Forum > Geluid

versterker JB SYSTEMS PA940 MK2

(51 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
10-3-2004 15:41
geen probleem.. kzal de foto's vanavond inscannen.
voor alle duidelijkheid: met schoolfeest bedoel ik: feest in open lucht op de speelplaats (zoals eerder vermeld) waarbij alle kinderen stukjes opvoeren en zo...

alleen een probleem.. hoe kan ik bewijzen dat dat werkelijk met die versterker was? want ik trek immers niet van elk toestel een aparte foto wink ;)
Ik zeg ook niks over versterkers en ik bemoei me ook nergens mee, ik had gewoon een vraag over de PA940. Ik weet dat ik er niks van ken, dus ik spreek me er ook niet over uit.

Greetz
zyrax
> en wat dat van teknoknights te maken had met die versterker? => was een reactie op "teknokid" die waarschijnlik nog heel jong is en nog geen paneel heeft gezien wink ;)
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
10-3-2004 16:19
Ik wil best geloven dat jij voor 500 kids met je boxen hebt gestaan,
das niet zo moeilijk.
Op een plein komen er al snel een hoop kijken.
Maar we spreken niet van een goed geluid als je met 2x 300 watt buiten op een plein voor 500 man draait.
Voor buiten evenementen heb je al gauw 2x zoveel geluid nodig als voor een binnen evenement.
Op kleine buiten evenementen zetten wij 2x2000watt neer, en op grotere evenementen staat er nog veel meer.
Binnenkort moet ik een braderie van ACHTERGROND geluid voorzien, en daar stop ik al gauw heel wat meer dan 300 watt in wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
10-3-2004 17:43
Ik geloof direkt dat jij op school voor zoveel kinderen hebt gespeeld maar:
Niet alleen met die versterker in combinatie met jouwn 1200 watt en 650 watt speakers!!!!!!!

Die crest en crown versterkers waren voorbeelden van amps die niet kunnen wat jij zegt dat die jb systems amp van jou wel kan maar ze kosten wel 20 keer zoveel!!!!!

bij die laatstgenoemde foto staat in jouwn foto album (beatstation54) dat dat de 1200watt speakers zijn dus..... of hoor jij niet bij beastation54 en heb je geen 1200watt speakers. Jij zei heel duidelijk in je voorgaande posts dat je dat plein had bespeeld met alleen je jb systems amp in combinatie met de 2*650watt en de 2*1200watt boksen. En dan beweerde je ook nog dat het goed klonk en hard ging. Tja al eens mijn eerste post in dit topic gelezen? Nee? DOE DAT DAN MAAR EENS!!!!!! angry angry

En uitgaande van de aparatuur van beatstation 54 is het onmogelijk dat jullie ook maar iets hebben wat ook maar ind e buurt komt van wat jij hier beschrijft dus.....

Ik ben heel benieuwd naar die fotos van je en die scepsis van mij heb je zelf veroorzaakt. Eerst zeg je nee het was een perfecte klank en daarna roep je dat je er geen verstand van hebt. Dit hele topic loopt al van de zowat onbegrijpbare onzin over.

Ik ben heel benieuwd ja naar die fotos. En niet met andermans apparatuur aankomen maar eigen materiaal want dat is ook wat ik hier uit dit topic op maak je hebt het met eigen apparatuur gedaan!
¨
[edit]

pfff ik loop hier wel erg heet maarja.... Zyrax je hebt er zelf om gevraagd wink ;)

[/edit]
Olé Olé heb nu ok AD!
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
10-3-2004 18:47
Even helemaal opnieuw?

=> dat schoolfeest was inderdaad met 1 JB SYSTEMS PA 940 MKII , en in combinatie met twee luidsprekers van 1200 watt en 2 van 650 watt. Ze zaten beiden op die versterker. De bedoeling was gewoon muziek te hebben. Dus het was wel de bedoeling dat de mensen nog rustig konden praten... De klank was ideaal (voor het materiaal dan toch) en we hebben van niemand klachten gehad. Ook heeft de directeur een speech gehouden door een SHURE mic. die ook op dat mengpaneel zat, naar die versterker. Ook dat lukte vrijwel zonder problemen.

