Forum > Off-Zone

Waarom wil iedereen DJ worden

(122 reacties. Pagina 6 van 13)
Moderator(s): Dré
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
6-4-2005 23:15
Ik ben begonnen met draaien door mn liefde voor muziek en meer niet. maar mij zal je zelf ook gewoon dansend aantreffen op de vloer, ik ben zo'n figuur die niet stil kan staan bij een lekkere beat.

Ik ben ook absoluut niet begonnen omdat het "stoer" was o.i.d. toen ik er mee begon was het aanzien van een dj toch heel anders als de laatste jaren, tegenwoordig worden ze als "goden" aangezien, wat jammergenoeg bij een hoop nog onterecht is ook.

Maar eerlijk gezegd kom je tegenwoordig te veel gasten tegen met: ik wil dj worden blabla. tja wie wil er niet zoveel geld verdienen e.d. maar ik vind dit de verkeerde beweegredenen. en vaak genoeg halen deze jongens het ook helemaal niet.
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
7-4-2005 07:49

Sylvia schreef:

Misschien kan Sis even vertellen wat-ie wil horen?

PS: een "hoe zijn jullie begonnen / besmet geraakt / aan geld gekomen om / aan eerste apparatuur geraakt / ouders omgepraat / enzovoort"-topics hebben we al lopen cq gehad.

Dus Sis, waar wilde u heen?
Wel ja, toen ik 25 jaar geleden begon waren er nog geen DJ's of toch héél weinig !
Nu wordt de markt overspoeld !
De eerste DJ waren twintegers en dertigers !
Nu zijn er al vanaf 11 jaar die zich DJ noemen ! vanwaar die drang ?
Sylvia, is het nu duidelijker ?
Dit is toch een serieuze vraag, meen ik !
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
7-4-2005 08:07

fredje schreef:

omdat ze allemaal naar de tv kijken en in de media de grote dj's halfgoden zijn.
En omdat het heel stoer is naar leeftijdgenoten toe.
Daar is je antwoord.
Succes verder.
Dat is de drang voor 11 jarigen en daarboven laugh :D
Moet ik het nog opsturen naar je aangetekend zodat je het zeker leest wink ;)
Of haal dat grote soepbord ff weg voor je hoofd laugh :D laugh :D laugh :D
Maar goed,je mag het ook 100x vragen hoor wink ;)
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
7-4-2005 09:33

sis schreef:

Wel ja, toen ik 25 jaar geleden begon waren er nog geen DJ's of toch héél weinig !
Ook 25 jaar geleden waren er dj's. Je had toen toch ook al radio? En discotheken? Natuurlijk speelden daar vaak live-bands, maar het ouderwets platen aan elkaar lullen tjidens de pauze van die bands stamt toch echt uit die tijd.

Lijkt mij dat de dj's jou 25 jaar geleden misschien minder opvielen, omdat het dj-schap toen nog niet met enorme beroemdheid, ego's, bakken geld enz. samenging. Ook ik heb avond na avond gedraaid in de Utrechtse poptempel Tivoli; ergens weggestopt in een hoek van de zaal naast het podium in een aquarium van plexiglas met zo'n opzijschuifraampje voor als iemand een verzoekje wilde indienen. Nu staan de dj's daar (en elders) op het podium, hotshot te wezen. En hotshot wezen willen er zoveel, dus zijn er nu ook meer mensen die dj willen worden.

sis schreef:

Nu zijn er al vanaf 11 jaar die zich DJ noemen ! vanwaar die drang ?
Jongensdroom...PLUS de mogelijkheid om gratis aan muziek te komen. Ik was 15 jaar geleden bijzonder omdat ik honderden cd's in mijn bezit had. Bijna niemand van mijn leeftijd kon dat zeggen. En omdat mijn collectie bestond uit een leuke "eigen" smaak én een hoop zeer bekende en dus dansbare muziek, had ik daarmee de mogelijkheid om te gaan draaien op eigen collectie. Ik was één van de weinigen.

Tegenwoordig kan iedere knul van 11 gratis downloaden, fikken, twee hifi-spelers van zolder pakken, aansluiten op de stereo van pappie, een lichtorgel halen bij de Kijkshop, zichzelf dj noemen en fantaseren dat ze de volgende Tiësto zijn. Niks mis mee trouwens, maar wel jammer zodra ze de wondere wereld van de marktverzieking ontdekken.

