Forum > Geluid

Reacties op het "welke draaitafel voor welk budget" topic.

(603 reacties. Pagina 55 van 61)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
13-5-2004 01:09

Dré schreef:

De Super OEM bak heeft, mits correct in elkaar gezet en afgesteld (speling verwijderen) GEEN speling op het plateau en GEEN speling op de armlagers!
Ik vraag me af hoe je in godsnaam speling op het plateau krijgt bij een OEM bak. Das namelijk een kwestie van platter er op en gaan met die banaan wat dat onderdeel betreft.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
13-5-2004 01:12

Reind schreef:

Dré schreef:

De Super OEM bak heeft, mits correct in elkaar gezet en afgesteld (speling verwijderen) GEEN speling op het plateau en GEEN speling op de armlagers!
Ik vraag me af hoe je in godsnaam speling op het plateau krijgt bij een OEM bak. Das namelijk een kwestie van platter er op en gaan met die banaan wat dat onderdeel betreft.
Nou... Een tijdje geleden kreeg ik iemand terug die een klacht had over een wiebelige SL-1200 (mijn reactie was "onmogelijk"). Bleek dat hij de spindle beschadigd had tijdens het plaatsen van het plateau. De bramen op de conus, tesamen met het niet goed stevig plaatsen van het plateau, zorgden ervoor dat het net een Soundlab was...

Even met wat brasso de bramen verwijderen en daarna met volle gewicht het plateau aandrukken (moeten die krengen tegen kunnen ;-) en het probleem was verholpen.

Moraal: Het is schijnbaar helemaal niet zo moeilijk om iets verkeerd te doen... Kunnen we bijna uitrekken tot "het is vrij moeilijk iets GOED te doen" ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
13-5-2004 02:25
Hmmmmmmm ja er zijn van die mensen die het predicaat ...... wel verdienen op zulke momenten.

Ach ik ken er 1 die zei dat de set SL's die ik een opknapbeurt had gegeven kapot waren toen ie thuis kwam. Ze deden het gewoon niet. Geen van 2én en zijn mixer wou wel gewoon aan. Ik er op het fietsje heen en wat bleek -> Meneer had de SL's op een apart stekkerdoosje aan gesloten en was de stekker daarvan vergeten in zo'n doosje met 2 gaatjes aan de muur te steken zodat dat ding een beetje stroom kreeg.

Heb gevraagd of ie stront in zijn ogen had en zijn verstand nog naast z'n pakje sigaretten had liggen. Toen ik daar het antwoord nee op kreeg wist ik zeker dat het een randdebiel was en had ik de neiging om zo die SL's in de fietstas te vrotten en ze weer mee te nemen..........
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SoraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-2-2004
Laatste: 27-12-2004
Berichten: 2
13-5-2004 14:49

Dré schreef:

Linksbovenin... Zoek in forum... Ga aub niet zeggen dat de letters van dat kopje te klein zijn...

www.new-line.nl/forum/search/?str=letten+2e+hands+draaitafel
uuhhhhhhhhhhhhhh........ de letters van dat kopje zijn te klein laugh :D happy :) razz :p wink ;)
HondadaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 21-4-2005
Berichten: 12
26-5-2004 14:43
hallo,

graag zou ik mij een stel platendraaiers aanschaffen, maar hoe meer ik op jullie topics kijk hoe minder ik vertrouwen krijg in de volgende modellen:
+ Numark TTX => verwisselbare arm zou speling bevatten.
+ Vestax pdx 2000 => plaatslijtage door hun atsts en onstabiele platter, productiefouten
+ Gemini => vind ik persoonlijk meer de JB klasse :-(
+ Stanton st en str8 100/150 => leunen blijkbaar meer aan bij de china product klasse en dat voor zoveel geld!!

