Forum > Geluid

Super OEM pitchbereik issue

(61 reacties. Pagina 5 van 7)
Moderator(s): Dré
King ryanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 5-7-2004
Berichten: 48
24-5-2004 19:31
cd/cdspeler zal vinyl/tt's nooit vervangen, hoogstens aanvullen. Er wordt al sinds de eerste dj vriendelijke cd spelers geroepen, dat dit de toekomstige tt's zijn. Tot opheden is dat niet gebeurt.

Niet voor niets worden tracks op vinyl uitgebracht en niet op cd en dat terwijl de kostprijs van cd lager is dan die van vinyl!! Om de simpele reden dat de markt daarvoor niet voldoende is.

Mijn negatieve mening over het mixen met "alleen"cd's laat ik achterwege!
Wel wil ik zeggen dat al die toeters en bellen op de cd spelers en daarmee doel ik op autocue, autobpm enz., schuif erin en achteroverleunen, het mixen er niet leuker op maken. Ik vind het heerlijk om te halen en trekken met de pitch om de mix synchroon te houden(ik gebruik nooit de platter)!
do your own thing!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
24-5-2004 19:52
Ik ben nog niet zo lang geleden geheel overgestapt en had af- en toe heus wel wroeging, niettemin draaide ik laatst met alleen vinyl en voelde me weer vertrouwd maar met alle ellende van dien. Tuurlijk, binnen 10 seconden je plaatje gelijk, maar niet zo relaxed cuen als op een cd-speler, niet even dat nummertje een miliseconde voordat je hem echt gaat inmixen nog even laten horen (je moet immers je jat al op je plaat hebben en hopen dat de naald niet uit de groef vliegt) en met cd-spelers heb je alleen een cue button in te drukken. Het gesjouw en platen die door de hitte wat krom trokken etc. etc.

Ik kan iedereen aanraden die zomaar roept dat vinyl dit of dat is toch is aanraden er een leuke cd-speler bij te kopen en het naast elkaar te gaan doen. Afgezien van de verstokte vinyl verslaafden (lees; wat de boer niet kent of niet voor open staat vreet hij niet) wil ik wedden dat de meesten na verloop van tijd het vinyl spuug zat zijn. Ik heb zo'n beetje 8 jaar met vinyl gedraaid en ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik niet eerder heb ingezien dat draaien met cd's zoveel relaxter is.

Geloof me: het publiek zal het een rotzorg zijn waarmee je draait, sterker nog: als je met een knappe cd-speler op de proppen komt zullen ze eerder geneigd zijn te zeggen dat het hip is. De eerste sukkel uit het publiek die zegt dat ik een pannekoek ben omdat ik met cd's draai zal ik is goed de les lezen en reken maar dat hij de volgende ochtend op de deur bonkt van het Riagg. Mensen die dat roepen weten vaak niks van draaien en zijn toch onder de indruk als ik laat zien wat mijn spelertjes allemaal kunnen.

Ik ben inmiddels zo ver dat ik af- en toe nog wel is een plaatje koop, maar dit meteen digitaliseer en voor de parties waar ze geen cd-spelers hebben mijn Axissen mee te nemen. Niettemin zal dit bijna niet nodig zijn daar ze bijna in iedere tent tegenwoordig wel 2 knappe spelertjes hebben staan..

En om nog als laatste even in te haken op dat het publiek negatief tov cd's zou staan; komende zondag ben ik op Impact in de Escape te vinden en er is een grote kans dat ik er binnenkort zelf sta, als ze daar geen cd-spelers hebben neem ik mijn eigen spelers meee, denk je uberhaupt dat het publiek beneden op de dansvloer *ziet* waarmee je aan het draaien bent?

[edit] om nog even mijn preek af te maken wink ;) de Technics speler en de Numark speler worden een complete hype, mixen met vinyl alleen dan met cd. Hoe makkelijk gaat het worden voor velen om is te testen dat je tegenwoordig hetzelfde kan met een plaat als een cd? Er zijn nu al heel veel vinyl freaks die roepen dat vinyl binnen 10 jaar geheel is verdwenen en ik vrees dat ik me geheel bij deze geruchten aansluit, stap nu op de digitale boot, anders blijf je zo straks bij de geitenwollen sokken figuren achter die roepen dat Dos nog steeds beter is als een huidige versie van Windows laugh :D [/edit]
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
24-5-2004 20:21

DJ Tim schreef:

stap nu op de digitale boot, anders blijf je zo straks bij de geitenwollen sokken figuren achter die roepen dat Dos nog steeds beter is als een huidige versie van Windows laugh :D [/edit]
1) sad :( Ma ik vind gewoon mijn muziek niet op CD sad :(... die BESTAAT gewoon niet!
2) Windows... hmmm, ff denken... ah juist: de voorloper van Linux laugh :D
3) Wat had ik voorspeld over het verloop van deze thread razz :p
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
24-5-2004 20:35