Iets minder cynisch. Dj zijn is populair onder jongeren omdat er veel beroemde dj's zijn. Da's logisch, jongeren willen hun idolen nadoen. Muziek spreekt heel veel mensen aan. Muziek is een prachtig bindmiddel in alle mogelijke culturen en subculturen; uitgaan, dansen, aandacht van de meisjes. Maar aan ook de techniek van het mixen en lekker bezig zijn met mooie gear en bijzondere platen hebben een hoop mensen veel lol. En daarom zullen er meer dj's zijn dan darters.
SpacecrapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-12-2003
Laatste: 22-5-2013
Berichten: 35
7-4-2005 09:51
1 x bewerkt. Laatst door Spacecrap op 7-4-2005 09:52

Sylvia schreef:

[ Dj zijn is populair onder jongeren omdat er veel beroemde dj's zijn. Da's logisch, jongeren willen hun idolen nadoen. Muziek spreekt heel veel mensen aan. Muziek is een prachtig bindmiddel in alle mogelijke culturen en subculturen; uitgaan, dansen, aandacht van de meisjes. Maar aan ook de techniek van het mixen en lekker bezig zijn met mooie gear en bijzondere platen hebben een hoop mensen veel lol. En daarom zullen er meer dj's zijn dan darters.
dit geld natuurlijk ook voor mensen die muziekinstrumenten bespelen (een bassgitaar was het toch sis?? laugh :D )
yesterday is history - today is a gift - tomorrow is mystery
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
7-4-2005 09:51
Ik denk dat bijna iedereen die begonnen is rond zijn 11e a 13e jaar het wel deed omdat hij het stoer vondt, en graag aandacht wou.

Ik zelf ook ongeveer zo, alleen heb ik nooit van aandacht gehouden en nu nog steeds niet. Ik heb geprobeerd te draaien voor mezelf, dit wou niet lukken en kon ook niet het geduldt opbrengen om het te laten lukken.razz :p Dat was zo'n 3jaar geleden. Ben nu 15.

Het dj idee helemaal uit mijn hoofd gezet. En sinds 2 maand echt geluidsman van een plaatselijk band hier van paar vrienden wat mij echt goed bevalt. Daarvoor was het voornamelijk geluid/licht opbouwen en mic's uitversterken bij opvoeringen op school.

Ik zou geen dj meer willen worden, ik vindt het geweldig zoals het nu gaat.happy :)

( dit waren mijn bevindingen van de afgelopen 3jaar, ben ik echt de enige waarbij het zo is gegaan?ashamed :$
Soms..
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
7-4-2005 10:00
Voor mij is een dj iemand die echt "addicted" is tegenover zijn hobby,... een echte dj steekt tijd, geld, bloed, zweet en tranen in zijn hobby. En daar heeft materiaal ook wel iets mee te maken denk ik. Ik doel dan vooral op kindjes die met 2 Hifi-spulletjes gaan draaien en zichzelf dj noemen en zich dan stoer opstellen in hun vriendenkring van "kijk ik ben dj". Dit vind ik dus geen dj's. Een dj is nog altijd in mijn ogen iemand met een degelijke set (waar je al de basics gewoon al kunt op doen...), veel muziek (legaal!) , en massa's creativeit. Wanneer kindjes naar mij komen en ze zeggen dat ze ook dj zijn: dj-set: hifi (gewoon afspelen dus...); muziek: kazaa e.d (illegaal dus); creativiteit: niet echt over te oordelen. Dus ik denk dat je iemand maar als dj mag beschouwen als hij aan bovenstaande dingen voldoet.
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
7-4-2005 10:01

spacecrap schreef:

Sylvia schreef:

*blaat*
dit geld natuurlijk ook voor mensen die muziekinstrumenten bespelen (een bassgitaar was het toch sis?? laugh :D )
En dat wilde ik ook nog zeggen: dj-en kan makkelijker gefaked worden door wannabe's dan een instrument bespelen of zingen, dus het is toegankelijker. Plaatje-aan-plaatje-uit-nieuw-plaatje-aan, wie kan dat nou niet? Of dit je een dj maakt is een tweede, maartoch. Sis krijgt ongetwijfeld tijdens zijn optredens meer damesslipjes naar zijn hoofd gegooid.
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
7-4-2005 10:09
ik denk niet dat het Dj worden is maar Dj zijn...

Een goede Dj moet zijn muziek leven.. Wat hij uitstraald kan soms een set 10 keer beter maken dan bij een ander... Is de techniek niet altijd even ok en de gear ook niet je-van-het dan kan een Dj (op welk niveau dan ook, van prof tot feestkeet) toch een goede Dj zijn...

Als je zelf helemaal op gaat in je muziek en dat ten gehore brengt dan ben je Dj... Daarom zou ik wel Dj wilen worden... Of ik dat ook kan/ben das een andere vraag
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
7-4-2005 10:15
Even voor de duidelijkheid:
sis speelt niet alleen bas hoor, keyboards, synths, piano, accordeon en organ + muziekleraar !!
sis
Freelance muzikant, producer, componist .

Terug naar forum Reageer (zonder quote)