Forum > Algemeen Forum

Promoten van je drive-in

(76 reacties. Pagina 6 van 8)
Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
8-3-2005 15:35

Sylvia schreef:

big bang schreef:

Sylvia schreef:

Iets waar ik overigens bij sommige notoire zeikerds niet echt flexibel die een verjaardag vieren in ben, maar zodra er getrouwd gaat worden, kom ik di-rect opdraven.
Sorry, t zal wel aan mij liggen, maar ik snap geen **** van deze zin shocked 8O
Ik ook niet, als ik 'm zo terug lees. Excuus.

Wat ik bedoel, is dat er regelmatig mensen bellen omdat ze een dj voor een verjaardags- of promotiefeest zoeken, mensen aan wie ik vaak telefonisch veel tijd en aandacht besteed: ik beantwoord alle vragen, stuur ze naar mijn website, mail ze eventueel nog mijn playlist zodat ze rustig kunnen zien wat er mogelijk enz enz. Soms ineens na drie keer telefoneren zeggen ze dan dat ze wel graag van tevoren even met mij willen afspreken "om de muziek door te spreken". In de meeste gevallen doe ik dit niet, muziek doorspreken kan ook aan de telefoon en tijd = geld.

Voor bruiloften maak ik hierop graag een uitzondering, dan spreek ik rustig alles met die mensen en/of de ceremoniemeester door en wanneer er behoefte aan is om mij eerst te ontmoeten, dan doe ik dat meestal wel.
NP, nu snap ik het wel wink ;)
It's time to play the music, It's time to light the lights..
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
8-3-2005 20:44

Danny25 schreef:

@KvM

Ja ik ben het met je eens dat er veel via boekingskantoren gaat. Echter zie ik dat zelf niet zo zitten.Een mannetje die tegen de klant verteld ow gewelidige drive-in enz. En wat ik veel hoor is dat er teveel gezegt wordt over je drive-inn dan de bedoeling is. Ook een boel gebakken lucht verha;en de ronte in gaan .Ik ken een drive-inn die daar last van heeft gehad.En naar 4 jaar jaar maar gestopt is vanwege gebakken lucht verhalen. Ik ga niet met een boekings kantoor in zee. Zodat ik zeker weet dat ik alles zelf in de hand heb en fouten zelf op kan lossen.
Ik kan hier maar één ding op zeggen. Het ene boekingskantoor is het andere niet. Professionele boekers kunnen een hoop voor je betekenen. Ze hebben vaak het vertrouwen van de zalen, kunnen goed marktwaarde bepalen, kunnen onderhandelen en bieden een klant zekerheid in geval van ziekte of andere rampspoed. Verder nemen ze een hoop werk uit handen wat de een beter ligt dan de ander.

Voor mensen die met een boekingskantoor in zee willen gaan de volgende tips:
* kijk welke acts het bureau nog meer verkoopt. Dit moet aansluiten bij wat jij doet.
* kijk in hoeverre ze deze exclusief verkopen. Hoe exclusiever, hoe beter. Maar voor jezelf wel een klein beetje ruimte laten om af en toe rechtstreeks een klusje aan te kunnen nemen.
* zorg dat je zeker in het begin zelf de gage int en je boekingsfee zelf afdraagt aan je boeker. Op zijn minst moet je inzage hebben in de administratie.
* 10%, maximum 15% is meer dan genoeg boekingsfee.
* laat je boeker niet te veel in prijs schommelen. Vaste prijs werkt veel prettiger, hoewel je soms misschien iets misloopt, is het wel zo eerlijk en rustgevend naar je andere klanten toe.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
9-3-2005 01:02

Danny25 schreef:

@KvM

Ja ik ben het met je eens dat er veel via boekingskantoren gaat. Echter zie ik dat zelf niet zo zitten.Een mannetje die tegen de klant verteld ow gewelidige drive-in enz. En wat ik veel hoor is dat er teveel gezegt wordt over je drive-inn dan de bedoeling is.
Geen problemen mee, je moet ze ook meer zien als boekingspersoon. (algehele financiële afhandeling) Zij vangen provisie, hoe hoger het bedrag des te meer zij verdienen.
Gebakken lucht? Gewoon bands en drive in shows wegzetten voor een zéér goede prijs! Natuurlijk verkopen ze jou als de meest gevraagde drive-in show uit het oosten.(als je dit gebakken lucht noemt) wink ;)

Als je een groot buro neemt ben je één van de velen, dus moet je er zelf ook wat aan doen, ben je daarna de "lieveling" van het buro, loop alles vanzelf door.

Kan je als drive-in ook geluids klussen aan dan zijn er ook nog andere buro's die gebruik van jou diensten kunnen maken.(door de weeks) maar dan is het al snel beroepsmatig.
In eerste instantie geldt ook hier, eerst ben je "oproepkracht" en als je bevalt komt er vanzelf meer werk.

Martin.
kvm entertainment
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
21-4-2005 13:25
Even iets ouder topic ophalen.Ik heb voor een maand geleden iets geprobeerd op meer promotie te krijgen. en moet zeggen het is me gelukt. Wat heb ik gedaan.

Ik Ben naar de reclame boer geweest en heb daar 1000 aanstekers laten maken. met reclame opdruk. Wat heb ik nu gedaan. Op een bruiloft. heb ik aan iedereen een aansteker uitgedeeld. Bruidspaar in het midden laten komen en de gasten er omheen. lampen uitgedaan en het nummer van gerard joling gorden en rene froger in gestart. Bruidspaar huilen. gasten ontroerd allemaal aansteker lichtjes gewoon geweldig. de dagen er na van 1 optreden er 3 aan over gehouden. het effect van die aanstekers is me enorm bevallen dus. Een tip voor de bruiloft dj,s onder ons.

suc6 met deze tip 100% tevredenheids garantie:-)
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
21-4-2005 16:02
En wat heb je uiteindelijk betaald voor die aanstekers?
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
21-4-2005 16:19
21 cent perstuk ik bereken de prijzen ook allemaal door naar de klant. uiteraard alles in goed overleg met de klant.

Maar goed hier telt ook weer hoe meer je er afneemt. des te goedkoper worden de prijzen.

En je hoeft natuurlijk niet iedereen wat tegen he. Als je zo,n 40 procent van het publiek met aanstekers voorziet is het altijd goed.
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
21-4-2005 16:38
Hmz, pennen en aanstekers met jouw reclame erop deel je gratis uit, daar laat je een klant toch niet voor betalen.
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
21-4-2005 16:40
Ja dat klopt sylvia ik denk dat ik het verkeerd getypt heb ik bereken de prijs wel gewoon door zonder dat de klant het in de gaten heeft hoor. Maar het uitdeelen gaat uiteraard in overleg.
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
21-4-2005 16:51

Danny25 schreef:

Ja dat klopt sylvia ik denk dat ik het verkeerd getypt heb ik bereken de prijs wel gewoon door zonder dat de klant het in de gaten heeft hoor. Maar het uitdeelen gaat uiteraard in overleg.
Beetje raar dat je op kosten van de klant je eigen toko gaat promoten. shut up :X

Groeten,
Niels.
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
21-4-2005 16:56
Promo's van bedrijven die gehouden worden, worden gewoon in de producten die ze verkopen doorberekend. Zonder reclame spotjes e.d. kunnen veel producten veel lager uitvallen. (hoewel, door die reclames is er vaak meer afzet waardoor de stuksprijs omlaag kan gaan). Zonder dat het op een economieles gaat lijken: lijkt mij de normaalste zaak van de wereld en vind het leuk dat je een originele manier van promoten hebt die ook nog eens blijkt te werken!
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)