Didier_S schreef:

1) sad :( Ma ik vind gewoon mijn muziek niet op CD sad :(... die BESTAAT gewoon niet!
Dat dacht ik ook, lekker op vinyl houden. Ik was ook eerst te lui om te zoeken en om te digitaliseren en besef nu dat ik alleen maar voordelen ervan heb.
Ik krijg nu alles op hoge kwaliteit mp3 rechtstreeks van de producer, ik koop platen (voor zolang als het duurt) en digitaliseer alles meteen en als ik alle nieuwe trance releases niet rechtstreeks van producers krijg of het niet in de winkel kan kopen, doe ik het gewoon lekker illegaal via een news group. Sorry, maar daar is echt alles op te vinden (en op het moment dat alles legaal te verkrijgen is, zal ik serieus nooit meer iets downloaden, en dat ik hier serieus in ben kun je zien aan mijn platen collectie)
2) Windows... hmmm, ff denken... ah juist: de voorloper van Linux laugh :D
Ehm, Linux (oftewel, voorlopers Unix en BSD) waren er eerder dan Windows wink ;) en Linux is nog steeds niet fijner in gebruik als Windows (maar dat is een andere discussie)
3) Wat had ik voorspeld over het verloop van deze thread razz :p
Weet niet? Heb niet alles gelezen, maar denk dat ik het zo ongeveer wel weet wink ;) laugh :D
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
24-5-2004 20:37

DJ Tim schreef:

En om nog als laatste even in te haken op dat het publiek negatief tov cd's zou staan; komende zondag ben ik op Impact in de Escape te vinden en er is een grote kans dat ik er binnenkort zelf sta, als ze daar geen cd-spelers hebben neem ik mijn eigen spelers meee, denk je uberhaupt dat het publiek beneden op de dansvloer *ziet* waarmee je aan het draaien bent?
Zeg maar gedag als je een randdebiel voorbij ziet komen -> Grote kans dat ik het ben razz :p

En wees gerust ze hebben er cd spelers. Ooit is een keer met Dimitri mee geweest daar tijdens het draaien (E Craig) en die draaid ook zat van CD.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
24-5-2004 20:42
Joh, Reind, als je zondag ook komt moet je me ff een mailtje sturen, drinken we samen een pintje! Zondag moet ik alleen ff socializen met MVD om alles in orde te maken voor mijn toekomstige draaiuurtjes in de Escape. Wist bovendien niet dat Dimitri achter e-craig zat, weer een weetje.

Weet je trouwens (zal het anders zondag wel weten) wat voor spelertjes ze op Impact hebben?
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
24-5-2004 20:49

DJ Tim schreef:

Dat dacht ik ook, lekker op vinyl houden. Ik was ook eerst te lui om te zoeken en om te digitaliseren en besef nu dat ik alleen maar voordelen ervan heb.
Ik krijg nu alles op hoge kwaliteit mp3 rechtstreeks van de producer
Uhm, hoe doe je dat? of ken je sommige persoonlijk...
King ryanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 5-7-2004
Berichten: 48
24-5-2004 20:52
Die digitale boot waar je het over hebt is wel érg lang onderweg Tim! Zoals ik al zei dit wordt al zo lang geroepen.

Zelf ga ik ook 1!!!!! cd speler als aanvulling van mijn huidige set aanschaffen. Puur voor samples, vocalen en andere bits and pieces. Dat scheelt dan inderdaad vinyl sjouwen, maar alleen met cd mixen is boring(autoceu,auto bpm enz.), tenzij je aan het rippen bent met minstens 3 cd's tegelijk...minstens(Laidback Luke e.a.), want dan moet je werken als dj zijnde en creatief zijn.

Het publiek maakt zich er zeker niet druk over waarmee je draait, maar daar ging het ook niet om. Het gaat erom wat jij als dj prettig vindt.
do your own thing!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
24-5-2004 20:53

Frisbee schreef:

Uhm, hoe doe je dat? of ken je sommige persoonlijk...
Laten binnenkomen op een FTP'tje en idd, sommigen ken ik persoonlijk.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
24-5-2004 20:59

DJ Tim schreef:

Laten binnenkomen op een FTP'tje en idd, sommigen ken ik persoonlijk.
De meeste producers zullen hun nieuwste producties niet uploaden naar "een FTP'tje" maargoed ik heb het eerlijk gezegd ook nog nooit gevraagd...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)