Forum > Off-Zone

Slechtste ervaring

(792 reacties. Pagina 57 van 80)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
9-10-2006 21:19

Melo-G schreef:

Aansprakelijkheidstelling gaat morgen op de bus]
Weet niet wat je in je huurovereenkomst hebt staan over een aansprakelijkheidsstelling, in mijn geval is dit "aangetekend binnen x dagen". Misschien aangetekend versturen dus?
Light Image
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
9-10-2006 21:31
4. Kosten
Indien reparaties noodzakelijk zijn ten gevolge van onvakkundige behandeling, reparaties door derden, het gebruik van ongeschikte accessoires, of enige andere oorzaak die niet als normale slijtage kan worden beschouwd, dan worden de kosten daarvan afzonderlijk en bovenop het huurbedrag in rekening gebracht.

8. Verplichtingen huurder
De huurder is verplicht het gehuurde materiaal slechts overeenkomstig de bepalingen van deze overeenkomst te gebruiken en in het bijzonder:

8.1 Het gehuurde materiaal overeenkomstig de bedieningsvoorschriften, die aan de huurder bij aflevering van de gehuurde materialen zijn overhandigd, te behandelen.
8.2 Geen veranderingen aan de gehuurde materialen aan te brengen.
8.3 Melo-G Productions ten allen tijde toegang tot de gehuurde materialen te verschaffen.
8.4 Aanspraken van derden op de gehuurde materialen af te wijzen en Melo-G Productions ter zake te vrijwaren.
8.5 Onderverhuur en beschikbaarstelling aan derden uitsluitend met schriftelijke toestemming van Melo-G Productions te doen geschieden.

11. Schade en gebreken
11.1 De huurder is verplicht elke schade en elk gebrek aan het gehuurde materiaal onmiddellijk aan Melo-G Productions te melden. Zonder toestemming van Melo-G Productions mag de huurder niet tot reparatie overgaan.
11.2 Veranderingen en/of reparatie aan de gehuurde materialen zal Melo-G Productions slechts in haar eigen werkplaats aanbrengen c.q verrichten.
11.3 Indien het gebrek of de schade aan de gehuurde materialen buiten schuld van de huurder is ontstaan, heeft de huurder het recht op vervanging van het gehuurde materiaal gedurende de verdere duur van de huurovereenkomst.

12. Aansprakelijkheid
Voor schade die aan de huurder of aan derden direct of indirect ingevolge het gebruik van de gehuurde materialen zou kunnen ontstaan, is Melo-G Productions niet aansprakelijk, zelfs niet indien deze schade het gevolg mocht zijn van het verwerken van ondeugdelijk materiaal of van de aanwezigheid van een constructiefout in de gehuurde materialen. De huurder zal Melo-G Productions ter zake voor alle aanspraken van derden vrijwaren.
Vergeet niet te lachen
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
9-10-2006 21:39
Zie niets staan over aansprakelijkheidsstelling die JIJ bij een klant moet doen die schade aan apparatuur aanbrengt...
Light Image
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
9-10-2006 22:30
Lijkt mij vrij logisch uit bovenstaande punten. Klant sloopt iets, dus zijn reparaties nodig. Kosten daarvan zijn voor zijn/haar rekening (zie punt 4). Tevens hadden zij mij de schade moeten melden (zie punt 11) en hadden ze de achterkant van het versterker rack niet los mogen halen, alsook niet de versterkers uitzetten (zie punt 8).

Dat lijken mij genoeg factoren waar ik ze zo op af kan rekenen. happy :)

Hoe heb jij het stukje aansprakelijkheid vastgesteld in jouw contract dan als ik vragen mag?
Vergeet niet te lachen
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
9-10-2006 22:32
Punt is dat je niet zonder vooraf bericht je klant zomaar een factuur kunt sturen omdat het gehuurde defect is.
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
9-10-2006 22:36
3 x bewerkt. Laatst door CyberDance op 9-10-2006 22:52
Tjaaa schades blijft een heikel puntje en zal het ook altijd blijven. Iedereen zal in eerste instantie de schuld af proberen te stoten, hoe dan ook. Zal wel beetje eigenschap van de mens zijn zeker laugh :D

In ieder geval heeft dat mij geleerd de grotere sets (dus alles wat boven subje paaltje topje komt) niet meer los te verhuren. Heb het een jaartje toegestaan met de X15 sets en heb nog nooit zoveel kapotte speakers gehad in de set dan de laatste tijd. Een keer een speakertje eruit blazen kan altijd gebeuren, en over het algemeen ga ik daar nog redelijk gemoedelijk mee om. Maar als het telkens opnieuw na een los verhuurtje blijkt te zijn ga je toch wel nadenken.