Ik ga straks op zoek naar foto's want mijn ouders zijn op reis en het duurt wel een tijdje voor ik ze gevonden heb. Ik ga ze niet van internet halen. Ik kan je al beschrijven wat er op zal staan: twee idioten met een koptelefoon aan (ik en lauwyck) , een podium waaraan balonnen hingen achteraan en een hoop verklede kinderen. Tuurlijk zijn die crests en zo beter! (zou het niet) Ik bedoel.. het is maar een jb systems he.. Ik wou dat ik betere versterkers had, en ik zal er ook wel voor sparen. Maar toch wil ik even duidelijk maken dat ik niet lieg wanneer ik zeg tot wat die "domme versterkertjes" allemaal in staat zijn.

Greetz
Zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
10-3-2004 18:54
Ik las een paar posten terug:
zuivere klank! (via equalizer)
en mega bassen!!! Je voelt ze in je longen!
Maar dat was dus niet bij dit feest, begrijp ik.

Heeft iemand nog iets nuttigs toe te voegen over deze JB Systems versterker? Anders sluiten we de handel (voordat er iemand komt die beweert met één par-56 de hele Arena van fel licht te kunnen voorzien).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
10-3-2004 19:02
neen victor, dat was in m'n mixroom waar die boxen dan op zo'n twee meter van me staan razz :p

Oke, wat mij betreft mag dit ook afgesloten worden... In elk geval bedankt voor de informatie. Nu weet ik tenminste dat die versterker veel lichter is dan ik dacht... (2x100 watt;. stel je voor) sad :( Sparen is de boodschap... laugh :D

Greetz
Zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
10-3-2004 20:55
En eens heel goed dit forum doorlezen zou ik zeggen wink ;).
Olé Olé heb nu ok AD!
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
10-3-2004 20:59

Roytje schreef:

teknoknights schreef:

=> die PA940 MK2 is al gebruikt op volgende evenementen:
- rock en techno fuiven waar 200 man op de vloer stond (in combinatie met 2x650 en 2x1200W)
- outdoor feesten in combinatie met 2x650 watt (schoolfeest voor 2500 man)
- tentenfeest hier in de buurt voor publiek van 500 man in combinatie met nog een andere PA940 en de 2x650 en 2x1200 W.
zyrax
Keep on dreaming. Nulletje teveel?
Ik ben blij dat je het allemaal weer wat relativeert maar de schade is al aangericht. Ga je eens goed verdiepen in de materie van geluid en de versterking van geluid. Ik denk dat veel mensen waaronder ikzelf dit tijdperk ook hebben meegemaakt, alleen zou ik wel ind e toekomst wat beter luisteren anar anderen zodat je wat minder flaters slaat zoals hier wink ;) (goed bedoelt he happy :) )

Veel leesplezier.
Olé Olé heb nu ok AD!
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
10-3-2004 21:18
zal ik zeker doen Michael..
maar dat bovenstaande was ook waar he wink ;) dat was niet uitgevonden.
Maar zoals ik zeg: met fuiven en feesten bedoel ik niet: waar je elkaar niet meer hoort wink ;) Meer van die grote verjaardagsfuiven en zo... enfin.. je begrijpt me wel.. Ik zal eens proberen om al de begrippen die te maken hebben met luidsprekers en versterkers te leren kennen.

Alvast bedankt
Greetz
Zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
10-3-2004 21:31

Michael schreef:

Roytje schreef:

teknoknights schreef:

=> die PA940 MK2 is al gebruikt op volgende evenementen:
- rock en techno fuiven waar 200 man op de vloer stond (in combinatie met 2x650 en 2x1200W)
- outdoor feesten in combinatie met 2x650 watt (schoolfeest voor 2500 man)
- tentenfeest hier in de buurt voor publiek van 500 man in combinatie met nog een andere PA940 en de 2x650 en 2x1200 W.
zyrax
Keep on dreaming. Nulletje teveel?
Ik ben blij dat je het allemaal weer wat relativeert maar de schade is al aangericht. Ga je eens goed verdiepen in de materie van geluid en de versterking van geluid. Ik denk dat veel mensen waaronder ikzelf dit tijdperk ook hebben meegemaakt, alleen zou ik wel ind e toekomst wat beter luisteren anar anderen zodat je wat minder flaters slaat zoals hier wink ;) (goed bedoelt he happy :) )

Veel leesplezier.
Ok, heb je het nu tegen mij?? (je quote mij iig). Ik neem aan dat dat een misverstand is? Want ik zie niet in waarom ik mij voor deze post zou moeten gaan verdiepen in (zoals jij het noemt) de materie van geluid en de versterking van geluid.

Verklaar je nader!!
Maar dat is MIJN mening...

Terug naar forum Afgesloten topic