Forum > Licht

showtec lightdesk pro 136

(120 reacties. Pagina 6 van 13)
Moderator(s): Dré
SwojStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-1-2005
Laatste: 21-11-2010
Berichten: 31
18-2-2005 12:17
Is het eigenlijk mogelijk om in het scan gedeelte meerdere chases tegelijk te laten lopen? En hoe zit het met het live ingrijpen?

Ik wil dat ze hun beweging blijven doen maar van kleur veranderen bijv.
Gaat dat? (lijkt een stomme vraag maar bij de scanmaster gaat dat dus niet...)
mvg
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
18-2-2005 16:48

Swoj schreef:

Is het eigenlijk mogelijk om in het scan gedeelte meerdere chases tegelijk te laten lopen?
Nee, niet mogelijk
En hoe zit het met het live ingrijpen?
geen id, ik heb er nog geen scan's aangehad. Die moeten nog binnenkomen!
Maar dat is MIJN mening...
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
24-2-2005 15:31

Roytje schreef:

Een ander nadeel van deze controller is dat je 8 scan en 6 par programma's onder een knop kunt programmeren. Denk dus nog maar eens na voordat je deze tafel aanschaft

*lang verhaal staat in post*
Niemand die mij kan vertellen hoe dit op zijn tafel zit. (omdat ik het namelijk een beetje vreemd vind dat het niet zo werkt als het volgende de gebruiksaanwijzing zou kunnen)
Maar dat is MIJN mening...
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
25-2-2005 14:09

Swoj schreef:

Ik wil dat ze hun beweging blijven doen maar van kleur veranderen bijv.
Gaat dat? (lijkt een stomme vraag maar bij de scanmaster gaat dat dus niet...)
dan doe je het toch niet helemaal goed. fixture selecteren en met de fader schuiven. zodra hij merkt dat je een fader hebt bewogen, is die functie vanaf dat moment handmatig. klik je de fixture weer uit, dan loopt ie op de chase weer verder. 2 scans dus allebei een andere kleur geven gaat dus niet.

wat ik verder heel erg mis zijn wat presetknoppen waar je bijvoorbeeld een kleur onder zet, en die erin kan gooien, in plaats van met faders klooien. je kan wel op een scenebutton van de scanmaster drukken, maar dan gaat ie naar een bepaalde scene. (waar dus de scan in zijn geheel op reageert. kleur en de rest is niet afzonderlijk te doen)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
SwojStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-1-2005
Laatste: 21-11-2010
Berichten: 31
25-2-2005 18:31
hmm

thx martijn, ik zal dat dit weekend direct is proberen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog nooit heb geprobeerd omdat ik het zo omslachtig vind (zoals je zegt) dat je geen kleuren kunt direct oproepen...

Maar als het dan weer maar voor één scan gaat is het weer een maat voor niets...
mvg
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
25-2-2005 20:02
je kan een hele groep fixtures selecteren, alleen kan je ze niet onafhankelijk van elkaar beinvloeden.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
RinsmaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-3-2005
Laatste: 31-3-2005
Berichten: 2
21-3-2005 19:45
Ik heb een probleem met mijn audio, oftewel dat werkt dus niet meer terwijl dat eerder wel zo was. Ik heb het idee dat hij op de ingebouwde mic. reageert en ik weet dus niet hoe ik hem op mijn line in krijg. De scanners hebben eerder nooit gewerkt op audio, wat doe ik verkeerd? ashamed :$
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
23-3-2005 14:07
Zojuist bericht terug gehad van de importeur.

Ga naar setup
Ga naar Midi
Kies Midi Kanaal 1
Druk op Rec
Plaats tulpje in audio ingang
Selecteer Chase naar keuze
Selecteer Audio

En DAT was dus de reden waarom jouw tafel zo magisch van de standaard "audio in" naar "internal mic" was gegaan. Je wilt immers de Midi ingang gaan gebruiken (en hebt die waarschijnlijk op een kanaal anders dan 1 gezet).

Nu zul je vragen: Kan ik niet en midi en external audio tegelijk gebruiken? Nee, dat kan niet EN... Waarom zou je willen??? Via Midi stuur je de tafel immers helemaal synchroon aan volgens je eigen wensen. Het LAATSTE wat je in zo'n geval zou willen is dat de audio trigger dat zou gaan verklooien.

De handleiding zal bijgewerkt worden zodat dit verhaal ook daar duidelijk in vermeld wordt.

Overigens zijn de nieuwe processors vandaag binnen gekomen. Deze processors zijn beschikbaar voor klanten die een Light Desk Pro 136 bij mij gekocht hebben en problemen hebben met het lezen van en schrijven naar de Compact Flash kaart (Firmware versie: 1.7).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RinsmaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-3-2005
Laatste: 31-3-2005
Berichten: 2
23-3-2005 22:06
Dank je Dré, ik ga het morgen gelijk proberen.

Groetjes Jeanette
BobStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-6-2004
Laatste: 27-9-2007
Berichten: 9
24-3-2005 17:25
Ik vond op internet precies de zelfde tafel. Daarbij zit een uitgebreide gebruiksaanwijzing van 38 pagina's. Misschien heeft iemand er iets aan. Da's wel wat meer als die paar bladzijde van showtec.linkje

Terug naar forum Reageer (zonder quote)