Forum > Geluid

Het Ecler Nuo5-topic

(621 reacties. Pagina 56 van 63)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
5-10-2006 23:47

Lassy schreef:

als ik het eerste deel van Andre z'n uitleg goed begrijp, is het wel beter dan zonder geaarde verdeeldoos.
Je hebt welliswaar een referentie maar je mist de veiligheid en ik weet nog wel dat ik in mijn vorige woning de pc ongeaard had aangesloten en die kon een nasty opdonder geven als je daar even met je voet tegen aan tikte. Een pc aansluiten op een wandcontact doos zonder randaarde is net zo slim als aan een moslim vragen tijdens de rammadan of ie recentelijk nog seks heeft gehad en of ie mischien ook een hapje van je broodje beenham wil ;-)

Laat de PC dus even los van je audio apparatuur zolang er geen ge-aarde lijn ligt. Overigens vinden PC's het sowieso niet zo lekker om aan een ongeaard stopcontact te zitten. Ik heb wel eens geheugen dimmetjes zien sneuvelen die nadat de stroom even was uitgevallen dood gingen bij het er weer opzetten van de stroom.

Als je dus iets geaard aansluit moet dat ook over de gehele linie ge-aard zijn anders heeft het geen nut voor de veiligheid. En voor je gaat zoeken naar aarde aanleggen e.d, alvast 1 goede tip....... niet denken dat het draadje aan de verwarming wel zal werken zoals vaak word geopperd. In dat geval ben je namelijk pas echt gevaarlijk bezig en kan er wel eens meer dood gaan dan 1 line ingang op je Nuo5.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 29-7-2024
Berichten: 13462
6-10-2006 09:58

Lassy schreef:

Dat lijkt mij ook, maar als ik het eerste deel van Andre z'n uitleg goed begrijp, is het wel beter dan zonder geaarde verdeeldoos.
ALS je de PC ook op dezelfde verdeeldoos (of op een doorgekoppelde geaarde verdeeldoos) had gezet wel. Maar juist dat had je niet gedaan.

En, natuurlijk, de randaarde is er voor je eigen veiligheid.

Vaak kun je een geaard stopcontact op zolder vinden (waar de CV ketel staat). Leg een verlengsnoer door het plafond (oude huizen hebben vaak houten plafonds) naar de ruimte waar je het geaarde stopcontact wilt hebben.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
LassyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 22-10-2009
Berichten: 18
6-10-2006 14:18

Dré schreef:

ALS je de PC ook op dezelfde verdeeldoos (of op een doorgekoppelde geaarde verdeeldoos) had gezet wel. Maar juist dat had je niet gedaan.

En, natuurlijk, de randaarde is er voor je eigen veiligheid.
Klopt helemaal, ik ging puur in op het bericht van Silvia.

Dré schreef:

Vaak kun je een geaard stopcontact op zolder vinden (waar de CV ketel staat). Leg een verlengsnoer door het plafond (oude huizen hebben vaak houten plafonds) naar de ruimte waar je het geaarde stopcontact wilt hebben.
Ik heb geen zolder, en ook geen CV ketel wink ;)

Ach, binnenkort ga ik toch verhuizen en daar laat ik, als het nodig is, alle stopcontacten voorzien van randaarde. Tot die tijd zal ik m'n PC niet aan de Nuo hangen.
Het is al heel wat als je kunt fietsen!
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
6-10-2006 14:48
Ik ga het thuis meteen anders doen. Ook bij mij staat de PC (via via) aangesloten op de mixer en heb ik alle apparaten (alleen PC is klasse 1, de rest heeft platbek stekkers) in een niet geaard stopcontact zitten, sterker nog de verdeeldoos is ook niet geaard. Ook ik trek niet altijd de stekkers eruit voor ik kabels verwissel, dus meer geluk dan wijsheid dat alles het nog doet bij mij!

In mijn geval zit de CV in de kamer ernaast. Ik ga van het weekend maar even boren!

Bedankt Dré voor de duidelijke uitleg!
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
6-10-2006 21:58

DannyK78 schreef:

Ik ga van het weekend maar even boren!
Wel eerst even kijken of er op de plek waar het gat moet komen geen kabbels lopen...... mij een aantal weken geleden overkomen toen er een nieuwe spiegel opgehangen moest worden in de badkamer. Eerst een vonk en toen ineens donker, ik had dus een kabel geraakt in de muur. ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
7-10-2006 10:49
Goed idee, hoe kijk ik of er kabels zitten dan? Mag ik er vanuit gaan dat kabels altijd horizontaal of verticaal weglopen uit een wandcontact? Of gaan deze ok weleens diagonaal? Ik was van plan door de plint heen te boren (ga ik zometeen doen als mijn vriendin ook wakker is) en ik denk niet dat er op die hoogte kabels zullen zitten.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
7-10-2006 10:53

DannyK78 schreef:

Goed idee, hoe kijk ik of er kabels zitten dan? Mag ik er vanuit gaan dat kabels altijd horizontaal of verticaal weglopen uit een wandcontact? Of gaan deze ok weleens diagonaal?
Of kijken of er in de directe omgeving niet ergens een stopcontact zit en hopen op een goede afloop (en er zal niets gebeuren in 98% van de gevalllen) OF een kabelzoeker kopen.

Ik woon in een oud huis en daar heeft men het niet zo nauw genomen, kabels lopen hier dus zelfs schuin of met een bochtje om hun doel te bereiken. Qua elecktra na de meterkast is het een ramp hier.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 29-7-2024
Berichten: 13462
7-10-2006 12:23

DannyK78 schreef:

Goed idee, hoe kijk ik of er kabels zitten dan? Mag ik ervan uitgaan dat kabels altijd horizontaal of verticaal weglopen uit een wandcontact?
Was het maar waar. Het is VAAK wel het geval maar dus niet altijd.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
8-10-2006 12:15
Ik heb gewoon puur op de gok geboord en het is gelukt.

Ja tijdens het treffen van veiligheidsmaatregelen wordt het niet zo nauw genomen met de veiligheid lol.

Alles is inmiddels op 1 en hetzelfde geaarde stopcontact aangesloten via een geaarde verdeeldoos. Sta nu al een stuk veiliger te draaien in elk geval.

"Als Schumacher dan toch moet stoppen.... dan wel met een 8é wereld titel aub."
Haal maar weg die quote Reind, wordt natuurlijk niks meer zo. Althans, niet zonder "Ferrari's tweede rijder ramt de concurrent streken". Ik had het hem ook gegeund.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-10-2006 17:33
Tis nog niet over, de kans is welliswaar klein maar het zal niet de eerste keer dit jaar zijn dat er een een motor ploft bij die renault rijdende fransozen en het is pas echt over als Alonso in de punten weet te rijden op Interlagos.

Die duitser heeft het vaker in een laatste wedstrijd beslist dus dat is echt niet nieuw voor hem ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)