Forum > Geluid

cd-spelers... welke zijn de beste?! het blijft een moeilijke vraag

(81 reacties. Pagina 5 van 9)
Moderator(s): Dré
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 5-8-2024
Berichten: 1370
27-2-2004 23:41

dj sonic] schreef:

dus zou ik persoonlijk voor de 800 gaan of de CMX-3000 bijna even goed als de CDJ-1000mkII(bijna dezelfde functies) maar iets compacter en goedkoper.
Na de afgelopen 2 weken kan ik de CMX-3000 iedereen wel afraden happy :) .

Qua functies ben ik er wel te spreken over. Enkel de rare manier van skipping is wat irritant. Verder werkt alles zoals het hoort. En zoals pioneer betaamd, gewoon retesnel.

Maarrrrrr.... Mijn 4/5 jaar oude CDJ500s'jes zijn wat betreft afspelen 10 veel betrouwbaarder. Waar zij alle cd's (behalve CDRW's) afspelen, hapert de vrijwel nieuwe CMX. Waar de CDJ500s niet struikeld over krassen, gaat de CMX3000 haperen. En nu in 2 weken zo'n 6 keer gebeurt; de cd stopt met afspelen na zo'n 20 seconden te hebben gespeeld. Waarom?, ik heb geen flauw idee. Irritant wel ja!!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
27-2-2004 23:46
Zoooo, dat valt tegen shocked 8O . Da's de eerste keer volgens mij dat er iemand serieus klaagt over de CMX-3000?
DjLudoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-4-2012
Berichten: 50
27-2-2004 23:59
Mwah, doe mij maar een denon, altijd goed, vrijwel nooit een probleem, en zelfs de prijs van een dn 4000 valt reuze mee! DOE MIJ MAAR DENON!!!
Audiofiel ben je niet voor even, maar voor je hele leven...
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 5-8-2024
Berichten: 1370
27-2-2004 23:59
Tis nogal complex....

Voordat ik de CMX kocht heb ik uren en uren doorgebracht op het pioneerprodj.com forum. Ook daar toendertijd enige negatieve berichten. Totdat ik er een half uurtje op heb gespeeld in een sjop. Toen was ik verliefd. Supersnel. Superbediening. Maar nu, na verloop van tijd merk ik dat hij ietwat beschadigde cd's (die mijn oude CDJ500s nog met gmak leest) niet meer normaal pakt. En deze 2 weken stopte hij enkele keren zomaar met spelen....

Nou, dat is dus doodzonde nummer 2 voor een cd speler... Zomaar stoppen. Helemaal stoppen is nummero uno...

Ik ga maandag naar pioneer nederland (of iets dergelijks) maar even bellen om te vragen of ze weten hoe dat zit. Probleem kwam ook opzetten als kak (maar ik gebruik de speler ook zo ongeveer maar 1 keer per maand).

PS; Ludo, op hoeveel andere spelers dan Denons heb je al gespeeld?
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
28-2-2004 18:13
ik reageer nog even op iets van Dre...
'de cdj100's zie je nooit op een groot evenementen staan'

dit is trouwens het eerste op heel dit forum waarmee ik het niet eens ben met je ;)
Robert Armani is trouwens een prima deejay en zeer bekende techno deejay (airport, armani and ghost, hit hard, the remixez, ...)

=> blijkbaar vindt onze vriend Robert het wel leuk om met ZIP effecten te spelen ;)
www.livingart.com/raving/itsgottobefunky/itsgottobefunky16.htm
Zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
JwiellersenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 24-8-2014
Berichten: 80
28-2-2004 19:04

Victor schreef:

teknoknights schreef:

wat wordt bedoeld met die onderbouwing?
jwiellersen beweert dat de Denon 4000 een goede speler is. Hij zegt niet waarom hij dat vindt en wat voor ervaringen hij met deze speler heeft. Daarom is zijn bewering een losse flodder, waar we op het forum niks mee kunnen en waar we dus een hekel aan hebben.

Hopelijk volgende keer beter.
En wat is dit dan voor een opmerking!!! Heeft er helemaal niks mee te maken maar goed ik wist ook niet dat je ging bijten... zal het effe onderbouwen dan. Ik heb zelf zo'n apparaat werk al bijna 6 jaar met Denon zijn zowiezo goede cd spelers, werken prima en vooral voor de prijs ik meen dat hij hier bij New line 789,00 Incl. BTW kost. Niet duur voor een nieuwe Denon.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
29-2-2004 17:55
wink ;) Een goede middag aan al degenen die naar hun schermpje zitten te staren.

Ik vroeg me nog iets af... Heeft niet direct te maken met een "soort" cd spelers maar misschien zet ik het beter hier, in plaats van weer een nieuw topic te maken.

De meesten onder jullie weten wel dat er van die kussentjes bestaan om onder je turntables te leggen. (meestal zie ik hier van die fel oranje opgeblazen dingen die goed lijken op de achterschroef van een boot). Wat ik mij nu afvraag: "bestaan zo'n dingen ook voor cd spelers?". Vermits ik lees dat PIONEER een veel betere anti shock heeft dan numark (oliegedempt loopwerk etc.)

Bestaan er dus middelen om ervoor te zorgen dat die Axis8's zeker niet stukgaan door de schokken?!

Zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
29-2-2004 18:00

teknoknights schreef:

wink ;) Een goede middag aan al degenen die naar hun schermpje zitten te staren.

Ik vroeg me nog iets af... Heeft niet direct te maken met een "soort" cd spelers maar misschien zet ik het beter hier, in plaats van weer een nieuw topic te maken.

De meesten onder jullie weten wel dat er van die kussentjes bestaan om onder je turntables te leggen. (meestal zie ik hier van die fel oranje opgeblazen dingen die goed lijken op de achterschroef van een boot). Wat ik mij nu afvraag: "bestaan zo'n dingen ook voor cd spelers?". Vermits ik lees dat PIONEER een veel betere anti shock heeft dan numark (oliegedempt loopwerk etc.)

Bestaan er dus middelen om ervoor te zorgen dat die Axis8's zeker niet stukgaan door de schokken?!

Zyrax
Haha, dat is wel grappig razz :p
Ik denk niet dat je zomaar "analoog" (TT) VS "digitaal" (CD) kunt vergelijken hoor! wink ;)
Het zou volgens mij (heb het nog nooit geprobeerd wink ;) ) totaal geen zin hebben om een soort van freefloat onder m'n cdj-800 te plaatsen laugh :D haha razz :p
Pioneer heeft inderdaad een oliegedempt loopwerk en een antischokgeheugen etc. en je gaat al aardig moeten "gooien" met de cd-spelers (ook met Numark) om de cd te verstoren wink ;)
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
29-2-2004 18:34
Als je nu eens wat meer leest in het forum dan vraagt, wist je mischien dat die kussentjes niet voor de schokbestendigheid dienen maar voor de antie-feedback op de naald.

En hoe zou dit nu zitten met Cd spelers vraag je je zeker af?
MezzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-9-2003
Laatste: 1-12-2005
Berichten: 95
29-2-2004 21:45
de cdj-100 heeft volgens mij dus mooi geen antishockgeheugen. wel een prima demping.
exit-clear

Terug naar forum Reageer (zonder quote)