Forum > Geluid

Turntable Ophangsystemen (trilling/schok absorptie)

(55 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
17-11-2003 13:37
Tsja als ik ze tegen kom als ik ergens moet draaien dan trek ik ze er onder uit en gaat het geluid maar zachter. Ik weiger gewoon om op die ondingen te gaan draaien. Ze werken namelijk alleen als je ze correct op blaast want dan wiebelen ze het minst en stoppen ze het resoneren nog wel.
Maarja ik ga natuurlijk zelf niet lopen blazen op een feest. Dikke snikkel zeggen we dan.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 29-7-2024
Berichten: 13462
18-11-2003 23:05
Een Freefloat is prima om als DJ in je koffer te hebben voor die "shit, waar ben ik nu weer beland" situaties. Zelf vind ik echter dat verhuurbedrijven en discotheken beter naar een wat stabielere oplossing kunnen gaan zoeken (diverse electronische oplossingen, in combinatie met veel massa onder de draaitafels en een stevige basis).

Maar zo'n freefloat in je tas/koffer voor die "shit, heb ik dat" situaties is zo'n gek idee nog niet. Het werkt prima als isolatie tegen rondzingen MAAR elk voordeel heb sien nadeel... Bij de freefloat krijg je gewoon een wiebelige draaitafel waar je dus wat voorzichtiger mee om moet gaan (maar het werkt WEL!).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
18-11-2003 23:37

Dré schreef:

(maar het werkt WEL!).
Geluid zachter ook :)

(desnoods eerst ff op mono knallen -> toch geen pillenslikkende coke snuiver die dat ddoor heeft wink ;) )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
18-11-2003 23:38

Dré schreef:

Een Freefloat is prima om als DJ in je koffer te hebben voor die "shit, waar ben ik nu weer beland" situaties. Zelf vind ik echter dat verhuurbedrijven en discotheken beter naar een wat stabielere oplossing kunnen gaan zoeken (diverse electronische oplossingen, in combinatie met veel massa onder de draaitafels en een stevige basis).

Maar zo'n freefloat in je tas/koffer voor die "shit, heb ik dat" situaties is zo'n gek idee nog niet. Het werkt prima als isolatie tegen rondzingen MAAR elk voordeel heb sien nadeel... Bij de freefloat krijg je gewoon een wiebelige draaitafel waar je dus wat voorzichtiger mee om moet gaan (maar het werkt WEL!).
Hey met deze informatie ben ik dus zeker overtuigd hoor Dré!!
Wat discotheken betreft, heb ik geen schrik, ik denk niet dat er zijn die NIET in orde zijn. Het is me vooral te doen om fuiven want ik "vrees" wink ;) dat dit weliswaar de eerste was maar wss niet de laatste...
Mss toch maar eens kijken voor twee zulke freefloats voor zulke toestanden gelijk vorige vrijdag want, jongens, draaien met je bass op -90° en tijdens elke mix goed moeten luisteren naar de zaal is écht niet leuk hoor!!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 29-7-2024
Berichten: 13462
18-11-2003 23:45
Zolang mensen maar beseffen dat de Freefloat een lapmiddel is (een prima lapmiddel maar toch) en geen structurele oplossing (nu maar hopen dat Peter (bedenker van de Freefloat) niet te boos op me wordt vanwege deze opmerking ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-11-2003 11:51
Ik denk dat ze dat zelf ook al wel bedacht zouden hebbe dat het geen permanente oplossing was.

Ik zie mezelf al blazen iedere week in de discotheek wink ;)
Nee dan maar ff een half uurtje stenen sjouwen want dat houd ik langer vol als blazen met die rokerslongen van mij. laugh :D
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
BoellieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 174
12-1-2004 17:59

Dré schreef:

Zolang mensen maar beseffen dat de Freefloat een lapmiddel is (een prima lapmiddel maar toch) en geen structurele oplossing (nu maar hopen dat Peter (bedenker van de Freefloat) niet te boos op me wordt vanwege deze opmerking ;-)
Ken helaas veel (te veel) discotheken waar ze hem wel als permanente oplossing hebben liggen, ziet er denk ik stoer uit ofzo om de kussentjes er onder te hebben.
Ik zie liever dat earthquake systeem maar kleven hier eigenlijk nog veel nadelen aan??
gear: A&H Xone:32, 2*Akiyama Acura, Redsound Soundbite, Stanton Finalscratch 2.0, Ableton Live 5.2, Sennheiser HD-25, Syrincs M3
JeruvaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-1-2004
Laatste: 4-4-2005
Berichten: 15
18-1-2004 00:47
Die freefloates werken zoiezo niet
maar zitten bij het earthquake systeem
die poten niet in de weg bij het scratchen?

en als je TT in een flightcase zit
kun je er dan geen spikes of
vlokkenfoam onder doen?
musis sarcrum
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 30-7-2024
Berichten: 9476
18-1-2004 01:14
Als je nou eens begint bij het begin van dit topic te lezen, had je deze vragen niet hoeven te stellen.
alsvast één antwoord op je vragen:
www.new-line.nl/forum/read/?m=50339#50339
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Leonardus17Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-2-2004
Laatste: 22-2-2004
Berichten: 2
22-2-2004 00:10

Dré schreef:

Zolang mensen maar beseffen dat de Freefloat een lapmiddel is (een prima lapmiddel maar toch) en geen structurele oplossing (nu maar hopen dat Peter (bedenker van de Freefloat) niet te boos op me wordt vanwege deze opmerking ;-)
Freefloat is een product wat zeer zeker niet door Peter is bedacht maar door een breda's bedrijf, Matrix sound & light

Terug naar forum Reageer (zonder quote)