Forum > Geluid

Dap extreme & vision series...

(58 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
Dj FlashlightStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2003
Laatste: 22-12-2022
Berichten: 202
17-3-2008 19:20
JOepie happy :) het is me gelukt met de stekker.
Ik heb op de uiteindes van de aders een beetje tin gesoldeerd,
En het paste net in de stekker, trek ontlasting is nu alleen niet je van het..
Maar zolang je maar bij de stekker hem uit het stopcontact haald is er niets aan de hand.

Heb het nu aangesloten staan, en merk met faders dicht dat er wel een brom in zit.
Hij klinkt "lijkt het" ook minder warm dan mijn sa-900b.
Wel moet ik oppassen met de volume knop, 450 watt op een 200 watt luidspreker.

Theoreties zou hij bij de instelling -10db (opde versterker) en 0 db uit sturen op mengpaneel toch +/- 225 watt moeten geven ? (Of zit ik nu slechts te dromen )

Zit dan vol uit te spelen rond de -37db en pieken van -27db, vervorming van de speaker is dan niet verweg denk ik.

We praten hier over een xtreme 700
ja...
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
17-3-2008 20:55
Ik zou dan toch echt gaan voor de trekontlasting...... Waarom niet even een 3x2,5mm kabeltje aan dat ding bevestigen? Hou maar op met die watt benadering. Of je speakers vervormen ja of nee, daar kun je per definitie niet zomaar een getalletje in watt aan hangen. ALs je maar blijft luisteren, dan is er niet zoveel aan de hand. By the way, dat theoretisch versterkvermogen op -10 dB ga je never nooit niet halen. Dus als je speakers nog niet vervormen, zal er niet zoveel aan de hand zijn.
Dj FlashlightStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2003
Laatste: 22-12-2022
Berichten: 202
19-3-2008 12:53
Was slechts gist werk hoor, zo als er ook bijstaat wink ;) De betreffende versterker word tzt toch in een rackje gehangen, met een verdeel blok of powercon. Moet ik dan even goed snoer kopen. Deze stekker zit er slechts voor een of twee snelkomende feestje aanvast.
ja...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
19-3-2008 13:27

Dj Flashlight schreef:

JOepie happy :) het is me gelukt met de stekker.
Ik heb op de uiteindes van de aders een beetje tin gesoldeerd,
Dat is waardeloos. De tin gaat brokkelen en oxideren en zorgt straks voor een slechte elektrische verbinding. Ik zou je willen aanraden óf een aderhuls te gebruiken (de beste oplossing) óf gewoon de blanke aders aan te draaien in de stekker. Met de oplossing die je nu hebt bedacht ga je gegarandeerd problemen krijgen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
19-3-2008 18:33
Inderdaad, zeker met die belabberde trekontlasting die je nu beschrijft. Tinverbindingen zijn niet op kracht en vooral niet op beweging belastbaar. En je staat raar te kijken als straks opeens je stekkertje wegfikt.
Niet voor niks worden in de installatietechniek en bij hoge stromen in apparaten alleen maar klem en/of steekverbindingen toegepast.
Dj FlashlightStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2003
Laatste: 22-12-2022
Berichten: 202
20-3-2008 13:39
Jongens jongens wink ;) Ik heb alleen op het topje van de aders een klein ieniminie drubbeltje tin gedaan. Zodat de de aders niet zich "ophopen" bij het in de stekker doen. Het tin zit dus niet tussen de stekker en de ader zelf ! waardoor er dus geen kracht op het tin komt te staan. Het schoefje van de stekker zit gewoon in blanke aders geschroeft. De trekontlasting heb ik aan een kant vast geschroeft en zit wel gewoon strak over de kabel heen en de kabel kan geen kant uit, was alleen bang dat als ik hem te vast zou schroeven op dat punt er een breuk ontstond.

Ik weet dat voor langer termijn dit niet de beste oplossing is, zo als ik eerder ook al aanhaalde.
ja...
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
23-3-2008 13:38
Haal toch ff eindaderhulsjes, kost 3x niks en is DE manier waarop het hoort!
Light Image
Dj FlashlightStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2003
Laatste: 22-12-2022
Berichten: 202
23-3-2008 14:15
inderdaad ben ik ook al achteraan, past dat dan niet meer. Word het gewoon een nieuwe kabel.
ja...
Dj FlashlightStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2003
Laatste: 22-12-2022
Berichten: 202
12-4-2008 15:01
mmm... weet niet of iemand anders probleem mee gehad heeft bij de vision 3500 ?
Ik kreeg namelijk mijn speakon pluggen er helemaal niet uit, ze zaten muur vast.
Na beheerst grof geweld heb ik ze er uit gekregen.

Als resultaat 2 grof ontlede niet meer te gebruiken speakon pluggen (waren btw geen neutrik)
Voor de volgende keer dat ik en de kabels weer ga gebruiken en de versterker zit ik er toch sterk over na te denken om bij de versterker Neutrik chassisdelen er in te plaatsen...
en neuktrik speakon pluggen op de kabel..
ja...
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
12-4-2008 18:29

Dj Flashlight schreef:

mmm... weet niet of iemand anders probleem mee gehad heeft bij de vision 3500 ?
Ik kreeg namelijk mijn speakon pluggen er helemaal niet uit, ze zaten muur vast.
Na beheerst grof geweld heb ik ze er uit gekregen.

Ik heb hetzelfde een keer gehad. Ik liet de Vision 3500 eerst even op een sinus bakken om het vermogen te meten. Deze is 2x 2700 Watt bij 1 KHz en 1% THD bij 2x 2 Ohm belasting. Daarna een duurstest met rose tuis tot aan clip niveau. De speakon pluggen werden inderdaad erg warm en zijn een beetje gesmolten. Oorzaak was de imitatie socket. Met de Neutrik connectoren zijn er geen problemen, maar ik zou wel minimaal 2x 4mm² nemen.

Overignes heb ik het geluk dat de hoofdzekering in huis van 35A is, terwijl de groepzekering op dat moment vervangen was door 25A. Normaal bij 2,5 mm² mag je het elektriciteitsnet tot 16A continu belasten.

TCMC

Terug naar forum Reageer (zonder quote)