Forum > Geluid

Eindelijk 'gereserveerd' de Xone:62 ;)

(181 reacties. Pagina 5 van 19)
Moderator(s): Dré
D@VE!Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-2-2003
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 103
15-4-2004 08:49

Snake schreef:

D@VE! schreef:

Ja ok, maar als je een :92 en een KP2 kunt betalen kan er zo'n kabeltje ook wel vanaf lijkt mij... wink ;)
Ja dat zeker, en ik bedenk net dat de filters op de 92 dan ook (zouden moeten toch) gesyncd zijn met de effecten uit de Kaoss Pad II. Daar had ik daarnet nog niet aan gedacht; 't is nog ochtend :)
Yep, dan is alles gesyncd, wel zo mooi natuurlijk !
En dat is dan meteen het grote voordeel van de :92 t.o.v. de :62, dus ben je een effecten liefhebber dan ga je voor de :92, tenminste als je beurs je dat toelaat... happy :)
Music Is My Religion !
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
15-4-2004 08:52

D@VE! schreef:

Yep, dan is alles gesyncd, wel zo mooi natuurlijk !
En dat is dan meteen het grote voordeel van de :92 t.o.v. de :62, dus ben je een effecten liefhebber dan ga je voor de :92, tenminste als je beurs je dat toelaat... happy :)
Pff nee dat denk ik niet: voor de prijs dat ze de Akai MFC-42 tegenwoordig wegdoen... Heb je een VEEL uitgebreidere filter (twee zelfs) én ben je goedkoper uit.

Je moet natuurlijk wel de ruimte hebben voor een 2U 19" unit.
D@VE!Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-2-2003
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 103
15-4-2004 08:57

Snake schreef:

D@VE! schreef:

Yep, dan is alles gesyncd, wel zo mooi natuurlijk !
En dat is dan meteen het grote voordeel van de :92 t.o.v. de :62, dus ben je een effecten liefhebber dan ga je voor de :92, tenminste als je beurs je dat toelaat... happy :)
Pff nee dat denk ik niet: voor de prijs dat ze de Akai MFC-42 tegenwoordig wegdoen... Heb je een VEEL uitgebreidere filter (twee zelfs) én ben je goedkoper uit.

Je moet natuurlijk wel de ruimte hebben voor een 2U 19" unit.
Ja ok maar dan zit je weer met 2 apparaten en moet je maar weer zien alles gesyncd te krijgen dat heb je bij de :92 wel gesyncd dat bedoel ik, dat het dus een goede basis is voor je effecten op aan te sluiten.
Music Is My Religion !
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
15-4-2004 15:50

D@VE! schreef:

Ja ok maar dan zit je weer met 2 apparaten en moet je maar weer zien alles gesyncd te krijgen dat heb je bij de :92 wel gesyncd dat bedoel ik, dat het dus een goede basis is voor je effecten op aan te sluiten.
De Akai MFC-42 heeft ook midi in- en uitgangen, niet dat het nou zoveel uitmaakt of je op de A&H tapt of op de Akai. Voor de filter hoef je niet speciaal de 92 te kopen... die zit ook op de Xone 32.

Ik zou dan voor de Xone 62 gaan met een Kaoss pad 2. Dan ben je goedkoper uit dan de 92 en heb je veeel meer mogelijkheden. Je bent dan overigens wel 500 euro meer kwijt dan een DJM600, maargoed dan heb je wel een mooie mixer met effecten.

Persoonlijk vind ik het niet echt geweldig werken met de send-return van de Xones. Voor je een effect kan toepassen moet je eerst pielen met de faders, gain knopjes en switches... Het is dan niet zo makkelijk om ff snel tijdens bijvoorbeeld een overgang een effect toe te passen. Zeker als je eerst ook nog moet tappen voor het tempo. In dat opzicht is de pioneer veel bruikbaarder. Binnen 3 seconden heb je het gewenste effect geselecteerd met de bijbehorende (bpm gerelateerde) parameter, 1 druk op de knop en je kan het gebruiken.
Stel dat je 15 seconde bezig bent om alles in te stellen voor je een effect kan gebruiken, dan is de lol en het intuitieve er al vanaf, en ben OF met de effecten bezig OF met draaien/mixen.

