Forum > Algemeen Forum

Drive-in show: wat is nog meer handig?

(79 reacties. Pagina 6 van 8)
Moderator(s): Dré
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
27-12-2005 00:00
Qua telefoon hou ik het ook op een standaard ding, om foto's te maken en te filmen heb ik een camera, en voor de multimedia en planning shit een laptop, dat gepriegel op die telefoons allemaal... laugh :D .

Overigens: de vaste telefoon die Sylvia aanhaalt vind ik nogal een discutabel puntje, OK het staat netter, maar 90% van de tijd ben ik toch niet op zo'n ding te bereiken. De telefoonlijn ligt er wel in de loods (voor fax/internet enzo) maar een gewoon telefoonnummer weet ik nog niet. 't staat wel netter, maargoed wat is het nut als dat ding toch practisch altijd op doorschakel staat naar een mobieltje?

Over het gereedschap: koffer heb ik al een keer uitgebreid geshowed in een ander topic volgens mij, komt erop neer dat er gereedschap allerhande inzit, van pompetangen tot kniptangen, schroevendraaiers in alle maten en verlopen, test CD's, tyraps, diskettes, rolletje witte gaffa en andere handigheidjes.
Soldeerbout, labelwriters en consoorten weiger ik ook mee te nemen op klus.
Dingen als tyraps, verlopen, gaffa etc is trouwens puur een aanvulling, dat gaat sowieso standaard mee naar iedere klus in een productiekist.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
27-12-2005 00:01
2 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 27-12-2005 00:08
Even over die Tom Tom's. Wat is er eigenlijk mis met de bewegwijzering op de autosnelwegen en een (recent)stratenplanboek? Daarnaast vind je in vrijwel iedere stad of dorp langs de weg waar je binnen komt een stadsplattegrond en vind je op de websites van de meeste horecagelegenheden een routebeschrijving. Ik rijd overal in één keer naartoe, of met één stop om vlakbij de lokatie uit te vissen waar ik heen moet.

[EDIT] Over die vaste telefoon: ik geloof dat het in toenemende mate geaccepteerd is dat particulieren alleen een mobiel nummer hebben. Ooit was dat aso (vanwege de hoge kosten voor de beller) en vaag (want geen naam en adres terug te vinden). Dat is al lang niet meer zo en voor bedrijven zal het waarschijnlijk uiteindelijk ook steeds minder een must worden om een vaste lijn te hebben.
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
27-12-2005 00:04
1 x bewerkt. Laatst door CyberDance op 27-12-2005 00:05
Daar is niks mis mee, ik heb het ook jaren zo gedaan, maar sinds mijn prachtige tomtom (half gesponsord aangesmeerd gekregen door de eigenaar een goed collega bedrijf sneaky :V ) kan ik er toch niet meer zonder hoor shut up :X Als iemand plotseling belt of je ergens heen kan gaan kan je die route wel makkelijk uit je tomtom trekken, van internet wordt lastiger als je in de auto zit wink ;)
Maargoed, tis een luxe product, kan wel zonder, maar liever niet razz :p
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
27-12-2005 00:04
Ik had op vakantie een tomtom in de auto zitten dan is het wel erg handig. Totdat je in een Belgisch stadje komt waarbij alle richtingen zijn veranderd en dat ding totaal gaat flippen.

Rij toch gewoon liever op het gevoel... Gewoon plesanter rijden, en dan heeft zo'n bijrijder ook eens wat te doen, in plaats van 170km kwijlend tegen het raam aan te slapen shocked 8O
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
27-12-2005 00:07

CyberDance schreef:

Als iemand plotseling belt of je ergens heen kan gaan kan je die route wel makkelijk uit je tomtom trekken, van internet wordt lastiger als je in de auto zit
En dan heb je dus een wegenkaart en stratenboek.

Maar inderdaad, ik ben er even vanuit gegaan dat je op het moment dat je de weg op gaat weet waar je heen gaat, en dat je de route vooraf kunt bepalen. Als je in de loop van de dag/nacht op oproepbasis van hot naar her gaat, kan ik mij voorstellen dat een Tom Tom een heerlijk handig snufje is. Iedereen kan absoluut zonder, maar waarom zou je als het toch bestaat.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
27-12-2005 00:11

Sylvia schreef:

CyberDance schreef:

Als iemand plotseling belt of je ergens heen kan gaan kan je die route wel makkelijk uit je tomtom trekken, van internet wordt lastiger als je in de auto zit
En dan heb je dus een wegenkaart en stratenboek.

Maar inderdaad, ik ben er even vanuit gegaan dat je op het moment dat je de weg op gaat weet waar je heen gaat, en dat je de route vooraf kunt bepalen. Als je in de loop van de dag/nacht op oproepbasis van hot naar her gaat, kan ik mij voorstellen dat een Tom Tom een heerlijk handig snufje is. Iedereen kan absoluut zonder, maar waarom zou je als het toch bestaat.
Ook als je al wel van tevoren weet waar je heen moet, het scheelt echt veel tijd en moeite. Adres erin en gaan met die banaan. Niets meer opzoeken op internet of op kaarten, en ik heb nog nooit gehad dat (Tom's laugh :D ) TomTom een adres niet goed bereikte.
Light Image
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
27-12-2005 00:14
Heb regelmatig met een TomTom gehad dat hij gewoon 100km lang zijn radarpunten kwijt was ( voornamelijk in Duitsland ), en dan is het kut als je gewoon 100% op dat ding vertrouwd.

In Belgie heeft hij een keer een gewijzigde snelweg me de verkeerde kant opgestuurd ( dichtbij Malmedy ). Uiteindelijk corrigeert hij wel, maar het was niet nodig geweest als je de borden was gevolgt.

Over het algemeen een prettig ding, maar als het niet werkt dan is het goed kut.
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
27-12-2005 00:17
Nou Heilig zijn die dingen ook niet. Bij bepaalde afritten langs de A2 in Utrecht/Maarssen zijn ze het een en ander aan het verbouwen, daar wil ie nogal es flippen.
En laats Yorin showtje doen in De Goorn of all places.. collega wist redeijk waar het was, dus tomtom snaaien en rijden (toch tijd zat onderweg om adres te tikken etc, vrachtwagen rijdt maar 80) wilde dat ding geen sattelieten vinden, dan sta je ook ff te kijken. Na 3 kwartier en bijna bij de afrit gekomen (maar niet helemaal zeker wetend welke) besloten de eerstvolgende parking met kaart maar te gaan opzoeken, werd dat ding gelukkig toch wakker, maar leuk is t niet razz :p .
Amsterdam binnenstad tussen de opeengepakte huizen en smalle straatjes wil ie zn signaal ook nog wel es verliezen.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
27-12-2005 00:19

CyberDance schreef:

Bij bepaalde afritten langs de A2 in Utrecht/Maarssen zijn ze het een en ander aan het verbouwen, daar wil ie nogal es flippen.
Mijn rijinstructeur vertelde eens dat zo'n Tom Tom je ook rustig de AFrit van een autosnelweg OP kan sturen, spookrichting dus.

Nouja goed, zolang je je hersens gebruikt en een kaart in een zijvak hebt liggen...
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
27-12-2005 00:21
laugh :D laugh :D laugh :D
Maar om dan toch nog even ontopic te blijven:
Handig: flitpsaalinformatie in de tomtom (luchtalarm gaat af bij het naderen van zon ding binnen 400m omtrek)
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2

Terug naar forum Reageer (zonder quote)