eens bellen want die 1100 euro wil ik toch wel wat van terug zien!

Hoe is de Spooky Blue zelf (als hij het doet)? ERG leuk. De output van de 20mW versie viel me MEER dan mee. Ik hoop/verwacht dat de 30mW versie nog net wat meer prikt. M'n bedoeling was eigenlijk om 2 stuks 30mW in de truss te hangen. Ik heb 1 x de 20mW versie kunnen gebruiken (een leentoestel van Joop) en die presteerde best leuk. WEL is het zo dat alle effecten, scans, moving heads en parren uit moesten staan (want als ik bijvoorbeeld onze LightMachine aan deed, zag je de Spooky Blue bijna niet terug). Ook viel het me op dat er bij sommige programmawisselingen (2 kanaals DMX aangestuurd) een kortstondige "high output" spot ontstond op 1 positie (dus de blanking tussen wisselingen mag nog wel wat beter).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
9-12-2002 15:18
Hmm, dat lijkt me gevaarlijk, zo'n hoge concentratie op 1 punt. Maar das idd nogal gekloot met die leverancier. Dat kun je als bedrijf niet maken, om iemand zo te behandelen. Ik zou er alles aan doen om die 1100 euro terug te krijgen, plus nog een schadevergoeding voor de afspraken die jij niet kon nakomen vangwege hun geknoei.
Neem ze maar eens flink te grazen! angry

Greetz, Peter
Volgende keer Peter!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
9-12-2002 16:49
Vervelend allemaal. Hopelijk betekent dit niet dat je niks meer wilt weten van laser, want het blijft een fascinerend effect.

Uiteraard heb je recht op (zoals dat juridisch heet) nakoming van de overeenkomst, dus een werkende Spooky. Of anders ontbinding van de overeenkomst en teruggaaf van de € 1.100. Hooguit kan je onenigheid krijgen over de vraag wie het defect heeft veroorzaakt en dus voor de kosten daarvan moet opdraaien (die kosten waren nog te overzien trouwens).

In de garantieperiode zal de leverancier moeten bewijzen dat het aan jouw ondeskundig gebruik heeft gelegen dat het ding stuk ging. En dat valt in de praktijk niet mee.

Mijn ervaringen met Medialas zijn overigens prima. Zij kwamen hun afspraken met mij altijd stipt na. Datzelfde geldt trouwens zeker voor de fabrikant van onze laser, LaserQuantum in Engeland. Echt ongelofelijk goede service.

HotItems ken ik niet, maar uit jouw woorden blijkt niet veel goeds. Hopen maar dat ze de zaak alsnog soepel oplossen en het niet tot verdere stappen (die je trouwens met vertrouwen tegemoet kan zien) hoeft te komen.

Succes
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
16-12-2002 18:37
Bij toeval spotte ik vandaag een discotheek alwaar ze 2 lasers van ieder 14 watt inzetten...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
16-12-2002 19:49
Maar dat zijn waarschijnlijk gaslasers: argon of argon-krypton. Een 14 Watt argonlaser (blauw en groen) is qua lichtsterkte te vergelijken met een 4 Watt Nd:Yag (groen, net als de Spooky) en een 14 Watt argon-krypton (fullcolor) met een 2 Watt Nd:Yag.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)