Forum > Geluid

behringer VMX1000

(50 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
27-5-2004 13:11

Tom schreef:

Voor een dj een verselijk onoverzichtelijke mixer.
Je hebt gauw een verkeerd knopje te pakken.
Hij kan nog zo goed zijn (ik betwijfel het) maar hij moet ook als je het druk hebt makkelijk te bedienen zijn.
Hij is inderdaad ergh onoverzichtelijk maar dat is de Synq ook.

Ook zo'n volgestampt klein klotemixertje. Ik snap nog steeds niet dat fabrikanten voor zo'n lay out kunnen kiezen maarja das een ander verhaal. Op den duur leer je er wel mee werken maar krap zal het altijd blijven.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Dj fleurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
Berichten: 391
27-5-2004 17:36

Dré schreef:

Waarschijnlijk stop ik een exemplaar bij m'n bestelling die dan ontleed gaat worden. Als deze dezelfde faders bevat als de DJX-700 dan is het einde verhaal.
zitten in de vmx 300 dan andere faders als in de djx 700?
 
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
27-5-2004 18:07
Je zou zeggen van wel (want bij de VMX zijn minder problemen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ZuurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2004
Laatste: 5-11-2011
Berichten: 36
27-5-2004 23:44

Reind schreef:

Hij is inderdaad ergh onoverzichtelijk maar dat is de Synq ook.
De VMX 1000 is wel erg volgepropt, vind de SynQ toch wel meevallen!

Ik heb de SynQ nu al een tijdje. Hij oogt op het eerste gezicht druk, maar dat is ie helemaal niet. Je zit niet snel aan een verkeerde potmeter ofzo.
Ecler Nuo 5, 2x Denon DN-SC2000, Denon DN-S3500, 2x SynQ XTRM-1, Traktor Scratch Pro, Technics RP-DH1200
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
28-5-2004 10:46
Nou ik heb hem nu al een maand of 3 en ik ken meer mixers waar meer ruimte op zit als minder.

Als ze nou is wat minder in de breedte hadden gewerkt maar gewoon in de hoogte.........
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
28-5-2004 20:26
Ik heb vandaag de VMX 100 eens uitgeprobeert... Hij is inderdaad vrij krap opgebouwd maar bij het schuiven met de faders heb je daar geen last van. Wel als je op de knopjes naast de faders wilt drukken ("eq bypass" en "pfl"0 maar vooral ook als je aan de bass van de EQ draait wil je wel eens met je vingers tegen de fader stoten. verder vind ik heb ook als je er voor staat niet erg overzichtelijk en je moet vaak echt lezen wat er bij de knoppen staat ook is dit echt zo'n mixer waarbij je wel eens per ongeluk naar het verkeerde kanaal kan grijpen. De grote meevaller vond ik de EQ! Hoewel de knoppen redelijk dicht op elkaar zitten zijn ze toch redelijk makkelijk vast te pakken. Voor de rest is deze mixer te verglijken met de VMX 200 qua beatcounters e.d. De PFL werkt wel goed maar het DX1000 probleem heb ik niet uitgeprobeert (klein lek over de PFL) en de XPQ (zit ook op de andere VMX mixers) is een leuk effectje maar je moet het maar heel matig doseren en omdat het maar een effect is hadden ze er die functie voor mij beter af kunnen laten (scheelt weer twee knoppen ruimte wink ;)) Het groote voordeel t.o.v. de DX1000 vind ik de microfooningangen aan de voorkant (hoewel dit meet een connector paneeltje ook simpel op te lossen is) en de VU metertjes per kanaal. Ook kan het compacte formaat natuurlijk een groot voordeel zijn. Verder vind ik de DX 1000 (zijn "voorganger") nog altijd een veel betere optie ondankks zijn kleine mankementjes (behalve het lek over de PFL de beperkte toonregeling) en de DX1000 ook nog altijd de beste mixer voor een beginnende show (lekker veel kanalen en toch betaalbaar maar vooral weinig overbodige poespas)
It's time to play the music, It's time to light the lights..
DavidsonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-3-2005
Laatste: 29-3-2005
Berichten: 5
21-3-2005 17:00
Ik heb mijn behringer 1000 nu enkele maanden en ik moet zeggen dat ik er zeer over te spreken ben. De faders zijn nog steeds kraakvrij en alles is in nieuwstaat. Ik heb een custom stofkap laten maken op de mixer en die gaat er altijd als ik niet mix op. Verder vind ik de toonregeling erg lekker en het klopt dat je soms een fadertje een beetje terugstoot. Echter na een paar draaidaagjes wen je hier zo aan.
Zelfs de beatcounter bevalt me wel een beetje alhoewel die maar tot 160 gaat. Echter is deze niet super nauwkeurig en laat ik hem voor wat het is. Dat surround effect is totaal nutteloos en das wel jammer. OOk is het uberleuk dat je de crossfader in kan stellen en dat helpt met scratchen.
Verder is de hoofdtelefoon versterker lekker op me stantonnetje :P en issie de 209 euro meer dan waard laugh :D
Nobody likes the records that you play
M|A AudiotechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 289
24-3-2005 18:15
koewl, hij staat nu wel in de webshop laugh :D
De laatste doet het licht uit
Knalle!Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-4-2004
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 6
27-3-2005 22:05

Dré schreef:

dj fleur schreef:

ik begin het steeds mooier te vinden, mijn enige vraag is nog waarom hij niet in de webshop staat?
Jij vraagt je af waarom een nieuw BEHRINGER product nog niet in de webshop staat? Omdat ik eerst wel eens wil zien of dat ding niet (net zoals z'n broertje de DJX-700) na een paar maanden van ellende uit elkaar flikkert.

Daarom staat hij nog niet in de webshop! Ik probeer liefst wat verder te kijken dan de verkoop van een doos...
Andre, kan ik hieruit opmaken dat de VMX1000 de test doorstaan heeft en wel degelijk goedgekeurd is?
happy :)
Heb namelijk ook wel interesse
Het moet niet mooi zijn maar mooi hard gaan!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
27-3-2005 22:09
Nee, dat niet. Ik heb een (fiks) aantal maanden gewacht op mogelijke rampberichten (via fora en/of klanten die hem elders aangeschaft hebben). Die zijn tot nog toe gelukkig uitgebleven.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)