Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 59 van 250)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
5-10-2005 15:06
Wat dat betreft ben ik het met Tom eens; het is het probleem van de klant of uitbater, maar zeker niet van jou. Op zich zou ik waarschijnlijk ook proberen het eerst zelf op te lossen, maar no way dat ik half Nederland ga afbellen voor zo'n paaltje! Dat regelt de lokatie maar. En bij zeer moeilijk bereikbare plaatsen (200 meter grind of 1e etage zonder lift ed) mag de opdrachtgever zorgen voor sjouwhulpen.

Overigens staat dit natuurlijk keurig in onze algemene voorwaarden...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
5-10-2005 15:15
Maarja, zoals gezegd: ik dacht dat het gewoon via de lokatie geregeld zou kunnen worden zoals een jaar geleden, en dat bleek te zijn gewijzigd.

Die klant heeft mij 3 maanden geleden al geboekt, en een week van tevoren kom ik erachter dat er een probleem is met de toegankelijkheid. Ik schuif dat dan niet terug naar hem, maar heb hem wel laten merken dat dit mede te danken is aan gebrek aan medewerking van de uitbater, en dat het niet netjes is dat de uitbater dit overbekende probleem niet van tevoren aan hem heeft gemeld.

Soms is het zelf oplossen sneller en efficiënter dan het nu nog terugschuiven naar degene die er eigenlijk verantwoordelijk voor is. De uitbater weigert tenslotte iedere medewerking, de klant heeft geen idee wat hij eraan zou moeten doen of hoe hij het paaltje weg moet krijgen (hij zou bovendien weer met mij moeten afstemmen wanneer ik dan kom, en hij zou ook met mijn autopapieren een ontheffing moeten gaan kopen...)

Ik wil alleen een oplossing, en de snelste manier was in dit geval om dat zelf te regelen.

Wat heeft de spelende vrouw deze week geleerd: bij een volgende boeking beter doorvragen mbt de toegankelijkheid en parkeermogelijkheden.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 22-11-2024
Berichten: 9490
5-10-2005 16:49
Ik ben het een beetje voor:
Moeilijk bereikbare plaatsen
Een moeilijk bereikbare plaats is;
als we bijvoorbeeld meer dan +/-50 meter moeten lopen met onze apparatuur.
Een moeilijk bereikbare plaats kan ook zijn;
als het feest op een verdieping plaats moet vinden, en er geen goederen of personenlift aanwezig is. Drie treetjes is uiteraard geen probleem, maar als we het hele spul een trap op moeten sjouwen berekenen wij daarvoor een toeslag.
Extra kosten voor moeilijk bereikbare plaats: +/-€ 45,- De exacte prijs is afhankelijk van de extra werkzaamheden.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
5-10-2005 16:55
Ik heb geen contract hè, dus dan krijg je dat.

En als dit gekloot beperkt blijft tot eens per jaar, dan kan ik er wel mee leven.

Pokkepaaltes razz :p .
SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 31-3-2004
Laatste: 24-4-2018
Berichten: 105
5-10-2005 18:58
Ergernis van afgelopen weekend:

Voor het derde jaar op rij hebben we onze fuif georganiseerd, en dit jaar moesten we het piekslot draaien (halftwaalf tot halféén). Eerlijk is eerlijk, het dak/zeil ging eraf! Nog nooit zo'n enthousiast publiek meegemaakt.

Na ons kwamen er twee "professionals". Die mannen kwamen binnen met 10 (tien!!!) grote cd-koffers en 4 platen flightcases, en hun twee cd-spelers (er stonden op dat moment al 2 pioneers, 2 denon cd-spelers, een denon en ecler mixer, 2 numark draaitafels en een super-OEM). die twee kerels nemen van ons over, en na een halfuurtje was de sfeer volledig weg! Technisch maakten ze perfecte mixen, maar op de één of andere manier sloeg de vonk niet over...

maar ach. Het idee dat je met één druk op de knop 900 mensen hebt laten springen maakt ontzettend veel goed hoor :)

foto's kun je vinden op sleepless
van de techniek hebben we jammer genoeg niet veel foto's gemaakt... te weinig tijd
Jazeker
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
5-10-2005 23:57

Sylvia schreef:

Ik heb geen contract hè, dus dan krijg je dat.
Een contract is eigenlijk niet meer dan een schriftelijke bevestiging van gemaakte afspraken die door beide partijen ondertekend wordt. Dit is duidelijk, geeft wat meer zekerheid voor zowel jou als je klant en staat bovendien erg professioneel. Ik zou zeggen, altijd gebruiken dus. Zoveel moeite is het niet maar het voorkomt een hoop gezeik wink ;)

Algemene voorwaarden is weer een verhaal apart. Als je wekelijks 3 boekingen verzorgt is het wel noodzakelijk, omdat je er een hoop dingen in kunt regelen die je anders weer per boeking moet bespreken. Maar ook wij proberen niet te vaak terug te vallen op onze voorwaarden. Eerst proberen in alle redelijkheid dingen op te lossen, maar als de klant niet wil meewerken, tja...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
6-10-2005 00:03
Ach ja, die hele contracten-discussie is al vaker gevoerd. Het is handig, vooral als het fout gaat. Maar met die 20 boekingen per jaar van mij voor kleinschalige feesten, en met mijn doelgroep, vind ik het geen noodzaak. Ook mét contract had ik deze klant niet het vel over de neus gehaald op zo'n korte termijn.

Het is inderdaad anders als je 3x per week aan de bak moet. Het is wat mij betreft ook anders als je voor andere groepen gaat draaien, waar het wat lastiger afspraken mee maken is (jongeren, scholen, sportclubs, studentenverenigingen, "vage" kroegen, dat soort groepen).

Maar iedereen die vindt dat ik mijn paaltjes-ergernis aan mijzelf te danken heb, heeft natuurlijk gelijk.
Foxy musicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 9-8-2010
Berichten: 135
6-10-2005 01:31

Tom schreef:

Vraag dan od de uitbater iemand even kan lenen om je te helpen sjouwen wink ;)
De meeste horecauitbaters hebben een sleutel,althans,de horecazaken waar ik dagelijks voor m'n werk kom hebben er wel 1.
ze moeten zelf toch ook hun inkopen lossen.
Wat gooi je van de hoogste trap...
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
6-10-2005 09:28
Toen ik zelf nog maar enkele boekingen per jaar deed gebruikte ik ook al een contract, puur omdat het professioneel staat (wat ik toen nog niet was wink ;) ).

Stuur je wel een schriftelijke bevestiging met de gemaakte afspraken, ook al laat je die dan niet ondertekenen door de klant? Dan ben je al halfway... even in tweevoud sturen, krabbeltje onder één en klaar!

Zoals gezegd, uitgebreide algemene voorwaarden is wat anders en vaak overbodig als je 20 boekingen per jaar doet. Die zijn dan ook puur bedoeld om jezelf in te dekken.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
6-10-2005 09:47
Mijn professionaliteit uit zich in de gesprekken en daarna in het draaien, niet in een contract.

Wat ik wel doe is afspraken bevestigen per e-mail. Dit laat ik de klant niet ondertekenen. Ik vind het gewoon niet nodig voor wat ik doe.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)