Forum > Geluid

ADJ APX-152, DAP K-112 of DAP K-115?

(73 reacties. Pagina 5 van 8)
Moderator(s): Dré
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
6-9-2003 21:22

Dré schreef:

DJ Sietse schreef:

Is het signaal van een CD-speler wel sterk genoeg voor een pa versterker?
Een gemiddelde versterker wil zo'n 1.5Veff zien om de clip in gejaagd te worden.

Een gemiddelde CD-speler heeft een uitgangsspanning van 2Veff bij 0dBFS.

Overigens allemaal info die binnen een paar seconden hier en daar gevonden kan worden (Ik neem aan dat je wellicht de volgende keer even een klein beetje zelfwerkzaamheid zult tonen).
Dus het kan niet?
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
6-9-2003 21:22

Dré schreef:

Overigens allemaal info die binnen een paar seconden hier en daar gevonden kan worden (Ik neem aan dat je wellicht de volgende keer even een klein beetje zelfwerkzaamheid zult tonen).
Sorry, dacht het hier op het forum gelezen te hebben. Maar me geheugen zal me wel in de steek gelaten hebben wink ;)
Door internet beperkt
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
6-9-2003 21:23
Even denken... wink ;)

Stel we hebben een glas van 0.5 liter en een fles waar 1 liter water in zit. Kunnen we dan het glas vullen en zelfs over laten lopen? You betcha.

Het kan dus tenzij je een CD hebt die netjes is opgenomen (-6dBFS). In DAT geval zul je de clip in je eindtrap vrijwel nooit halen (mooi dus). Bij Top-40 CD's zul je zien dat je de gains van je versterker zelfs iets terug zal moeten draaien.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
6-9-2003 21:25
Zelfs ik snap deze 'subtiele' hint nog wel. Sorry voor mijn verkeerde antwoord dan. (ik dacht echt dat dat kon shocked 8O )
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
6-9-2003 21:27
Ja, als ik zelf compilaties van mijn CD's maak, haal ik er meestal eerst zo'n 5 of 6 dB af.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
6-9-2003 21:34

DJ Bastisito schreef:

Zelfs ik snap deze 'subtiele' hint nog wel. Sorry voor mijn verkeerde antwoord dan. (ik dacht echt dat dat kon shocked 8O )
OK, ik doe het voor de zekerheid maar even met normale ASCII.

Je kunt met de uitgang van een CD-speler zeker WEL rechtstreeks een eindtrap aansturen. Sterker nog: Met de huidige Top-40 CD's is de output van de speler voldoende hoog om de versterker BOVEN z'n maximale uitsturing te krijgen!

Voor de zekerheid nog even wat korter: Ja, het kan prima.

En als je m'n posts rustig terugleest dan zie je ook dat ik dat een aantal keren heb gezegd ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
6-9-2003 21:38

Dré schreef:

OK, ik doe het voor de zekerheid maar even met normale ASCII.

Je kunt met de uitgang van een CD-speler zeker WEL rechtstreeks een eindtrap aansturen. Sterker nog: Met de huidige Top-40 CD's is de output van de speler voldoende hoog om de versterker BOVEN z'n maximale uitsturing te krijgen!

Voor de zekerheid nog even wat korter: Ja, het kan prima.

En als je m'n posts rustig terugleest dan zie je ook dat ik dat een aantal keren heb gezegd ;-)
en toen ik laatst zei dat mijn mengpaneel het geluid eruit filterde
werd je boos ...
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
6-9-2003 21:39
haha, je had het goed hoor!! laugh :D een beetje bassis kennis over (RMS) spanning kan denk ik geen kwaad....
en toen ik laatst zei dat mijn mengpaneel het geluid eruit filterde
werd je boos ...
een mengpaneel dat het geluid eruit filterd????
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
6-9-2003 22:39

Dré schreef:

DJ Bastisito schreef:

Zelfs ik snap deze 'subtiele' hint nog wel. Sorry voor mijn verkeerde antwoord dan. (ik dacht echt dat dat kon shocked 8O )
OK, ik doe het voor de zekerheid maar even met normale ASCII.

Je kunt met de uitgang van een CD-speler zeker WEL rechtstreeks een eindtrap aansturen. Sterker nog: Met de huidige Top-40 CD's is de output van de speler voldoende hoog om de versterker BOVEN z'n maximale uitsturing te krijgen!

Voor de zekerheid nog even wat korter: Ja, het kan prima.

En als je m'n posts rustig terugleest dan zie je ook dat ik dat een aantal keren heb gezegd ;-)
Sorry, ben niet meer zo wakker. Moet nodig wat cafeine hebben, anders overleef ik de nacht niet.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
7-9-2003 09:55

Max schreef:

en toen ik laatst zei dat mijn mengpaneel het geluid eruit filterde
werd je boos ...
Hihi! Terecht...

Jouw mixer levert kennelijk een lagere uitgangsspanning dan de cd-speler die erop staat aangesloten. Dus moet de versterker verder open als je de mixer erop hebt staan. Dat betekent dus *niet* dat je met die mixer op je versterker niet meer het maximale vermogen kan halen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)