Forum > Algemeen Forum

fuif voor 500 Personen

(53 reacties. Pagina 6 van 6)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
27-9-2005 02:28
Wat bedoel je Martin met "Je verhuurlijst, merknamen met juiste eigen foto's komen op mij vaag over
Achteraf zie ik dat ik er een beetje vreemde zin van heb gemaakt. (met juist géén eigen foto's)

Bij de EV MTL-2 kasten plaats je een "tekening" van EV zelf.(uitvoering is dan ook met EV speakers) Hieruit kan ik niet opmaken dat je inderdaad orginele kasten bezit.
Bovendien klopt het wattage niet, maar die uitleg is inmiddels gegeven.
En zo zijn er meer "geleende" foto's.

Er zijn meer websites die gooien met merknamen en of producten die men dus niet in huis heeft. (vandaar dat het vaag op mij overkomt.) Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat dit bij jou ook het geval is.

Maar goed, genoeg off-Topic uitleg.
Voor dergelijke, vragen of opmerkingen hebben we hier dit topic voor.

Martin.
kvm entertainment
KrizioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2005
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 35
4-10-2005 11:56

Chéke schreef:

Krizio,2 verschillende merken van movingheads bij elkaar lukt heel goed.
Meestal hang ik de Tecs in de truss en de Mac's op flightcasen op de grond.
Movitecs zijn sneller dan de Mac's,maar de Mac's geven veel meer lichtopbrengst (575W tegenover 250W)
en dat verschil merk je...
ook kan je met de Mac's veel meer dan met de Movitecs,wat normaal is,een movitec kost nog minder dan 1/3 van de prijs van een Martin.Wat je schrijft over de Mac 500 die niet werken enz...ik heb ook al Ferrari's in panne zien staan!Geen enkel toestel mag je 100% vertrouwen,hoe goed of hoe duur het ook is.
Daarom misschien zorgen voor reserve toestellen...
Ik wil hier toch nog heel even op inhaken.

Misschien kun je met een MAC-500, waar we het in dit geval over hebben, meer dan met een SL-250, MAAR kijk eens naar de gemiddelde (disco)show. Hoeveel verschillende gobo en kleuren combinaties zie jij ?? Ik ben van mening dat voor een discoshow, je niet meer dan 6 gobo's en misschien 10 kleuren nodig gaat hebben, los van een shutter, diafragma, prisma's, gobo-rotation enz.

Feit is dat wij, als beroeps debielen, meer zien dan wie dan ook die op de dansvloer staat. Dus als een lamp niet goed uitgelicht is, dan storen wij ons daar aan, maar niemand ziet dat. Ik heb het hier wel over disco werk, niet over theater producties o.i.d.

Enkele weken geleden ben ik bij een productpresentatie geweest bij Fairlight in Bemmel. Deze importeur van Martin in Nederland en zeker hun TD geven bij volle monde toe dat de MAC-500 niet betrouwbaar is en je beter voor een andere spot kunt gaan.

Flashlight, ik denk een van de grootste verhuurders op het gebied van licht in ons land heeft welgeteld nog maar 1 spot van Martin in zijn pakket zitten, te weten de MAC-2000. Aparatuurlijst. Deze verhuurder werkte bij mijn weten vroeger alleen maar met Martin.

Kijk voor de gein eens rond op de diverse verkoop sites, daar wordt heel veel spul van Martin aangeboden, je komt nauwelijks spullen tegen van High-end, Clay Packey, SGM of dergelijke.

Je hoort mij niet zeggen dat Martin slecht is, ze hebben absoluut ook goed spul. Ik ben bijvoorbeeld wild van de Atomic.. Kost een paar centen, maar dan heb je wel wat.

Als laatste is het natuurlijk niet verkeerd om verschillende spots te combineren, maar voor een gemiddelde disco-show is het, denk ik makkelijker om met 1 soort te werken, dit scheelt tijd in je programmeren en je hoeft niet een achtelijk grote tafel mee te nemen om een leuke show te programmeren. Als je een show hebt met 8 koppen, waarom zou je dan 2 of 3 verschillende merken nemen ??
Snap jij het nog ?
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
4-10-2005 13:41

Krizio] schreef:

Kijk voor de gein eens rond op de diverse verkoop sites, daar wordt heel veel spul van Martin aangeboden, je komt nauwelijks spullen tegen van High-end, Clay Packey, SGM of dergelijke.
Dat kan natuurlijk ook zijn omdat er veel meer Martin wordt verkocht dan High End/Clay Paky etc. Je moet altijd erg oppassen met dit soort conclusies.

Als er een forumlid is die met recht kan spreken over de betrouwbaarheid van de Mac500 dan is het Cyberdance. Even wachten of hij dit topic ontdekt...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
5-10-2005 00:29
Hmz, als ik 't topic niet ontdek ontdekken anderen het wel voor me, das al duidelijk aan de MSN vensters die zonet tevoorschijn kwamen bij t aanzetten van de monitors laugh :D

Maareh over de mac 500 tja. Ik heb een hoop ellendebakken gezien, echter naar mijn mening enkel en alleen door gebrekkig onderhoud.
Sinds ik mijn mac 500's gekocht heb (nu dik een jaar terug alweer) en ze daarbij gelijk een grote onderhoudsbeurt gegeven heb durf ik gerust zeggen zeggen dat ik er sindsdien nog never, nooit een error op gezien heb. Dus dan ga ik mij toch wel redelijk afvragen waardoor die ellende komt, of door de kwaliteit (of juist niet) van martin, of door de gebruiker.
Ik belde laats een collega op voor wat extra macjes 500. Ja dat was een klein probleem er deed het nog maar 1 van de 4. Aardlek eruit hier, gobo error daar, vastloper dit... etc.... Dingen toch maar hierheen gehaald en eens nagekeken, en dan kom je losliggende schroeven tegen die zodoende sluiting maken op de ballast, en complete color en gobo modules die losliggen, tja dan krijg je errors, maar wat wil je als je ze never nooit openhaalt om even schoon te maken en zonodig schroefjes aan te draaien.

In die beestjes (en dat geldt eigenlijk voor alle koppen) beweegt een hoop, en das nu eenmaal aardig onderhevig aan slijtage. Dat kan vast bij de mac 500 wat meer zijn dan bij een andere spot, maar als je die dingen onderhoudt is er niks aan het handje. Als je een hesje of vari*lite tig jaar laat wapperen zonder eens schoon te maken of wat dan ook gaat het evenzeer mis. Dusss ik blijf erbij, die mac 500's gaan absoluut met plezier mee op klus.

En nee ik heb geen aandelen bij martin (heb indertijd ook zwaar gevloekt op de krypton), en ja degenen die mij kennen weten ook dat spul dat me niet bevalt vrij snel de deur uitgeschopt wordt, en die lat ligt aardig hoog razz :p

Enneh wat die conclusie van 2de hands martin betreft ben ik het helemaal eens met victor, martin koppen worden nou toch net ff wat meer verkocht dan de anderen in het rijtje, gek he dat ze dan meer te koop aangeboden worden, en er meer mensen over gaan zeiken dat t niet goed is.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2

Terug naar forum Reageer (zonder quote)