Forum > Algemeen Forum

Zwart werken als DJ

(99 reacties. Pagina 5 van 10)
Moderator(s): Dré
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
23-1-2004 17:07
ik draaide ook alleen op feesties bij ons in de wijk met vrienden.. tegenwoordig laat ik dat draaien aan mensen over die veel beter erin zijn en ik hou me bezig met de verlichting goed team-work... ff over die mp3's weet toevallig dat dat van hun niet op de goede wijze gekocht is SORRY! en ik weet dat er meer zijn die dat zo doen jammer sad :(
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-1-2004 17:22

jwiellersen schreef:

Ik snap best dat sommige zich boos kunnen maken over de kleine concurrentie, maar zo is iedereen toch begonnen of ben ik nou gek geworden.
Neen, zo begint iedereen TEGENWOORDIG. Toen ik 12 jaar geleden begon draaide ik VRIJWILLIG in de bestaande uitgaansgelegenheden, jarenlang. Je mocht blij zijn als je na 3 jaar op een wachtlijst te hebben gestaan ook echt aan het werk mocht en er niet na 1 uurtje draaien meteen weer uitgeknikkerd werd omdat je er niks van bakte. Er waren toen geen dj's met oversized ego's. Die kwamen daarna pas, mét in hun kielzog een berg oversized ego's die zich dj noemen.

Maar, mij lopen ze niet in de weg. De meesten houden er toch na een paar jaar weer mee op, omdat het stiekum wel erg hard werken is. En van lang naast je schoenen lopen word je ook geen beter mens, laat staan een goede dj wink ;) .
JbloemenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-12-2003
Laatste: 19-4-2004
Berichten: 31
23-1-2004 17:31
Ik vind het best grappig dat hier op dir forum iemand liep te roepen dat ie toch zwart werkte.

Met naam en gegevens. Lachen toch. De belastingdienst tikt in google zwart en dj in en glimlacht minzaam voor zich uit.

Wat jouw betreft Sylvia, je hebt alweer gelijk. Ik blijf erbij dat firma's als DAP, Skytec enz ons werk en het ons een stuk moeilijker maken.

Ik moet er notabene, een vrouw en twee kinderen van onderhouden (Na augustus 2 tenminste)
Nieuwe foto's toegevoegd aan site
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
23-1-2004 17:41
dap kan leuke spulletjes maken uiteindelijk overleven de betere toch wel... en toch blij fik er bij dat mensen graag betalen voor een show en mooie preformance onze beamer hebben we ook erin opgenomen heeft altijd wel suc6
Dj largeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2003
Laatste: 2-2-2009
Berichten: 220
23-1-2004 18:45
kijk he ik vind dat als je als dj veel op feestjes gevraagd word (of t nu in een discotheek is of gewoon bij iemand thuis)heb je dr zeker wat voor moeten doen al is t maar een beetje reclame maken in je vriendenkring ofzo maar als iemand tevreden is met een dj die met skypech boxjes en 2 goedkope cd spelers komt moet diegene dat zelf weten.
de meeste mensen zullen voor de wat grotere feesten enz. toch wel wat betere dj's en apperatuur vragen.
bij mij is t ook zo; veel mensen dreigen tegenwoordig met 'ja ik ken een dj hier in de buurt die t voor 50 euro minder doet' oftewel als ik mijn prijs eff lekker naar beneden laat zakken pakken ze mij en anders die andere. MOOI NIET DUS. naderhand als ze vergeleken hebben komen ze toch wel bij je terug omdat die andere bijvoorbeeld geen goede apperatuur heeft or what ever.
Spectrum Drive-in Show
Dj largeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2003
Laatste: 2-2-2009
Berichten: 220
23-1-2004 18:48
oja en trouwens dat ik zwartwerk mag de belastingdienst best weten, zolang ik niet veel winst maak en al t verdiende geld gebruik om mijn drive-in te onderhouden of uit te breiden kan de belastingdienst toch geen geld met je verdienen dus daarom laten ze de kleinere drive-ins (hobbyisten) toch met rust en in de discotheek waar ik draai werk ik wel wit
Spectrum Drive-in Show
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
23-1-2004 19:32
ik vind gewoon dat je die mensen ook een kans moet geven... omdat waarschijnlijk de meeste van ons zo begonnen zijn, en ik van hun ook geen last heb (denk jullie ook niet) en de meetste met een beetje verstand dat soort volk niet vragen voor en normaal feest maar alleen voor de huis verjaardagen.. nou sorry hoor maar daar hoef ik persoonlijk niet graag te draaien meer...
Dj largeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2003
Laatste: 2-2-2009
Berichten: 220
23-1-2004 20:38
helemaal mee eens maurice
Spectrum Drive-in Show
Jan2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2003
Laatste: 29-9-2015
Berichten: 146
23-1-2004 21:28
1 x bewerkt. Laatst door Jan2 op 23-1-2004 22:25
Ik ben ook bezig met een Drive-In, ben er alleen nog lang niet mee klaar, kan nu wel met 2 effecten (Wildmoon en LineBeamer), mengpaneeltje, 2 hifi-spelers en een hifi-versterker gaan optreden, maar dan ben ik bang dat ik het verziek, en bijna nooit meer een feestje krijg... Natuurlijk kan ik nu wel gaan optreden, maar ik durf het gewoon niet, mensen verwachten een goede DJ, die hun feestje tot een echt feest kunnen brengen. Ik spaar nu ff lekker voor goede apparatuur, sowieso nieuwe boxen en een versterker. Cd-spelers en mengpaneel vind ik minder belangrijk, uit je boxen moet je immers het geluid halen.

