Forum > Opmerkingen

Snelheid New-Line, nu overtuigd!

(83 reacties. Pagina 6 van 9)
Moderator(s): Dré
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
14-4-2005 02:15
Windows KAN wel stabiel lopen... mits je er niet teveel gekke dingen mee gaat doen razz :p zie mijn serverstatus maar eens wink ;) Server staat onaangebroken aan sinds 15-11-04.

(ik weet het de metertjes zien er raar uit in firefox)

Fossalta
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
Berichten: 236
14-4-2005 07:57

Dré schreef:

Overigens is er met het timingscriptje (geschreven in server sided j@vascript omdat VBScript geen counter heeft die nauwkeurig genoeg is) wat raars aan de hand. Het gaat in vrij grove stappen. 16msec volgens mij (hoewel ik ook wel eens afwijkende waardes voorbij zij komen (15msec, 31msec). Wellicht een afrondingsfout o.i.d. 0msec betekent dus ergens tussen de 0 en de 16msec.
Inderdaad is net hetzelfde bij Java wanneer je System.currentTimeMillis() gebruikt ik veronderstel dat dit bij j@vascript hetzelfde is? kun je vrij weinig aan doen hoewel er in java ook iets zou zou dat nauwkeuriger werkt (zou microseconden meten) maar moet nog even uitzoeken wat het precies is.
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
14-4-2005 09:57
@ Fossalta: Geweldig! laugh :D

Één van de weinige die apache draait op zijn Windhoos bak, Server software: Apache/2.0.

Wat is het trouwens voor een server? Gewoon thuis-servertje? En draait het nog een beetje op een Celleronntje? wink ;)

Grappig zeg, dat er toch nog mensen hier op het forum een server hebben. happy :)

Nou ja, dan post ik wat pics van mijn datacenter'tje laugh :D

Klik 1
Klik 2
Klik 3
Klik 4

Foto's zijn BTW toen het net klaar was. Er is nu héél wat veranderd, aantal servers hebben nu een RAID 5 unit, en allemaal gestickert. laugh :D
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
14-4-2005 17:22

RutgerLAN schreef:

Grappig zeg, dat er toch nog mensen hier op het forum een server hebben. happy :)
Hier ook een servertje draaien op een gewone linux bak. Draai ftp, (web)mail, web, mysql en dataserver. En dat allemaal op een afgekeurde p2 bak met windows xp. Binnenkort overstappen naar linux, maar dat zal nog wel even duren.

P.S. langste uptime is meer dan 8 maanden geweest, dus zo slecht is het allemaal nog niet wink ;)
Maar dat is MIJN mening...
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
14-4-2005 17:55
Een server met Windows XP? shut up :X
SinuzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2004
Laatste: 7-4-2020
Berichten: 199
14-4-2005 18:01
home edition sneaky :V
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
14-4-2005 18:35

Dré schreef:

Maar... Als ik het nu allemaal over zou moeten doen dan zou ik doen wat anderen doen. Oscommerce pakketje voor de webshop , PHPNuke als portal en PHPBB voor het forum. ...
nu je het daar zo over hebt, hoe zou jij het met je voorraadbeheer en boekhouding doen als je Oscommerce voor je webwinkel zou gebruiken?

Voorraadbeheer zit wel in Oscommerce, maar het lijkt me erg summier, en ik denk dat je je inkoopbeheer er ook aan zou willen knopen. Voor de boekhouding lijkt me OScommerce ook niet voldoende?

Daarbij komt dat heel de database van je winkel, klantenbestand, voorraadbeheer etc dan bij de provider draait, lijkt mij persoonlijk niet zo veilig, ben je wel erg afhankelijk van je provider.
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
14-4-2005 20:23

RutgerLAN schreef:

@ Fossalta: Geweldig! laugh :D

Één van de weinige die apache draait op zijn Windhoos bak, Server software: Apache/2.0.