Mijn eigen voorkeur ging uit naar Vestax maar ik heb er nog maar heel weinig positiefs van gelzen. Welk is volgens jullie de beste platendraaier voor stevig scratchwerk/draaiwerk. Synq, Technics, Numark,...?
HondadaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 21-4-2005
Berichten: 12
26-5-2004 18:14
idd nu heb ik het tegoed gelezen. Die test van new line (staat ergens bij plaatenspelers) was heel duidelijk. Er is naart schijnt een goedkope platendraaier (400 a 500euro) die beter is dan technics, het model werd uitgebracht door 4 verschillende merken. Dat is wat ik wou weten. toch bedankt jongens!!!
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
4-7-2004 10:50

hondadax schreef:

idd nu heb ik het tegoed gelezen. Die test van new line (staat ergens bij plaatenspelers) was heel duidelijk. Er is naart schijnt een goedkope platendraaier (400 a 500euro) die beter is dan technics, het model werd uitgebracht door 4 verschillende merken. Dat is wat ik wou weten. toch bedankt jongens!!!
synQ, American audio, Akiyama, Stanton en nog 1/2 merken bedoel je denk ik..... wink ;)
*Quukske*
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
7-7-2004 14:05

Patrick van Vugt schreef:

hondadax schreef:

idd nu heb ik het tegoed gelezen. Die test van new line (staat ergens bij plaatenspelers) was heel duidelijk. Er is naart schijnt een goedkope platendraaier (400 a 500euro) die beter is dan technics, het model werd uitgebracht door 4 verschillende merken. Dat is wat ik wou weten. toch bedankt jongens!!!
synQ, American audio, Akiyama, Stanton en nog 1/2 merken bedoel je denk ik..... wink ;)
Reloop, Omnitronic wink ;)
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
CasinistoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-7-2004
Laatste: 20-7-2004
Berichten: 1
20-7-2004 22:27
beste mensen, dit klinkt misschien heeeeeeel dom, maar kan iemand mij misschien in (normaal) Nederlands misschien uitleggen waarom er niet gemixt kan worden met TT's met een rechte arm...

en mocht dat niet al te veel uitmaken, zou ik dan moeten kiezen voor de TT-200 van Numark of de STR8-80 van Stanton...

alvast hartstikke bedankt
gideon
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
21-7-2004 12:24
Ga je mixen dan neem je een S-shaped arm en ga je scratchen dan neem je een rechte arm. Een rechte arm heeft als voordeel dat hij vaster in de groef ligt dan een s-shaped arm. Het nadeel van de rechte toonarm is dat de geluidskwaliteit achteruit gaat en dat je platen wat sneller zullen slijten. De rechte arm is dus alleen "nodig" als je gaat scratchen. Er zijn trouwens ook hele volksstammen die prima met een s-shaped arm kunnen scratchen. Tis dus aan jezelf om uit te zoeken wat je zelf het beste/fijnste vind.

Het verkortte arm systeem (want dat hij recht of krom is maakt geen bal uit) heeft voor scratchen voordelen doordat de dwarskrachten (de krachten die je naald uit de groef willen drukken) lager zijn. MAAR... Bij een verkortte arm zijn de krachten nagenoeg NIET te corrigeren. Bij een normale arm WEL (da's namelijk precies wat de anti-skating doet).
Bij het scratchen werkt het anti-skating mechanisme averechts omdat gedurende bewegingen achteruit de dwarskrachten dezelfde kant op zijn als de anti-skating die deze krachten zou moeten corrigeren. Vandaar dus dat je ook altijd je anti-skating op nul moet zetten tijdens het scratchen.

Dus: Normale arm heeft de beste kaarten voor toepassingen waar de bulk van de beweging vooruit is. Aangezien tijdens het mixen (normaal mixen) ongeveer 99.9% vooruit is, is de normale arm dus de beste keuze!
Voor scratchen is een verkortte arm een OPTIE. Het is NIET noodzakelijk aangezien er hele volksstammen perfect kunnen scratchen op een SL-1200 MAAR het verkortte arm systeem heeft wel degelijk z'n voordelen VOOR SCRATCHEN!

(rechtstreeks van aboutdj en ik heb een gedeelte van die tekst zelfs hier van het forum af geplukt.)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)