Forum > Licht

Keuze Jem Technofog <> Antari Z-1200

(58 reacties. Pagina 6 van 6)
Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
19-12-2006 18:57

DJ-Ridoo schreef:

Okee ik zal niet zeggen dat Martin beter is, maar je moet wel toegeven dat martin betrouwbaarder is dan Antari.
En waarom dat dan?
It's time to play the music, It's time to light the lights..
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
19-12-2006 19:43
Omdat er meer mensen op de merknaam Martin zullen geilen dan op de merknaam Antari en 'alle' pro's met Martin mh's lopen, dus móet het haast wel. sneaky :V

Toch? razz :p
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
20-12-2006 00:14

DJ-Ridoo schreef:

Okee ik zal niet zeggen dat Martin beter is, maar je moet wel toegeven dat martin betrouwbaarder is dan Antari.
Wat is volgens jou het verschil tussen "beter" en betrouwbaarder?
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
MEEO Licht en GeluidStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2006
Laatste: 19-11-2007
Berichten: 4
21-12-2006 22:40

René Eppink schreef:

Omdat er meer mensen op de merknaam Martin zullen geilen dan op de merknaam Antari en 'alle' pro's met Martin mh's lopen, dus móet het haast wel. sneaky :V

Toch? razz :p
Dit kan ik toch niet laten lopen...

Martin heads gaan kwalitief gezien hard achteruit. Onderdelen worden voornamelijk in china gemaakt, en je hoeft je ogen nog niet van je head af te halen of er verschijnt alweer een error op!
De 'PROs' gaan vooral gebruik maken van Robe en Clay-Parky.
Martin heeft nog 1 head die echt nergens aan kan tippen en dat is de MAC 2000.
(Martin is trouwens heel iets anders dan JEM wink ;) )
NU ONTOPIC>>>
Ik zou zeker gaan voor de JEM. Goede, makkelijke doos die toch al wat bekendheid op zich heeft staan. Vind de remote wel een beetje miezerig.
Met de Antari heb ik weinig ervaring dus daar kan ik weinig over zeggen.
Wel 1 ding: vind de nieuwe serie van Antari niet echt een verbetering op de oude...
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
21-12-2006 23:53
Ik was me daarvan bewust, vandaar ook juist dat 'alle' (dus met aanhalingstekens). Ik dacht dat tegenwoordig de GLP Ypoc ook nog wel eens als concurrent voor de Mac-250 wordt gezien?

Overigens ben ik het niet met je eens dat JEM in marketingtechnisch oogpunt (want daar hadden we het immers over) iets heel anders is als Martin. JEM wordt toch vaak als zeer verwant aan Martin (en dus ook verwant aan kwaliteit) gezien, 't zit ook niet voor niks onder 1 URL enz.

Ik weet overigens dat Macjes soms iets sneller schijnen te flippen dan hun concurrentie (weinig van de concurrentie mogen aanschouwen tot nu toe), echter is het ook niet zo dat met wat zorg en onderhoud Macjes ook gewoon goed kunnen draaien? Misschien dat CyberTom hier wat zinnigs over weet te zeggen? wink ;)
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
22-12-2006 00:08
Daarnaast was JEM vroeger Martin. Ik heb hier namelijk nog een Magnum Pro-2000 staan met martin labels erop. Het zou me dus ook niets verbazen als alles uit 1 fabriek komt.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
22-12-2006 08:46

Fossalta schreef:

Ik heb hier namelijk nog een Magnum Pro-2000 staan met martin labels erop.
Ik ook, was 1 van de eerste machines.
Volgens mij is de Pro 2000 later onder de naam JEM uitgebracht. Tegenwoordig alleen nog onder de naam Martin te koop. Met als enige verschil een wat groter Magnum Pro 2000 lettertype.

Fossalta schreef:

Het zou me dus ook niets verbazen als alles uit 1 fabriek komt.
Het zal hem in de naamskeuze zitten, de top van de "pro" wereld zal wel geen Martin willen hebben.

Min of meer soortgelijk verhaal als dat de studiowereld geen Hill wilde (PA merk) vandaar ook dat de Chameleon serie uitsluitend op de achterkant in kleine letters de naam Hill had.

Martin.
kvm entertainment
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
22-12-2006 10:46

MEEO Licht en Geluid schreef:

Dit kan ik toch niet laten lopen...

Martin heads gaan kwalitief gezien hard achteruit. Onderdelen worden voornamelijk in china gemaakt, en je hoeft je ogen nog niet van je head af te halen of er verschijnt alweer een error op!
De 'PROs' gaan vooral gebruik maken van Robe en Clay-Parky.
Martin heeft nog 1 head die echt nergens aan kan tippen en dat is de MAC 2000.
Ik weet dat ik nu ook offtoppic ga maar dit kan ik toch ook niet laten lopen.
Ik ben me er zeker van bewust van de errors die de nieuwe 250 serie in het begin had, maar de nieuwe macs die ik recent ben tegengekomen waren hier toch van verlost. Ook onderdelen die in china gemaakt worden hoeven niet noodzakelijk slecht te zijn.
Verder zie ik heel weinig "pro's" die gebruik maken van Robe en Cly Paky (allesinds in de BeNeLux)wat overigens niets hoeft te zeggen over de kwaliteit van deze 2 merken.
Over de Mac 2000 dan, hier zijn zeker een aantal alternatieven voor die hieraan kunnen tippen.

MEEO Licht en Geluid schreef:

Wel 1 ding: vind de nieuwe serie van Antari niet echt een verbetering op de oude...
Ik zou er ook niet van verschieten als het enkel de behuizing is die verandert is.

Al moet ik wel zeggen dat de 1200 zeker geen slechte machine is, de DMX is zeker ook een voordeel wanneer je met meerdere machines wil werken die bv op een podium staan en wanneer je midden in de zaal zit.
exit night into LIGHT
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
22-12-2006 11:16

Fossalta schreef:

Daarnaast was JEM vroeger Martin. Ik heb hier namelijk nog een Magnum Pro-2000 staan met martin labels erop. Het zou me dus ook niets verbazen als alles uit 1 fabriek komt.
Vroeger was JEM een losstaand merk dat goede machines maakte. In die tijd maakte Martin ook rookmachines (hoewel de benaming pisbak beter op z'n plaats was TOTDAT Martin met de Magnum 2000 en 1000 kwam).

Een paar jaar geleden heeft Martin JEM overgenomen (en daarbij de JEM producten ingelijfd). Daarbij was het (volgens mij) de bedoeling alle rokers onder de naam JEM te schuiven (dus zowel de JEM producten alsook de Martin rookproducten).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)