[edit] Als je creatief met de muziek bezig wilt zijn zou ik gewoon de Pioneer kopen. Als je puur van het prachtige geluid wilt genieten zou ik de Xone kopen. wink ;)
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
15-4-2004 17:00

Frisbee schreef:

De Akai MFC-42 heeft ook midi in- en uitgangen, niet dat het nou zoveel uitmaakt of je op de A&H tapt of op de Akai. Voor de filter hoef je niet speciaal de 92 te kopen... die zit ook op de Xone 32.
MFC-42 zend geen Midi time clock uit. Dus als je er een KPII bij zou nemen moet je ook op die het tempo gaan intappen. Lijkt me eerder een luxe probleem want 3-4 keer tappen is toch een hele kleine moeite.

De vraag is maar in hoeverre je de KPII nog gaat gebruiken eenmaal je zo'n Akai hebt. Feit is dat filters met resonance toch wel één van de leukste zijn (al is dit persoonlijk natuurlijk).
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
15-4-2004 19:37
Er komen steeds nuttigere reacties!! Go on please :D
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
D@VE!Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-2-2003
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 103
15-4-2004 19:41
Maar WTF maakt dan het grote (550,-) verschil tussen de :62 en de :92 volgens jullie !? die effecten zijn op de :92 toch echt een stuk toegangkelijker en beter BPM te krijgen imo en ja dan kun je ook met een los effecten app werken maar ik bedoel nu puur op de mixer!

Wat verder dan ?
Music Is My Religion !
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
15-4-2004 23:31

D@VE! schreef:

Maar WTF maakt dan het grote (550,-) verschil tussen de :62 en de :92 volgens jullie !? die effecten zijn op de :92 toch echt een stuk toegangkelijker en beter BPM te krijgen imo.

Wat verder dan ?
De effecten op de 92 zijn precies hetzelfde als op de 32. Alleen heb je op de 32 de mogelijkheid om 4 (tempo) instellingen op te slaan, terwijl je op de 92 de kracht van de LFO nog kan regelen.
De 92 EN de 62 hebben 2 filter units (aan beide kanten van de crossfader) terwijl de 32 maar 1 filter unit heeft.

Het tempo (bpm) instellen doe je door 2x op een knop te drukken. Voor de LFO werkt dit perfect op de 32 (daar heb ik wel eens op gedraaid) en zal net zo goed werken op de 92 neem ik aan. Het is niet meer dan een stopwatch de eerste keer dat je drukt is "start" de 2e keer is "stop". Deze tijd kan je halveren met een knopje en verder rekent de x92 het om naar een bepaalde midi-clock. Via een kabeltje kan je dan de ingestelde tap-tijd laden in een Kaoss pad2 etc.
Het zijn imo niet echt schokkende features... de filter is zeker handig en leuk om te gebruiken, en net een wat leuker dan die er op de 62 zitten.

Het verschil tussen de 62 en 92 is niet zo heel groot:

! 2x een send/return
! betere vu-meters per kanaal
! LFO op de filters
! geen knoppen meer tussen de faders
! grotere EQ knoppen

- slechtere master vu-meter
- minder overzichtelijk
- meer knipperende ledjes
- geen EQ aan/uit switch meer
- de prijs

Qua in- en uitgangen zijn ze praktisch hetzelfde. De 92 heeft midi-out, de 62 heeft netjes 2 ankertjes waar je je draaitafel aardedraadjes onder kan schroeven.
D@VE!Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-2-2003
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 103
16-4-2004 07:36
OK, dankje dit is nou een goed vergelijk (alhoewel ik die meer led's niet echt als minpunt zie hoor ;) )
Bedankt !
Music Is My Religion !
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
16-4-2004 10:54
De Xone:92 heeft hufterig goede (en ERG dure) faders! De Xone:62 en Xone:32 hebben gewoon goede faders (maar dus NIET hufterig goed zoals op de 92).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)