Wat is het trouwens voor een server? Gewoon thuis-servertje? En draait het nog een beetje op een Celleronntje? wink ;)

Grappig zeg, dat er toch nog mensen hier op het forum een server hebben. happy :)

Nou ja, dan post ik wat pics van mijn datacenter'tje laugh :D

Klik 1
Klik 2
Klik 3
Klik 4

Foto's zijn BTW toen het net klaar was. Er is nu héél wat veranderd, aantal servers hebben nu een RAID 5 unit, en allemaal gestickert. laugh :D
Ik vind het er redelijk profi uitzien:) wordt het niet eens tijd om wat professioneler te gaan denken(datacaenter...)
Want ja een raid 5 array, maar dat dan op een adsl modem draaienshocked 8O
schnappi???
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
Berichten: 236
14-4-2005 20:46

dj mikkie schreef:

Ik vind het er redelijk profi uitzien:) wordt het niet eens tijd om wat professioneler te gaan denken(datacaenter...)
Want ja een raid 5 array, maar dat dan op een adsl modem draaienshocked 8O
Wel ik vind het er ook wel goed uit zien. En vind dit al professioneel genoeg gedacht: https://www.rutgerlan.com toch nog even een vraagje: ik welke job doe je hiernaast nog want ik veronderstel dat dit bedrijf nog vooral vanuit hobby standpunt is? En hoe ben je eraan begonnen? (reageren mag ook via mail hoor want heeft niet echt veel meer te maken met pa enzo)

mvg
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
14-4-2005 20:50

hans schreef:

Dré schreef:

Maar... Als ik het nu allemaal over zou moeten doen dan zou ik doen wat anderen doen. Oscommerce pakketje voor de webshop , PHPNuke als portal en PHPBB voor het forum. ...
nu je het daar zo over hebt, hoe zou jij het met je voorraadbeheer en boekhouding doen als je Oscommerce voor je webwinkel zou gebruiken?
Zover heb ik me nooit in Oscommerce verdiept. Ik heb wel eens gekeken naar het frontend (wat de gebruikers zien) en een gedeelte daarvan (met name de laatste 2 stappen van het plaatsen van een bestelling) hebben me een beetje geinspireerd ;-)

Maar natuurlijk is bij mij het backend een stuk meer verweven. Provider SQL Server en lokale SQL server overleggen continu met elkaar gedurende de werkdag. De volgende stap is dat de klant in z'n bestellijst kan zien van welke producten niet voldoende op voorraad is om z'n order direct te verwerken (orderregels kleuren rood zodra de voorraad kleiner is dan het ingevoerde aantal). Ik heb er aan gedacht gewoon per product te vermelden hoeveel ik op voorraad heb maar... Da's wel een beetje erg kritische informatie. Op de manier waarop ik het nu wil doen kost het erg veel moeite voor een concullega om m'n voorraad te achterhalen (terwijl het bij de andere genoemde methode met een simpel scriptje volledig te controleren zou zijn).

Ook moet ik nog steeds een staffelmethode inproggen (en da's nog een HELE bak werk).

Natuurlijk kan een voorgebakken pakket qua flexibiliteit nooit op tegen iets dat je zelf kunt schrijven MAAR als je ziet hoeveel tijd daar in gaat zitten... Peperduur.
Daarbij komt dat heel de database van je winkel, klantenbestand, voorraadbeheer etc dan bij de provider draait, lijkt mij persoonlijk niet zo veilig, ben je wel erg afhankelijk van je provider.
Op zich heb ik alle vertrouwen in m'n provider (incremental continu, full 4 x per dag, backups op servers geplaatst op fysiek andere locaties) MAAR ik vind het wel prettig dat ik zelf ook nog altijd een kopie heb staan die hooguit 10 minuten oud is (uitwisseling is 6 x per uur).

Genoeg ideetjes, nu nog een potje met vrije uren vinden ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)