Bruiloften zal ik nooit doen, dat laat ik wel aan professionals over, die weten wat mensen willen horen, ik niet.

Mijn doel is om een kleine Drive-In te zijn, met semi-professionele apparatuur, zodat de apparatuur mij nooit in de steek zal laten, dat is wel het minste wat je kunt doen.

Ken wel Drive-Ins met een Derby, Skypech lichteffect, strobo, Skypech mengpaneel+ versterker, hifi-boxen, en een schakelpaneeltje. Hier kun je best mee optreden, maar toen zij een feestje gaven waar ik ook uitgenodigd was, klonk het gewoon k*t.

Dat mengpaneel, versterker en effecten kan je best gebruiken, maar zorg dan wel dat je knappe boxen hebt. Liever Peavey of EV speakers dan een Dateq mengpaneel, ja toch?

Boxen en een versterker zijn voor mij het belangerijkst, mengpaneel en cd-spelers komen later wel, als je meerdere feesten geeft.
Ikzelf wil graag op feestjes draaien tot maximaal 40 A 50 man, nu hebben de grote Drive-In shows er ook geen last van, zij zijn toch niet geintresseerd in kleinere feesten. Voor klassenfeesten willen ouders gewoon een goedkope DJ. Het is al duur genoeg, een zaaltje: 90€, DJ 3uurtjes, 25€ shocked 8O , is samen 115€. Zo houd je het in de hand, en is het ook nog leuk geworden, natuurlijk wel een "goede" DJ.
Ik wacht liever, toodat ik een écht feest kan geven, dan nu al te beginnen met Skytech dingen e.d.

Dwalen we niet een klein beetje af? Even antwoord op de vraag: Ja, als ik zou draaien, draai ik zwart, waarom? Moet ik soms overal voor betalen, de hobby is al duur genoeg!

[Edit] Heb net van Sgrovert geleerd dat ik niets hoef te betalen, aangezien mijn Drive-In niet winstgevend zal zijn (Zo klopt het toch? [/Edit]
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
23-1-2004 21:35
Dat mengpaneel, versterker en effecten kan je best gebruiken, maar zorg dan wel dat je knappe boxen hebt. Liever Peavey of EV speakers dan een Dateq mengpaneel, ja toch?
Daar ben ik het niet mee eens.

Want je ten eerste moet je een beetje kunnen draaien, dan kom je al gauw op een mengpaneel en een cd-speler. Die sluit je thuis lekker aan op je hifi en lekker oefenen. Als je dan eenmaal een beetje cd-collectie hebt, en je kan het aardig, kan je feesten gaan geven. Je stelt voor jezelf een prijs op en dan reken je de huurkosten van een paar GOEDE boxen erbij op en dat betaalt de klant. Laat maar zeggen: cd speler en jouw cd-s en mengpaneel, krijg je 70 euro voor. Dan huur je een setje van laten we zeggen 150 euro met alles erop en eraan (parren en geluid voor 50 man?) en je hebt een feest die hopelijk geslaagd is en dat kost de klant 220 euro. Niet veel.

Dus mijn mening: eerst een goed mengpaneel en cd-speler en een geluid/licht setje huren en dan langzaam aan dingen zelf kopen wat van goede kwaliteit is.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)