Forum > Algemeen Forum

Dap MC 206 audiokabel

(82 reacties. Pagina 6 van 9)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
25-11-2004 18:59
Deal.. Ik zal geen beklag doen op het forum zodra mijn Dapkabels het ooit mogen begeven wink ;) Mag ik het wel melden als ze prima (blijven) voldoen voor de mooie prijs? laugh :D
Light Image
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
26-11-2004 11:39
Je mag het ook melden als ze het begeven natuurlijk. Zolang je er maar bij vermeld waarom ze het begeven hebben.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
26-11-2004 11:42

Dré schreef:

kan even niet zo'n merk noemen maar de Gamma ligt er vol mee
topcraft, ferm wink ;)
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
26-11-2004 21:27
Help, de DAP discussie.
Maarem, (ik denk dak me een beetje aangesproken voel)
Volgens mij zijn velen het mij eens zijn dat de pluggen van DAP niet uitblinken in kwaliteit. (Je reinste mega bagger, niet eens goed genoeg om door te spoelen)
Hoewel ze vroeger nog minder waren.
Ik ontken niet dat in bepaalde gevallen je best waar voor je geld kan hebben. Zelf gebruikten we in vaste installaties ook bepaalde kabel van DAP, en ik zeg ook gewoon dat Tasker kabel heeft wat gigantisch zuigt. Begrijp me niet verkeerd, dit stukje Tasker zal voor velen toereikend zijn maar voor anderen niet. En als je je dan bedenkt dat Eurocable een kabel heeft die EN goedkoper is EN veel beter is, rest me toch niks anders dan die Tasker de grond in te trappen.
O ja, (nog even een "stoer" rijtje voor de pro-timmerman)
Push, Toledo, Agojama, KBM, Workmeister, Skil, Bullcraft, Einhell, Mannesmann, Kingkraft, Kinzo etc etc
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
26-11-2004 21:39
sky verkoopt tegenwoordig kabels met neutric pluggen
en een eigen kabel ertussen.
Ik heb er laatst twee laten komen, en ze zijn lang niet gek,
maar ook niet echt goedkoop.
www.skytronic.com/nl/prod/search.php?s=175.017
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
26-11-2004 22:27

Dré schreef:

Zolang je er maar bij vermeld waarom ze het begeven hebben.
Precies,alles kan kapot, heb hier ook (1)Neutrik speakon en defecte xlr pluggen liggen heeft een luidsprekerbox van zo'n 100kg tussen gezeten en daar zijn ze natuurlijk niet voor gemaakt.
Neutrik heeft door de jaren heen de xlr modellen aardig verbeterd, er was ooit eens een type female waarvan het lock/unlock "knopje" spontaan eraf vloog.(dit type is vrij snel uit de markt genomen) De voorloper daarvan, het model female met een schroefje was ook niet één van de sterkste. Met het huidige model heb ik onder normale omstandigheden geen problemen mee.

Ook heb ik no name Neurik kopie plm 6jr oud op een paar vaste verbindingen, werkt tot op heden goed.

Kwa kabelmantel zou ik voor een gevlochten buitenmantel gaan, lijkt mij degelijker. Of dat inderdaad waar is zou ik niet kunnen zeggen, ik heb zelf geen ervaring met ongevlochten microfoon kabel, uitsluitend gevlochten en tot op heden geen problemen mee.

Tom schreef:

maar ook niet echt goedkoop.
OFC kabel is duurder, had prefer ook. Als je echt veel kabels moet hebben is losse pluggen en kabel het goedkoopst.

Martin.
kvm entertainment
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
26-11-2004 23:13
"Gewoon koper" dat gebruikt wordt om draden van te trekken (draden worden getrokken uit een koperen prop) hebben een puurheid van 99.99% of beter. Lager kan niet want dan werkt het productieproces niet (de prop zou constant breken tijdens het trekken). OFC kabel (marketing...) heeft een puurheidsclaim van 99.9999%.

Veel succes en plezier om aan te tonen wat die 0.0099% er nou precies toe doet... sneaky :V

HEEL belangrijk (meest belangrijk van alles) aan een kabel is dat hij niet te kort is. Als hij te kort is dan kun je de verbinding niet leggen.

Voor ONS zijn mechanische eigenschappen van een kabel belangrijk. Niet te dun, stevige isolatie, stevige trekontlasting, niet te microfonisch en een goed herstellend vermogen tegen buigen e.d. (en nog een paar andere dingen die ik vergeten ben). En of het dan OFC of ordinair vies 99.99% koper is zal me toch echt een worst zijn.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
26-11-2004 23:20
Maar OFC stond toch "oxygen free copper"? Dan had je zogenaamd minder kans op corrosie? Ooit eens in een hifi blad gelezen ofzo.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
26-11-2004 23:32
Normaal koper dat gebruikt wordt voor het maken van kabels (voor audio gebruik) heeft een puurheid van 99.99% of hoger. Die 0.001% zijn dus verontreinigingen waaronder ook zuurstof.

OFC kabel heeft een puurheid van 99.9999% of hoger. Die 0.00001% zijn dus verontreinigingen waaronder ook zuurstof.

Kabel corrodeert meestal omdat zuurstof de kans krijgt erbij te komen. Pak een willekeurige oudere kabel en knip hem vlak achter de stekker door. Ziet er vies en verkleurd uit. Doe hetzelfde halverwege de kabel: Ziet er nog mooi uit. Dit zul je zien bij zowel "gewone" alsook bij "OFC" kabel.

Kloterige is namelijk dat we in een zuurstofrijke omgeving moeten zitten (al was het alleen maar om niet dood te gaan)...

Volgende punt: Wat is precies het probleem van dat zwarte laagje op de draadjes? Velen zullen zeggen "een slechtere geleiding". Nou... Toon dat eerst maar eens aan. Elke draadje van de multistrand komt namelijk tesamen met alle andere draadjes uit in een mooi beschermd holletje (de soldering waar alle draadjes contact maken met de connector en wat, bij de juiste soldeertechniek, een mooi luchtdicht geheel is).

IK zie hier zelfs een opening voor echte High-End lovers om NIET OFC kabel te promoten omdat dit zich meer volgens het geisoleerde litze model zal gedragen naarmate het oud wordt.

"Meneer, dit is vandaag binnen gekomen. 30 jaar gerijpt op vochtige eiken houtsnippers, voor het beste resultaat"... laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
24-12-2004 14:21

Diederik schreef:

Nee, Neutrik maakt alleen connectoren voor zover ik weet (en is daarmee een van de grotere en gerespecteerde merken)
Om nog even hierop terug te komen, ik dacht dat ze wel kabels maakten, dit werd bevestigd toen ik gisteren op school bezig was tijdens een kerstdiner voor leraren---> Neutrik kabel
Waar zit de cut op dit apparaat?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)