Forum > Algemeen Forum

html-tips voor het maken van je site

(853 reacties. Pagina 51 van 86)
Moderator(s): Dré
Lj/dj conoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2005
Laatste: 8-2-2011
Berichten: 264
27-6-2005 11:25
maar ik lees die html curses door en ik zie al meteen dat ik van veel niets snap dus dan laat ik de site bouwen en zet ik zelf tekst enz. erin happy :)

gr. cono
SandervandermaatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 520
27-6-2005 14:02
ok, ik heb een probleempje, weliswaar nog niet met mijn drive-in site maar aangezien ik hetzelfde wil gaan doen daarmee, stel ik de vraag toch hier:

probleem 1: mijn site laad in IE wel de goede (nieuwe) pagina, maar in firefox geeftie nog vrolijk de oude pagina weer, terwijl deze niet meer op de server staat

probleem 2: de banner laadt ontzettend langzaam, ik heb tegenwoordig een *.png banner aangezien ik als ik het plaatje opsla als *.jpg het plaatje heel wazig wordt (ik gebruik paintshop pro)
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril
JTEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2005
Laatste: 24-6-2011
Berichten: 31
27-6-2005 14:22
Probleem 1: Firefox gebruikt mss nog een oudere pagina die nog lokaal opgeslagen is. Weet dit niet zeker omdat ik zelf nooit Firefox gebruik, maar het is een mogelijkheid. In dat geval je tijdelijke internetbestanden 'n keertje leeggooien.

Probleem 2: Wat voor server zit je op? Gratis webhosts en de webruimte die je bij je internetprovider krijgt willen idd nog wel eens traag gaan.
Geen idee wat ik hier neer zal zetten.
SandervandermaatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 520
27-6-2005 15:59

JTE schreef:

Probleem 1: Firefox gebruikt mss nog een oudere pagina die nog lokaal opgeslagen is. Weet dit niet zeker omdat ik zelf nooit Firefox gebruik, maar het is een mogelijkheid. In dat geval je tijdelijke internetbestanden 'n keertje leeggooien.
eindelijk gelukt
Probleem 2: Wat voor server zit je op? Gratis webhosts en de webruimte die je bij je internetprovider krijgt willen idd nog wel eens traag gaan.
nop wyger, ben er van gewend dat het heel snel laad, en dit is blijkbaar ook zo, ik heb de pagina in firefox/mozzila, binnen een seconde geladen maar IE is na 3 minuten nog niet klaar dus...
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril
JTEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2005
Laatste: 24-6-2011
Berichten: 31
27-6-2005 16:54
Idee... geef eerst 'ns de link naar je site. Als het probleem alleen bij jou voorkomt, dan ligt er bij jou iets fout, zijn er meerderen met het probleem, dan ligt het wel degelijk aan de server... En hoe goed een webhost ook is, gratis blijft slechtere kwaliteit dan betaald.
Geen idee wat ik hier neer zal zetten.
SandervandermaatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 520
27-6-2005 16:57
zoals jullie al weten heeft deze site dus NIKS met drive-in gebeuren te maken, maar aangezien ik dacht dat het misschien met het*.jpg naar *.png te maken had en ik bij mijn drive-in site dat ook wou doen eht toch geplaatst heb,
linkje
edit: ben er in ieder geval wel achter dat ik per ongeluk me caps lock aan heb laten staan bij het schrijven van het menutje op die paginarazz :p
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril
JTEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2005
Laatste: 24-6-2011
Berichten: 31
27-6-2005 17:05
Bij mij laad hij (de pagina en de banner) gewoon snel (met IE). Waarschijnlijk ligt het dus aan de instellingen/verbinding/IE zelf. De afbeelding is ook niet al te groot, dus in theorie moet hij gewoon fatsoenlijk laden.

Iig, ik zal je een tip je geven. Uit je broncode:
<meta name="description" content="foto's trucks vrachtwagen">
<meta name="keywords" content="">

Dat moet net andersom denkik, anders heeft een zoekmachine er nog niks aan :)

<meta name="description" content="">
<meta name="keywords" content="foto's trucks vrachtwagen">
Geen idee wat ik hier neer zal zetten.
SandervandermaatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 520
27-6-2005 17:07
ok dankje wel happy :), (die stomme gratis html leer sites ookangrylaugh :D)
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril
JTEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2005
Laatste: 24-6-2011
Berichten: 31
27-6-2005 17:12
Geef de schuld maar aan stomme sites... ik heb een aantal jaar geleden HTML en j@vascript met behulp van boeken geleerd, doe tegenwoordig aan PHP, maar niet met boeken... gewoon een beetje klooien/experimenteren/slopen met bestaande dingen, leer je best veel van.
Geen idee wat ik hier neer zal zetten.
SandervandermaatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 520
27-6-2005 20:31
was ook een geintjewink ;)
en ook ik jat soms broncodes maar verbouw deze zodanig dat er niet echt veel van overblijft, en hier leer je inderdaad erg veel vanhappy :)
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril

Terug naar forum Reageer (zonder quote)