Forum > Zelfbouw Speakers

Nieuw projeckt NEXO

(46 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
29-12-2003 12:10
Ik heb nooit gezegd dat het mijn ontwerp is of na aanpassingen mijn ontwerp.
Er werd gezegd omdat het mijn ontwerp niet is ik de tekening zou MOETEN doorgeven.

Ik heb een hoop moeite moeten doen om de ls500 te kunnen na tekenen en ga de tekening nu niet lukraak verspreiden.

Dat ik iemand anders na ik een tekening van hem gehad te hebben ( sis ) de tekening niet zou willen mailen is gelul, hij heeft er niet eens om gevraagd maar geef alleen maar comentaar.

van mij mag hier een slot op.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
29-12-2003 12:20
In ieder geval vind ik het mooi nagebouwd
complimenten aan Ivo
dat mag ook gezegd worden wink ;) wink ;)
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
)jeroen(Standaard Lid
Sinds: 25-6-2002
Laatste: 29-1-2010
29-12-2003 12:43
Zover als ik het kan zien ziet het er goed uit.
MVG Jeroen
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 24-11-2024
29-12-2003 13:32
Topic opgeschoond.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MichielStandaard Lid
Sinds: 24-1-2002
Laatste: 6-10-2005
29-12-2003 14:56

sylvia schreef:

Grappig, in het muziekforum liep een soortgelijke discussie over in hoeverre je bestaand materiaal (in dat geval een demo-mix van een muziekprogramma) nadat je het naar eigen inzicht in meer of mindere mate hebt bewerkt, je "eigen" werk mag noemen.

Ik heb geen idee hoe die dingen juridisch gezien in elkaar zitten, maar ik vind het wel een beetje dubieus wanneer iemand van een bestaand ontwerp na een minimale aanpassing impliceert dat het zijn eigen ontwerp is. Het valt mij ook op dat in beide gevallen de "ontwerper" behoorlijk op zijn teentjes is getrapt nadat hij hierop "betrapt" is.

Mocht iemand er zin in hebben, dan zou die daar eens in kunnen duiken, in hoeverre je een bewerking van een bestaand ontwerp jouw eigen ontwerp mag noemen. Da's in ieder geval beter dan zo'n kinderachtige ruzie.
Het orginele ontwerp is geloof ik niet aangepast door Ivo. Het gaat hier om een kopie.
Maar dat is volgens mij niet helemaal de bedoeling van Nexo. Volgens mij zullen die er niet blij van worden als ze door hebben dat ivo een exztra zak centje verdient door de door nexo gepatenteerde kastjes na te bouwen en voor minder geld op de markt te brengen.
Maar daar stoor ik me niet aan. Ik vid het wel een goede zaak dat ivo zorgt dat mensen met een kleiner budget ook goed spul kunnen kopen!
Ivo2Ex Lid
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
29-12-2003 15:19
*Het orginele ontwerp is geloof ik niet aangepast door Ivo. Het gaat hier om een kopie.
**Maar dat is volgens mij niet helemaal de bedoeling van Nexo. Volgens mij zullen die er niet blij van worden als ze door hebben dat ivo een exztra zak centje verdient door de door nexo gepatenteerde kastjes na te bouwen en voor minder geld op de markt te brengen.
***Maar daar stoor ik me niet aan. Ik vid het wel een goede zaak dat ivo zorgt dat mensen met een kleiner budget ook goed spul kunnen kopen!*Ik heb nooit beweerd dat ik het orginele ontwerp heb aangepast, ik heb gezegd dat het orginele ontwerp uit 15mm martiaal bestaat en ik hem bouw van 18mm matriaal.

**En daarom geef ik mijn schets ( nee, het is niet mijn ontwerp ), het a4tje waarop deze schets staat, niet weg.
Ik vind het leuk om af en toe een kast te bouwen en of dat een nexo ls500 is of een rcf esw1018 maak me niet uit.

***Ik ben ook een keer met niets begonen en heb er een tijdje over gedaan om mijn spullen bij elkaar te sparen.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
20-1-2004 12:27

michiel schreef:

Maar dat is volgens mij niet helemaal de bedoeling van Nexo. Volgens mij zullen die er niet blij van worden als ze door hebben dat ivo een exztra zak centje verdient door de door nexo gepatenteerde kastjes na te bouwen en voor minder geld op de markt te brengen.
Wie zegt er mij dat die designs gepattenteerd zijn überhaupt?
Ik heb de site nagelezen, en ik vind niks terug over all designs are full property of NEXO and copyright protected...
Mocht het toch zo zijn, dan is de vraag in hoeverre ze jou hierop kunnen pakken.
Maar we zijn serieus aant afwijken. Anyway, Ivo one hell of a job. Echt waar het zal je waarschijnlijk toch nog redelijk wat werk gelost hebben om ze na te tekenen.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)