Forum > Geluid

Genoeg voor Carnavalswagen?

(224 reacties. Pagina 6 van 23)
Moderator(s): Dré
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
12-1-2005 20:12
https://www.yamahaproaudio.com/products/speakers/pa_series/se/img/se.gif https://www.yamahaproaudio.com/products/speakers/pa_series/se/img/se.gif

Ach, moet te doen zijn, alleen zou je geen of erg weinig bassen op de wagen hebben, maargoed.

Edie
Dj FerryAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 28-1-2004
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 27
12-1-2005 20:19
Alvast bedankt, nog meer mensen met aanmerkingen op deze set?
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 1344
12-1-2005 20:35
250 rms / 500 max
Volgens de specs gaat het om 125 Wrms/ 250 W program/ 500 W peak,een subtiel verschil wink ;).

Ook de kwaliteit van de gebruikte componenten is schijnbaar niet al te hoog.

Ik denk dat je al gauw aan een slechte geluidskwaliteit komt, met vrij weinig bas. Door alle speakers in één stack te zetten kun je de output, met name in het laag (zover dat er uitkomt) wat verhogen. Ook hier geldt dat een lowcut zeker aan te raden is. Zo te zien gebeurt er al helemaal niets meer onder de 65 Hz.
Door de vervorming lijkt het wel hard, maar de impact zal minimaal zijn.

Een subkastje (lees kasten) bijzetten lijkt me heel redelijk. Bas ebt buiten namelijk erg snel weg.

sneaky :V Zet de set voor de grap eens buiten om te zien wat er uitkomt.

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
Dj FerryAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 28-1-2004
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 27
12-1-2005 20:49
Ok Bedankt, ik doe wat met alle tips :)

Als er nog meer info van andere mensen komt.. alvast bedankt!
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
12-1-2005 21:38
Wat wil je nog weten, man?

Rademakers lijkt me duidelijk genoeg, het setje zal wel lukken, verwacht geen bassen. Ook dragen ze wellicht niet ver genoeg.

Ik kon ook wel nog 10 x vragen wat andere mensen van de opstelling van mijn setje voor carnaval vonden, maar ik had aan 1 duidelijke zat. sneaky :V

Edie
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
12-1-2005 21:54
Eventuele tips zijn natuurlijk altijd welkom. Volgens mij heb jij die ook zo gekregen wink ;)
Door internet beperkt
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
13-1-2005 01:34
Ik vind dat iedereen zelf moet weten hoeveel en hoe mooi het wordt qua geluid.
Ik ben zelf ook veel met carnaval bezig, als DJ of als 'techie'.
Vroeger op wagens, laatste 20 jaar langs de route en in de feestzalen/tenten. (ja ik ben al zo oud shut up :X )
Tijdens mijn 'groei' groeide mijn geluid uiteraard ook, en ik wilde dus ook ieder jaar meer en meer.
Op een gegeven moment stond ik zelfs met C7 (D&B)(geleend! sad :( ) langs de kant, als de optocht voorbij kwam, en niet met de schuiven dicht!
Het leuke is dat je niet bang hoeft te zijn een flater te slaan, of dat je ergens niet bovenuit kunt te komen.
Het minder leuke (speciaal met carnaval!) is dat je steeds harder gaat knallen:
A. omdat dat leuk is, B. omdat je oren moe worden.
Het nadeel is echter ook dat de luisteraar op een gegeven moment niet meer de moeite neemt om mee te lallen en zingen omdat ze toch niet bovenuit komen!
DAT is nu juist het leuke van carnaval: iedereen laten meezingen op jouw muziek! (en de drank natuurlijk, maar oké wink ;) )
Nogmaals, ik weet zelf dat het erg leuk is, maar liever een tandje zachter en mooier.
Ga maar eens voor de grap langs een optocht luisteren: moet jij eens opletten hoeveel setjes er over de nek en heetgebakken langskomen!
Alles komt goed....
XrayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-1-2003
Laatste: 9-2-2017
Berichten: 56
13-1-2005 10:08
Malle Pietje,

Ik ben het zeker met je eens.
Toen ik (en dat is pas 6 jaar geleden) voor het eerst op een carnavalswagen stond, mocht ik "draaien" met 2 discmans een ETP mengtafeltje en speakers die toendertijd voor de gemiddelde Hifi set door konden gaan.

Nu 6 jaar later sta ik in 2005 met een Funktion One set, de nieuwe FF-6000 Dj mixer een Denon 2600F en een Pioneer CMX3000/5000 te draaien. (en dan heb ik het nog niet eens over (bewegend)licht! Deze kar misstaat (op het thema na) niet op de FFWD.
Er ligt ook nog een draadloos microfoonsetje, omdat er volgens de organisatie sprake moet zijn van entertainment op de kar. (er staat een feest zanger volgens mij)

Eigenlijk te absurd voor woorden, maar carnavalsorganisaties leggen de benodigde €€€ er schijnbaar graag voor neer. Ik, andere jocks en organisaties raken verwend, het moet meer en meer. Nu moet ik wel zeggen dat in 2004 de mensen bij ons naast de kar WEL een feessie aan het bouwen waren, er werdt gelald, gedanst en meegelopen. het was volgens de optocht organisatie (erg) hard, maar wel loepzuiver! en dat is wat de meeste karren toch niet kunnen zeggen.

Maar ik ben het ook wel met jullie eens dat het thema hoger op het lijstje moet staan dan het aantal dB's. Maarja ik ben ook maar een simpele dj. ik wordt gevraagd plaatjes te draaien en bier te drinken, niks meer en niks minder razz :p razz :p razz :p
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
13-1-2005 13:51

Xray schreef:

Malle Pietje,

Ik ben het zeker met je eens.
Toen ik (en dat is pas 6 jaar geleden) voor het eerst op een carnavalswagen stond, mocht ik "draaien" met 2 discmans een ETP mengtafeltje en speakers die toendertijd voor de gemiddelde Hifi set door konden gaan.

Nu 6 jaar later sta ik in 2005 met een Funktion One set, de nieuwe FF-6000 Dj mixer een Denon 2600F en een Pioneer CMX3000/5000 te draaien. (en dan heb ik het nog niet eens over (bewegend)licht! Deze kar misstaat (op het thema na) niet op de FFWD.
Er ligt ook nog een draadloos microfoonsetje, omdat er volgens de organisatie sprake moet zijn van entertainment op de kar. (er staat een feest zanger volgens mij)

Eigenlijk te absurd voor woorden, maar carnavalsorganisaties leggen de benodigde €€€ er schijnbaar graag voor neer. Ik, andere jocks en organisaties raken verwend, het moet meer en meer. Nu moet ik wel zeggen dat in 2004 de mensen bij ons naast de kar WEL een feessie aan het bouwen waren, er werdt gelald, gedanst en meegelopen. het was volgens de optocht organisatie (erg) hard, maar wel loepzuiver! en dat is wat de meeste karren toch niet kunnen zeggen.

Maar ik ben het ook wel met jullie eens dat het thema hoger op het lijstje moet staan dan het aantal dB's. Maarja ik ben ook maar een simpele dj. ik wordt gevraagd plaatjes te draaien en bier te drinken, niks meer en niks minder razz :p razz :p razz :p
Tja, ik zou het geld opdrinken ipv 'wegblazen' laugh :D .
Alles komt goed....
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
13-1-2005 16:52
Dat gekut met DB's levert hier dus op dat er een DB meter langs de kant staat. Te hoog aantal DB's is moven!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)