Afgelopen weekend weer prijs. Vrijdag setje verhuurd aan collega stap zaterdag loods in en wil de handel aan de kant rijden, frontplaat aan de bovenkant 2cm verder naar voor dan zoals het hoort. Verder kijken 1 hoek helemaal ingedeukt en zij/bovenplaat ontzet. Ding uit mekaar, blijkthet binnenwerk waar de 15" inzit ook compleet los te liggen. Duidelijk gevalletje van goed laten stuiteren dus. Klant bleek uiteraard van niks te weten. Toch maar eens verder gaan controleren blijkt er ook nog een 15" stuk te zijn, ook hier grote vraagtekens bij de klant uiteraard en daar sta je dan met een kast die de brandstapel op kan en een dooie 15".

Hoe licht je de klant in: Hier gaat er altijd eerst een vriendelijk telefoontje richting klant om de schade te melden en te vragen of hij/zij daar iets van weet. Standaard antwoord wat je daarop kan verwachten is nee laugh :D Een beetje doorvragen wil nogal eens helpen maar vaak is er weinig zinnigs uit te krijgen. Dan is het kwestie van een brief erachteraan met de melding dat er brokken waren, specificatie erbij en de vriendelijke vraag eea op te lossen via zijn/haar verzekering en/of de schade te betalen. Dat alles binnen X aantal dagen. Gebeurt dat niet, herinnering erachteraan en alle welbekende verdere standaard stappen voor wanbetalers.

Het beste is nog om de set voor afhalen voor de neus van de klant werkend te laten zien/horen. Maargoed wie heeft er geen haast als er nog dingen opgehaald moeten worden dus of de klant daar vrolijk van wordt is de vraag nog maar. Zelfde eigenlijk bij retour brengen, testen voor de klant zn neus, indien schade een schade rapportje maken en laten tekenen door de klant. Dat doe ik altijd met carnaval en dan nog doen ze lastig... (jamaar of die ene speaker in die sub stuk was of niet bij ophalen konden we niet horen wij zijn maar leken (yeah right....)) Dan kan diegene dus evenmin met zekerheid zeggen dat ie m niet stuk gemaakt heeft.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
9-10-2006 22:37
Aansprakelijkstelling van Huurder door Smash dient schriftelijk en aangetekend te geschieden, binnen zeven dagen na de evenementsdatum. Huurder verplicht zich tot betaalbaarstelling van de gehele schade binnen dertig dagen na evenementsdatum.
Daarvoor wordt ook nog het volgende vermeld:
Vergoeding van mogelijke schade zal bedragen: De reparatiekosten, of, indien deze lager blijken te zijn, de vervangingswaarde van de beschadigde apparatuur en/of andere eigendommen, en eventuele inhuur van vervangend materiaal gedurende de reparatie of leveringsperiode
Ook wel zo praktisch. Als mijn versterkers naar de versterkerhemel geholpen zijn en ik de dag erna ze heb verhuurd moet ik materiaal inhuren en daarmee dus kosten maken. Ook die kan ik dan verhalen op de huurder die de schade heeft veroorzaakt.
Light Image
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
9-10-2006 23:07
Of makkelijker, alle gevolgschade. Kun je ook je kilometertjes enz enz enz nog gaan opschrijven.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
9-10-2006 23:09

GoeieGast schreef:

Of makkelijker, alle gevolgschade. Kun je ook je kilometertjes enz enz enz nog gaan opschrijven.
Dan is het begrip "gevolgdschade" een redelijk ruim en variabel begrip. Iets wat je juist in een contract NIET wilt zijn ruim te interpreteren en variabele begrippen...
Light Image
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
9-10-2006 23:10
Ik ga m'n verhuurvoorwaarden maar eens bijspijkeren op een aantal punten, blijkt wel nodig te zijn. Ik heb 't idee dat ik hier wel redelijk sterk mee sta, maar er mag nog wel het een en ander bij. Met name op aansprakelijkheid.

Brief zal ik morgen aangetekend laten versturen, hierin de info omtrend de schade, hoe dit heeft kunnen gebeuren en de consequenties. Kijken wat het antwoord is van hun.
Vergeet niet te lachen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)